Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 04-11-2024
Porada aktualna na dzień 04-11-2024
Data publikacji: 2024-10-02

Czy można dokonać wstecznej zmiany kodu rejestracji w ZUS

PROBLEM

Klient sam odwieszał działalność w CEIDG pod koniec lutego 2024 r. Pamiętam, że wtedy miałam problem ze zgłoszeniem go do ubezpieczeń na początku marca (korzystam z programu płatnik). Okazało się, że CEIDG z automatu odwiesza działalność z kodem, z jakim została zawieszona/zamknięta działalność gospodarcza (0570). Jednocześnie miałam wątpliwość, z jakim kodem zgłosić klienta, bo kiedyś korzystał już z kodu 0570. Na infolinii otrzymałam informację, że jak najbardziej preferencja go obowiązuje, ponieważ upłynęło więcej niż 5 lat. W związku z powyższym klient opłacał składki tylko za ubezpieczenie zdrowotne (czyli tak jak zgodnie z kodem 0540). Z dniem 1.09.2024 r. zawiesił działalność i ja, chcąc go wyrejestrować z kodu 0540, napotkałam problem, otóż okazało się, że jest zarejestrowany z kodem 0570. W międzyczasie CEIDG znowu sama go wyrejestrowała. Czy jest szansa na korektę kodu na 0540? Czy klient w ogóle może korzystać z kodu 0540? 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00