Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-09-23

infrastruktura

Kontrowersyjny przetarg na tunel

Choć podziemny przejazd pod Łodzią dla pociągów dużych prędkości ma być drążony tarczą, to spółka CPK nie wymaga od wykonawców doświadczenia w tej technologii

Do 8 listopada spółka Centralny Port Komunikacyjny czeka na oferty w przetargu na budowę tunelu dalekobieżnego pod Łodzią. Warta ok. 2,8 mld zł inwestycja ma być częścią szybkiej linii igrek z Warszawy do Wrocławia i Poznania. Dzięki niej pociągi mają dojeżdżać ze stolicy na Dolny Śląsk i do Wielkopolski w ok. 100 min. Tunel będzie wydrążony tarczą zmechanizowaną TBM. Prezes CPK Filip Czernicki przyznał, że to będzie jeden z najbardziej wymagających technicznie elementów wchodzących w skład linii kolejowej igrek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00