Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2024-09-17
Data publikacji: 2024-09-17

Z historii INFORu.... już od 37 lat wspieramy księgowych i kadrowych

Od początku lat 90. tempo powstawania nowych przepisów bije rekordy. W 2023 roku w Polsce weszły w życie 553 nowe przepisy dla firm, a 1051 zmieniło swoje brzmienie. Nieustannie zmieniające się otoczenie prawne to wyzwanie z jakim mierzą się na co dzień księgowi, kadrowi, czy przedsiębiorcy. Rzetelne i profesjonalne informacje prawne w przystępnej formie to nasz priorytet. Obecny na rynku od 37 lat INFOR to marka, której misją jest szybkość i innowacja. Poznaj naszą historię.

"Zawód księgowego kojarzy się z zamiłowaniem do porządku, systematycznością, ale także – a może nawet przede wszystkim – z doskonałą znajomością prawa. Księgowe i kadrowe po prostu muszą być na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami, bo tego wymaga ich zawód. Co więcej, nieznajomość prawa oraz najnowszych jego interpretacji niesie ze sobą poważne konsekwencje karnoskarbowe, zarówno dla samych księgowych czy kadrowych, jak i dla firm, które korzystają z ich usług. Tworząc INFOR, postawiłem na czas i szybkość dostarczenia informacji i okazało się, że intuicyjnie trafiłem w sedno. INFOR był wtedy jedyną firmą na rynku, która z dnia na dzień dostarczała informacji o zmieniającym się prawie. Na początku powstało Prawo Rzemieślnika, potem Prawo Przedsiębiorcy, ale kiedy okazało się, że właściciele firm przekazują nasze czasopisma swoim księgowym, bezpośrednio do nich skierowaliśmy naszą ofertę. Postawiłem na prostą, błyskawiczną informację – to zawsze był fundament mojej firmy." - podkreśla Ryszard Pieńkowski.

Obecny na rynku od 37 lat INFOR to marka, której misją jest szybkość i innowacja. A wszystko zaczęło się w 1987 roku …

1987 rok

Ryszard Pieńkowski powołuje do życia wydawnictwo pod nazwą Biuro INFORmacji Organizacyjno-Prawnej „INFORM”. 1 września. Na rynku pojawia się pierwszy produkt wydawnictwa „Prawo Rzemieślnika”. Był to zbiór przepisów dla osób prowadzących warsztaty i punkty usługowe.

 

 

1991 rok

Sejm uchwala m.in. cały pakiet ustaw podatkowych. Przemiany gospodarcze w kraju wymuszają również zmianę w ofercie wydawniczej. Luty. Zmiana formuły „Prawa Rzemieślnika”. Czasopismo zaczyna się ukazywać jako tygodnik pod tytułem „Prawo Przedsiębiorcy” w nakładzie 200 tys. egzemplarzy.

 

 

1992 rok

Na rynku pojawia się kolejny tytuł – „Poradnik Prawny”.

1993 rok

30 kwietnia. Po raz pierwszy pojawia się nazwa firmy Infor. Wydawnictwo działa jako Biuro Informacji Organizacyjno-Prawnej Infor

 

 

1994 rok

Infor przeżywa gwałtowny rozwój. W ciągu trzech lat obroty wydawnictwa wzrastają pięciokrotnie, zatrudnienie – trzykrotnie.

Styczeń. Pojawia się pierwsze wydanie „Doradcy Podatnika”, flagowego produktu w ofercie wydawniczej.

 

 

22 października. Ukazuje się pierwszy numer „Gazety Prawnej”.

 

 

Październik. Infor wydaje pierwsze w Polsce czasopismo poświęcone nowoczesnemu zarządzaniu i polityce kadrowej. Na rynku pojawia się „Personel”. W kolejnych latach nastąpił intensywny rozwój czasopisma, które obecnie wydawane jest na rynku jako „Personel i Zarządzanie”.

 

 

1995 rok

Dynamiczny rozwój wydawnictwa sprzyja dużej inwestycji. Infor przejmuje od szwajcarskiego koncernu Jean Frey ogólnopolski tygodnik „Prawo i Życie”. To bezprecedensowy przypadek przejęcia tytułu od zagranicznego wydawcy przez polskiego inwestora.

