Czy sprzedaż na rzecz pracowników zbędnych lub zużytych komputerów zaliczonych do środków trwałych powinna być ewidencjonowana na kasie rejestrującej
PROBLEM
Od stycznia 2024 r. spółka dokonuje okazjonalnie sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Chodzi tu o sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, zarówno pracowników, jak i osób niezatrudnionych w spółce, zbędnych/zużytych komputerów (26.20.1 PKWiU), laptopów i notebooków (26.20.11.0 PKWiU) oraz telefonów (26.30.22.0. PKWiU) – zamortyzowanych środków trwałych. Ich sprzedaż jest w całości dokumentowana fakturą. Zapłatę spółka otrzymuje za pośrednictwem poczty lub banku. Z dokumentu zapłaty wynika konkretnie, jaki towar jest przedmiotem sprzedaży. Czy przy sprzedaży towarów (zbędnych/zużytych komputerów, laptopów, notebooków i telefonów) przez podatnika na rzecz jego pracowników zachodzi obowiązek ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej?