Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2024-09-25

Czy sprzedaż na rzecz pracowników zbędnych lub zużytych komputerów zaliczonych do środków trwałych powinna być ewidencjonowana na kasie rejestrującej

PROBLEM

Od stycznia 2024 r. spółka dokonuje okazjonalnie sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Chodzi tu o sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, zarówno pracowników, jak i osób niezatrudnionych w spółce, zbędnych/zużytych komputerów (26.20.1 PKWiU), laptopów i notebooków (26.20.11.0 PKWiU) oraz  telefonów (26.30.22.0. PKWiU) – zamortyzowanych środków trwałych. Ich sprzedaż jest w całości dokumentowana fakturą. Zapłatę spółka otrzymuje za pośrednictwem poczty lub banku. Z dokumentu zapłaty wynika konkretnie, jaki towar jest przedmiotem sprzedaży. Czy przy sprzedaży towarów (zbędnych/zużytych komputerów, laptopów, notebooków i telefonów) przez podatnika na rzecz jego pracowników zachodzi obowiązek ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00