 

 

Grudzień. Ryszard Pieńkowski otrzymuje nagrodę im. Bolesława Prusa ufundowaną przez Stowarzyszenie Dziennikarzy RP. Uzasadnienie: „Za realizację ambitnych zamierzeń edytorskich i upowszechnianie kultury prawnej”.

Powstają nowe tytuły: „Serwis Prawno-Pracowniczy”, „Poradnik Gazety Prawnej”, „Biuletyn Porady Prawne”, „Biuletyn Skarbowy”, „Adwokat domowy”, „Przegląd Wydawniczy”.

 

 

1996 rok

9 stycznia. Infor staje się współwydawcą dziennika „Nowa Europa”. Do wydawnictwa należy 49 proc. udziałów, pozostałe pozostają w rękach dotychczasowego właściciela włoskiej Grupy Wydawniczej II Sole 24 Ore.

Kwiecień. Infor staje się właścicielem nowego tytułu prasowego, znanego na rynku od 1945 r., tygodnika „Życie Gospodarcze”. W barwach Inforu po raz pierwszy ukazuje się „Biuletyn Skarbowy Ministerstwa Finansów”, 10 tys. nakładu.

Maj. 1023 – tylu uczniów i absolwentów szkół średnich wzięło udział w konkursie o uzyskanie indeksu na Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Konkurs zorganizowała redakcja „Prawa i Życia”.

Po raz pierwszy pod skrzydłami Inforu zostały wręczone nagrody Złote Paragrafy. To jedno z najważniejszych wyróżnień kierowanych do środowiska prawniczego. Jest przyznawane przez redakcję DGP do dzisiaj.

Maj - Lipiec. Powstaje pierwsza witryna internetowa wydawnictwa.

Infor tworzy stały program telewizyjny w TV Polsat i w telewizjach kablowych, współpracuje z 16 tytułami prasy regionalnej oraz przygotowuje audycje radiowe, emitowane codziennie w 40 rozgłośniach radiowych w kraju.

Wydawnictwo angażuje się w promowanie przedsiębiorczości sprzyjającej zbliżeniu Polski z UE. Ustanowiony zostaje medal „Nominacja do Unii Europejskiej” dla laureatów „Rankingu atrakcyjności inwestycyjnej województw”. Ryszard Pieńkowski wspólnie z Leszkiem Millerem (wtedy jeszcze w randze ministra) wręcza dyplomy i medale. Z tej okazji premier Włodzimierz Cimoszewicz przesłał do prezesa Pieńkowskiego list z gratulacjami.

„Prawo Przedsiębiorcy” jest pismem, które ugruntowało swoje istnienie na rynku. (…) To okazja, by wydawcy i całej redakcji złożyć gratulacje (…). „W zeszłym roku, pisząc do Państwa zakończyłem list formułką „Bądźcie jeszcze lepsi”. Jesteście. W tym roku kończę słowami: Oby tak dalej!” – pisał do prezesa Pieńkowskiego Grzegorz Kołodko, ówczesny wicepremier i minister finansów z okazji ukazania się 200. numeru „Prawa Przedsiębiorcy”.

Ryszard Pieńkowski otrzymał tytuł Businessmana Roku 1996, przyznawany przez Kapitułę Polskiego Klubu Biznesu za stworzenie polskiego koncernu prasowego i rozwój wydawnictw propagujących wiedzę prawno-ekonomiczną.

Grudzień. Na rynek wchodzi nowy tygodnik Inforu „Twój Biznes”, kierowany przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorców poszukujących praktycznych porad ułatwiających prowadzenie firmy.

1997 rok

Infor przejmuje od włoskiej Grupy Wydawniczej II Sole 24 Ore pozostałe udziały i staje się stuprocentowym właścicielem spółki Nowa Europa.

7 kwietnia. Miejsce dziennika „Nowa Europa” zajmuje nowy tytuł „Prawo i Gospodarka”.

 

 

Oferta wydawnicza zostaje wzbogacona o tytuły wydawane na nośnikach elektronicznych – dyskietkach i CD-ROM-ach. Infor zostaje udziałowcem ogólnopolskiej stacji radiowej INFORRADIO i właścicielem dwutygodnika „Fiskus”.

