Porada
Sprzedaż posiłków pomiędzy szkołami samorządowymi a obowiązek wystawienia faktury
PROBLEM
W jaki sposób szkoły samorządowe powinny prawidłowo dokumentować dokonywaną między sobą sprzedaż posiłków przygotowywanych w działających na terenach szkół kuchniach? Chodzi o przypadki, gdy w jednej z placówek działa kuchnia, a w drugiej nie i konieczne jest nawiązanie współpracy mającej na celu spełnienie wymogów w zakresie zapewnienia uczniom posiłków. Zdarzają się sytuacje, gdy szkoła sprzedaje posiłki drugiej szkole z tej samej gminy, więc współpracują ze sobą dwie jednostki, ale w ramach jednego podatnika VAT, ale bywa i tak, że zakupów dokonuje placówka znajdująca się na terenie innej gminy, bo odbywa się to w ramach jednego podatnika, od przypadków, gdy sprzedaje je szkole z innej gminy, która znajduje się w pobliżu, więc ze względów organizacyjnych taka współpraca jest uzasadniona. W tym drugim przypadku mamy jednak do czynienia z dwoma różnymi podatnikami. Czy w obu przypadkach należy wystawić fakturę, czy w pierwszym wystarczające będzie udokumentowanie notą?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right