Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 4 marca 2024 r., sygn. VI SA/Wa 6428/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Kozik Sędziowie Sędzia WSA Honorata Łopianowska Asesor WSA Szczepan Borowski (spr.) Protokolant st. ref. Magdalena Antys po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 marca 2024 r. sprawy ze skargi J. A. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2023 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 6 września 2022 r.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 11 października 2023 r. nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego (dalej także jako: organ lub GITD) utrzymał w mocy decyzję Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej jako: organ pierwszej instancji) z dnia 6 września 2022 r. o nałożeniu na J. A. (dalej także jako: skarżący) kary pieniężnej w wysokości 10 000 zł z tytułu wykonywania przejazdu po drogach publicznych bez zezwolenia kategorii V.

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym.

W dniu 11 kwietnia 2022 r. w P. w ciągu drogi krajowej nr [...] zatrzymano do kontroli pojazd członowy składający się z dwuosiowego ciągnika samochodowego marki D. i trzyosiowej naczepy marki W.. Pojazdem członowym kierował M. K., który wykonywał przejazd drogowy z ładunkiem kukurydzy (ładunek podzielny). Załadowcą towaru był skarżący. W związku z podejrzeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów wagowych kontrolowanego pojazdu dokonano pomiarów jego wymiarów zewnętrznych oraz ważenia na zatwierdzonym przez uprawnionego geodetę stanowisku do pomiaru mas i nacisków osi położonym w miejscowości P.. W wyniku ważenia zespołu pojazdów stwierdzono: rzeczywisty nacisk pojedynczej osi napędowej - 12,8t, przekraczając tym samym dopuszczalne wartości o 1,3 t, co stanowi przekroczenie o 11,304%. W wyniku pomiaru rzeczywistej masy całkowitej pojazdu uzyskano wynik 42,7 t, przekraczając tym samym dopuszczalne wartości (40 t) o 2,7 t, co stanowi przekroczenie o 6,75%. Kierujący w trakcie kontroli nie okazał żadnego zezwolenia na przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym .

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00