1998 rok

Pięć tytułów prasowych Inforu: „PiG”, „Twój Biznes”, „Życie Gospodarcze”, „Gazeta Prawna” i „Manager” zostaje oficjalnym Partnerem Prasowym Programu TERAZ POLSKA (8. edycja konkursu).

„Doradca Podatnika” obchodzi jubileusz 5-lecia.

Od kwietnia dla słuchaczy gra INFORRADIO w formule news &Talk, w którym Infor posiada udziały. Partner programowy – BBC Londyn. Pozostali udziałowcy to brytyjska stacja radiowa GWR, AC Radio, Polityka, Fundacja Batorego.

1999 rok

Infor jako pierwszy na rynku wydaje czasopismo skierowane do sektora finansów publicznych „Rachunkowość Budżetowa”, która do dziś pozostaje liderem w swoim segmencie.

Wraz z wprowadzaniem reformy ubezpieczeniowej Infor podbija rynek prasy ubezpieczeniowej. Ukazują się: „Gazeta Ubezpieczeniowa”, „Nowe Ubezpieczenia”, „Serwis Ubezpieczeń dla Księgowych”.

2000 rok

BCC przyznaje Wydawnictwu Infor nagrodę Lidera Polskiego Biznesu’99.

Powstaje pierwszy polski portal gospodarczy www.infor.pl.

Lipiec. „Gazeta Prawna” zwiększa częstotliwość ukazywania się do trzech wydań w tygodniu – poniedziałki, środy, piątki.

2001 rok

Portal www.infor.pl w liczbach:

  • 2 mln zł – to koszt jego uruchomienia,
  • 1,5 mln – unikatowych odsłon,
  • 20 pracowników – tyle osób tworzy strony internetowe portalu.

W rankingu 500 największych przedsiębiorstw w Polsce opublikowanym w „Gazecie Bankowej” Wydawnictwo Infor znalazło się na 401. miejscu. To awans w porównaniu z zestawieniem z roku wcześniejszego o 59 pozycji.

Październik. „Gazeta Prawna” zostaje przekształcona w dziennik i staje się wiodącym tytułem Grupy Wydawniczej Infor.

2002 rok

0,5 mln zł – takie czytelnictwo notuje „Gazeta Prawna”.

„Gazeta Prawna” otrzymuje tytuł „Dziennika Ogólnopolskiego Roku” od dwutygodnika „Media i Marketing Polska”.

2003 rok

Infor wprowadza na rynek flagowy produkt - bazę wiedzy INFORLEX.

 

 

2004 rok

Styczeń. Ukazuje się pierwszy numer dwutygodnika „Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń” a w maju miesięcznik „Biuletyn VAT”.

Listopad. Rusza polska edycja miesięcznika „Manager Magazin” (właściciel to niemiecka grupa medialna SPIEGEL) współtworzonego przez Infor.

2005 rok

Styczeń. Infor zyskuje pełnoletność: zatrudnia 430 pracowników etatowych, 59 proc. to kobiety. Średni wiek pracowników to 35 lat. Infor wydaje 24 tytuły prasowe, 18 produktów elektronicznych oraz 3 segregatorowe. Internetowe wydanie „Gazety Prawnej” pozostawia w tyle konkurencję – od drugiego w zestawieniu internetowego wydania „Parkietu” e-GP ma 10 razy więcej prenumeratorów.

Biuro reklamy „Gazety Prawnej” zostało uznane za najlepsze wśród dzienników w dorocznym rankingu „Media i Marketing Polska”.

„Wehikuł Czasu” – to nagroda gospodarcza „Gazety Prawnej”, której celem jest wyróżnienie tych, którzy w sposób szczególny kształtują nowe oblicze polskiej gospodarki.

„Gazeta Prawna” publikuje ranking 500 najbardziej innowacyjnych firm. Zestawienie jest przygotowywane wspólnie z Instytutem Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk i BRE Bankiem.

2006 rok

Luty. Ukazuje się całkowicie odmieniona „Gazeta Prawna” – zmieniają się: logo, layout i układ merytoryczny dziennika.

 

 

Czerwiec. Rusza przebudowany portal Infor.pl. Nowa strona jest bardziej czytelna i przyjazna dla internautów i reklamodawców.

