Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-09-10

rozmowa

Doniesienia o śmierci przemysłu motoryzacyjnego w Europie są przedwczesne

Faryś: Sytuacja jest trudna, ale branża wciąż pozostaje bardzo istotną częścią gospodarki UE. 
Polsce też grozi redukcja produkcji, ale jeśli nastąpi, 
to z opóźnieniem

Niemiecki VW poinformował o planach przeniesienia części swojej produkcji do Chin. O czym to świadczy?

Jakub Faryś, prezes
Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego

Jakub Faryś, prezes
Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego

Jest to potwierdzenie nie najlepszej kondycji branży i trudnych warunków, w jakich musi ona działać w Europie. Na trudności składa się kilka czynników. Znaczący wpływ ma proces przechodzenia w transporcie na zeroemisyjność, podyktowany odgórną decyzją polityczną, a nie rynkową. Już ponieśliśmy w Europie olbrzymie koszty tej transformacji, a jeszcze większe wciąż są przed nami, tym bardziej że przewodnicząca KE Ursula von der Leyen jasno powiedziała: „ani kroku wstecz z przejściem na pojazdy zeroemisyjne”. Jednocześnie ten proces jest wolniejszy, niż oczekiwali politycy, więc koncerny, które postawiły na produkcję elektryków, nie mają takiego zwrotu z inwestycji, jaki mogłyby zakładać w budżetach wieloletnich.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00