Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 24 maja 2024 r., sygn. III SA/Gl 50/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Sędziowie Sędzia WSA Adam Gołuch (spr.), Sędzia WSA Beata Machcińska, , po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 24 maja 2024 r. sprawy ze skargi G. J. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach z dnia 27 listopada 2023 r. nr SKO.FD/41.4/156/2023/22221 w przedmiocie zabezpieczenia na majątku przewidzianych należności z tytułu zwrotu dotacji oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z 27 listopada 2023 r., nr SKO.FD/41.4/156/ 2023/22221, Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Katowicach (dalej: organ odwoławczy, SKO) utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta G. (dalej; Prezydent, organ pierwszej instancji) z dnia 18 września 2023 r., nr [...], orzekającą o zabezpieczeniu na majątku G. J. (dalej: skarżący) na poczet przewidywanych należności z tytułu zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w wysokości 205 207,85 zł oraz odsetek za zwłokę w wysokości 50 543,69 zł

Rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym i prawnym.

Na podstawie ustawy z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku 3 lat, G. (dalej: zleceniodawca) zawarło 26 sierpnia 2021 r. ze skarżącym, prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą "G. G. J.", umowę nr [...] na realizację zadania publicznego pn. "Organizacja opieki nad dziećmi do lat 3 w Żłobku [...] przy ul. [...], G.". Na realizację zadania zleceniobiorca uzyskał dotację w łącznej wysokości 216 480 zł.

Po przeanalizowaniu kolejnego złożonego przez skarżącego w dniu 20 maja 2022 r. sprawozdania częściowego wraz z korektą zleceniodawca stwierdził nieprawidłowości w realizacji umowy w zakresie pobierania od rodziców opłat wyższych niż wynika to z oferty skarżącego. W świetle złożonej przez skarżącego deklaracji oraz korekt sprawozdania częściowego zleceniobiorca uznał, że skarżący nie dochował warunków określonych w § 1 ust. 8 i ust. 11 umowy na realizację zadania publicznego, które to zobowiązują zleceniobiorcę do wykonania zadania zgodnie z ofertą, z uwzględnieniem jej aktualizacji, do niepobierania od rodzica/opiekuna dziecka świadczeń pieniężnych i rzeczowych w wysokości wyższej niż to wskazano w ofercie i jej aktualizacji oraz niepobierania świadczeń niewskazanych w tych dokumentach, a także do umieszczenia w umowie zawartej z rodzicem/opiekunem dziecka informacji o wysokości pobieranych świadczeń pieniężnych rzeczowych, zgodnej z informacją zawartą w ofercie i jej aktualizacji, wraz ze zobowiązaniem się zleceniobiorcy do niepobierania świadczeń wyższych lub niewskazanych w ww. umowie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00