2007 rok

Grupa Wydawnicza Infor obchodzi 20-lecie istnienia na rynku.

Styczeń. Ukazuje się pierwszy numer miesięcznika „Poradnik Rachunkowości Budżetowej”.

 

 

Czerwiec. Portal Infor.pl przekracza barierę miliona użytkowników miesięcznie.

Październik. Infor liderem rynku szkoleń. W zestawieniu najlepszych firm szkoleniowych działających na polskim rynku przygotowywanym przez „Warsaw Business Journal” Centrum Edukacji Infor zajęło drugie miejsce.

20 grudnia. Ukazało się setne wydanie „Monitora Księgowego”.

2008 rok

Wrzesień. Infor Ekspert osiąga rekordową liczbę zamówień od nowych klientów w całej swojej 6-letniej historii sprzedaży publikacji.

Październik. „Gazeta Prawna” ukazuje się w dwóch kolorach: żółtym i łososiowym. Jej integralną częścią jest Forsal.pl – skierowany do czytelników zainteresowanych gospodarką i rynkiem finansowym.

Listopad. Uruchomienie rodziny produktów INFORLEX – IL Biznes oraz IL Administracja.

W ofercie produktów pojawia się e-księgarnia o profilu specjalistycznym pod nazwą Inforbook.pl. Wartość marki „Gazety Prawnej” wzrosła w ciągu roku aż o 80 proc. do 55,5 mln zł – wynika z rankingu ”Rzeczpospolitej” Najcenniejsze Polskie Marki.

2009 rok

Milion użytkowników GazetaPrawna.pl. To pierwszy (ale nie ostatni) milion w internetowej historii GP.

Czerwiec. Infor PL i Axel Springer Polska podpisują porozumienie biznesowe, na mocy którego spółka przejmuje „Dziennik Polska Europa Świat” oraz serwis internetowy Dziennik.pl od Axel Springer Polska w zamian za 49 proc. udziałów w spółce Infor Biznes.

14 września. Na rynku ukazuje się „Dziennik Gazeta Prawna” - nowy tytuł powstały po połączeniu dwóch rozpoznawalnych i cenionych dzienników.

 

 

Awans Infor PL zaledwie w ciągu roku z 75. miejsca na 16. wśród największych witryn internetowych w Polsce.

2010 rok

Luty. Ryszard Pieńkowski zostaje laureatem konkursu Impactor w kategorii Człowiek Roku Przemysłu Mediowego.

Infor Biznes zostaje wyłącznym partnerem „Financial Times” w polskim internecie. „Dziennik Gazeta Prawna” wiceliderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów 2009 r. (zestawienie Instytutu Monitorowania Mediów).

Kwiecień. Serwisy internetowe Grupy Infor PL odnotowują rekordową liczbę realnych użytkowników – blisko 4,6 mln (badanie Megapanel PBI/Gemius).

2011 rok

Na rynku ukazuje się aplikacja Dziennik Gazeta Prawna na iPad i urządzenia mobilne. Dziennik.pl wprowadza odświeżony layout oraz nowe logo serwisu.

Październik. „Dziennik Gazeta Prawna” po raz pierwszy ukazuje się w całkowicie nowym layoucie.

 

 

2012 rok

„Cały czas zdobywamy szczyty, ale ten najważniejszy jest wciąż przed nami. Osiągniemy go w momencie, w którym treści dziś drukowane na papierze będą kupowane w sieci” – mówi Ryszard Pieńkowski, prezes Infor PL SA, z okazji 25–lecia obecności wydawnictwa na rynku.

Grudzień. Infor uruchamia Platformę księgowych i kadrowych IFK.

2013 rok

Styczeń. Nowa formuła piątkowego (weekendowego) wydania DGP. Strony białe od teraz ukazują się w formie magazynowej. Okładki Magazynu DGP nagrodzone w XI Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku Grand Front 2012.

DGP liderem sprzedaży e-wydań – według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Grudzień. Według rankingu Najcenniejszych Polskich Marek publikowanego przez „Rzeczpospolitą”, DGP w kategorii media i wydawnictwa zajmuje 20. pozycję, poprawiając tym samym swój ubiegłoroczny wynik aż o 10 pozycji.

