Artykuł
technologia
Dobry nauczyciel nauczy skuteczniej
Roczny pilotaż lekcji programowania pokazał bolączki nauczania informatyki w Polsce. Znamy wyniki raportu zespołu PL/AI dla ministra cyfryzacji
Rok szkoleń i mentoringu ekspertów dla nauczycieli, pieniądze za ich wysiłek i zajęcia prowadzone za pomocą platformy – tak w skrócie wyglądał pilotaż projektu „Programowanie = nasz drugi język”. DGP poznał jego wyniki.
Program uruchomiono we wrześniu ub.r. – Celem jest zwiększenie poziomu nauczania programowania w szkołach podstawowych, wykorzystanie olbrzymiego potencjału intelektualnego Polaków i awans do 10 najbogatszych krajów na świecie – przekonywał wówczas Miron Mironiuk, przedsiębiorca, który prowadzi firmę Cosmose AI. To on wymyślił hasło projektu, znalazł partnera merytorycznego (została nim platforma InstaKod) i pieniądze na stypendia dla nauczycieli, którzy uczestniczą w projekcie (ufundował je NASK dzięki zaangażowaniu ówczesnego ministra cyfryzacji Janusza Cieszyńskiego). Negocjował także z gminami – ostatecznie do projektu przystąpiły: Syców, Chełm, Zduńska Wola i Warszawa.