Kiedy należy wypłacić trzynastkę po zmarłym pracowniku
PROBLEM
W dniu 28 sierpnia 2024 r. zmarł wieloletni pracownik jednostki. Od 16 sierpnia 2024 r. przebywał w szpitalu. Po śmierci pracownika wypłacamy zaległe wynagrodzenie, ekwiwalent za urlop, dodatkowe wynagrodzenie roczne oraz odprawę pośmiertną. Osobą uprawnioną jest mąż.
1. Kiedy należy wypłacić trzynastkę po zmarłym pracowniku? Mąż otrzyma połowę tego świadczenia.
2. Do jakiego paragrafu klasyfikacji budżetowej należy zaklasyfikować trzynastkę oraz odprawę pośmiertną?
3. Czy dodatkowe wynagrodzenie roczne wlicza się w prawa majątkowe, czy jako osobna należność?
4. Czy prawa majątkowe (zaległe wynagrodzenie oraz ekwiwalent za urlop) są oskładkowane i opodatkowane?
5. Czy odprawa pośmiertna jest zwolniona z oskładkowania oraz opodatkowania?
6. Jakie dokumenty powinien przedstawić mąż, aby zostały mu wypłacone wszystkie należności?