2014 rok

DGP wyprzedza „Rzeczpospolitą”. Tak wynika z danych sprzedażowych za styczeń podawanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.

Jednocześnie DGP pozostaje liderem sprzedaży e-wydań. Wynik styczniowy, to 8948 egzemplarzy.

Prawie 40 tys. razy w ciągu ostatniego dziesięciolecia inne redakcje powoływały się na informacje dziennikarzy DGP – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Taki wynik daje DGP trzecie miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów dekady.

Październik. „Dziennik Gazeta Prawna” ma 20 lat.

 

 

2015 rok

Styczeń. Grupa Gazetaprawna.pl awansuje w rankingu wydawców internetowych do pierwszej dwudziestki, na 18. miejsce – wynika z danych nadania Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2015 r. Awans wiąże się ze wzrostem oglądalności serwisów Grupy Gazetaprawna.pl o niemal milion realnych użytkowników w porównaniu z poprzednim miesiącem.

Luty. Infor PL zwiększa przychody z internetu. Rok do roku wzrost w całej Grupie wyniósł 40 proc., a w ramach spółki Infor Biznes – aż o 50 proc.

„Serwis Prawno-Pracowniczy” i „Poradnik Rachunkowości Budżetowej” – to dwa tytuły spółki Infor PL, które w 2015 r. obchodzą jubileuszowe wydania.

DGP z największym wśród dzienników wzrostem sprzedaży i na pozycji lidera sprzedaży e-wydań – ponad 10 000 prenumerat (dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za listopad 2015 r.).

Aplikacja Konkurs Chopinowski 2015 zrealizowana przez spółkę Infor IT dla Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina zyskała uznanie nie tylko wśród użytkowników, lecz również organizatorów odbywającej się co roku w Krakowie Konferencji Mobile Trends Conference & Awards. Aplikacja została nominowana w kategorii Firma/Marka z najlepszą aplikacją mobilną.

2016 rok

W 2016 r. Infor wprowadza na rynek kolejne wersje platformy – WIDEOAKADEMIĘ Kadry i HR przeznaczoną dla pracowników kadr, płac i HR oraz WIDEOAKADEMIĘ Sektor Publiczny skierowaną do pracowników jednostek sektora finansów publicznych. Już co piąty internauta korzysta z serwisów Grupy Gazetaprawna.pl. Daje to niemal 4,5 mln realnych użytkowników (GemiusAudience, luty 2016 r.).

2017 rok

W 2017 r. Infor publikuje pierwszą na rynku aplikację mobilną z wideoszkoleniami. Dzięki aplikacji WIDEOAKADEMIA całą potrzebną i aktualną wiedzę można mieć pod ręką i szkolić się nawet w drodze do pracy.

 

 

1 września. W tym dniu przypada 30. rocznica powstania Inforu.

2018

Marzec. Ryszard Pieńkowski odkupuje udziały w Infor Biznes od Axel Springer Polska i staje się stuprocentowym właścicielem spółki

2019

Październik. „Dziennik Gazeta Prawna” obchodzi jubileusz 25-lecia obecności na rynku wydawniczym.

2020

Luty. Ryszard Pieńkowski – właściciel i twórca grupy medialnej – przechodzi do rady nadzorczej. Na stanowisku prezesa Infor PL zastępuje go Ewa Świstuniuk, dyrektor generalny spółki i jednocześnie prezes zarządu Infor Biznes, spółki wydającej „Dziennik Gazetę Prawną”.

Infor wprowadza na rynek nowy produkt – WIDEOAKADEMIĘ księgowych i biur rachunkowych. Platforma umożliwia udział w certyfikowanym kursie. Dzięki temu nowatorskiemu rozwiązaniu zainteresowani mogą szkolić się w miejscu i czasie dowolnie przez siebie wybranym.

2021

31 maja nastąpiło połączenie spółek Infor PL S.A. i Infor Biznes Sp. z o.o.W wyniku połączenia spółka Infor Biznes została przejęta przez spółkę Infor PL S.A. Od 1 czerwca 2021 r. wydawcą „Dziennika Gazety Prawnej” oraz portali internetowych gazetaprawna.pl, dziennik.pl i forsal.pl jest Infor PL S.A.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00