Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-08-12

technologia

Dobry nauczyciel nauczy skuteczniej

Roczny pilotaż lekcji programowania pokazał bolączki nauczania informatyki w Polsce. Znamy wyniki raportu zespołu PL/AI dla ministra cyfryzacji

Rok szkoleń i mentoringu ekspertów dla nauczycieli, pieniądze za ich wysiłek i zajęcia prowadzone za pomocą platformy – tak w skrócie wyglądał pilotaż projektu „Programowanie = nasz drugi język”. DGP poznał jego wyniki.

Program uruchomiono we wrześniu ub.r. – Celem jest zwiększenie poziomu nauczania programowania w szkołach podstawowych, wykorzystanie olbrzymiego potencjału intelektualnego Polaków i awans do 10 najbogatszych krajów na świecie – przekonywał wówczas Miron Mironiuk, przedsiębiorca, który prowadzi firmę Cosmose AI. To on wymyślił hasło projektu, znalazł partnera merytorycznego (została nim platforma InstaKod) i pieniądze na stypendia dla nauczycieli, którzy uczestniczą w projekcie (ufundował je NASK dzięki zaangażowaniu ówczesnego ministra cyfryzacji Janusza Cieszyńskiego). Negocjował także z gminami – ostatecznie do projektu przystąpiły: Syców, Chełm, Zduńska Wola i Warszawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00