Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.410.2024.2.KW
Zastosowanie stawki podatku VAT w wysokości 0% dla dostawy samochodu osobowego.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
6 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 6 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% dla dostawy samochodu osobowego. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 25 lipca 2024 r. (wpływ 25 lipca 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Spółka A z siedzibą w X, ul. A, jest czynnym podatnikiem podatku VAT oraz prowadzi działalność gospodarczą, której głównym przedmiotem jest sprzedaż hurtowa i detaliczna … (PKD 45.11.Z).
Spółka w ramach prowadzonej działalności zamierza zawrzeć umowę w przedmiocie zamówienia i sprzedaży nowego samochodu osobowego z oficerem Wojska Polskiego w stopniu majora, będącego jednocześnie członkiem personelu Dowództwa (…) w Y oraz mającego status członka organizacji międzynarodowej NATO. Samochód zostałby nabyty do celów prywatnych.
Klient oświadczył, że przed dniem wydania przedmiotu zamówienia, zobowiązuje się do dostarczenia do spółki A:
1.Świadectwa zwolnienia z VAT lub podatku akcyzowego, o którym mowa w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu od wartości dodanej, wystawionego dla przedmiotu zamówienia i potwierdzonego przez właściwe władze państwa, na terytorium którego siedzibę ma organizacja międzynarodowa, którego Klient jest członkiem;
2.Zaświadczenie o posiadaniu przez Klienta statusu członka Dowództwa Sojuszniczego NATO (…) w Y.
W uzupełnieniu wniosku Spółka w odpowiedzi na zadane w wezwaniu pytania udzieliła następujących odpowiedzi:
1.Czy świadczenie, o którym mowa we wniosku (sprzedaż nowego samochodu osobowego) będzie dokonane na rzecz podmiotu, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 2023 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2023 r. poz. 2670 ze zm.)? Czy odbiorcą ww. samochodu osobowego będzie podmiot, o którym mowa w ww. rozporządzeniu w § 6 ust. 1 pkt 4?
Odpowiedź: NIE
2.Jeżeli opisywane świadczenie (sprzedaż nowego samochodu osobowego) nie będzie dokonywane na rzecz sił zbrojnych Państwa - Strony Traktatu Północnoatlantyckiego innego niż państwo członkowskie przeznaczenia lub towarzyszącego im personelu cywilnego, to na rzecz jakiego podmiotu, o którym mowa w rozporządzeniu będzie dokonywane świadczenie? Kto/jaki podmiot, o którym mowa w rozporządzeniu, będzie odbiorcą samochodu osobowego, należy go wskazać mając na uwadze podmioty wymienione w rozporządzeniu?
Odpowiedź: Sprzedaż nowego samochodu osobowego będzie dokonana na rzecz podmiotu, o którym mowa § 6 ust. 1 pkt 6 ww. rozporządzenia tj. na rzecz posiadających przedstawicielstwo na terytorium innego państwa członkowskiego niż terytorium kraju misji dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz członków ich personelu, a także innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych – klient oświadczył, że jest członkiem personelu Dowództwa (…) sił zbrojnych NATO w stopniu majora oraz że dostarczy przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej wypełnione świadectwo zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego wystawionego dla samochodu osobowego będącego przedmiotem złożonego zamówienia w spółce A, do użytku prywatnego pracownika organizacji międzynarodowej oraz zaświadczenie wystawione przez (…) Y stwierdzające fakt, że klient jest żołnierzem polskich Sił Powietrznych w stopniu majora oraz członkiem Dowództwa Sojuszniczego Sił Powietrznych NATO.
3.Czy ww. sprzedaż będzie realizowana na rzecz sił zbrojnych, o których mowa w ww. rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 2023 r., stacjonujących na terytorium Polski, czy ww. sił zbrojnych stacjonujących poza terytorium Polski? Jeżeli poza terytorium Polski, to proszę wskazać w jakim kraju?
Odpowiedź: Sprzedaż nie będzie realizowana na rzecz sił zbrojnych a na rzecz członka misji dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz członków ich personelu, a także innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, posiadających przedstawicielstwo w Y na terytorium Republiki Federalnej Niemiec.
4.Czy realizowana przez Państwa dostawa towaru na rzecz sił zbrojnych, o których mowa w ww. rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 2023 r., będzie przeznaczona wyłącznie do celów służbowych tych sił lub towarzyszącego im personelu cywilnego lub też w celu zaopatrzenia ich mes lub kantyn, jeżeli siły te biorą udział we wspólnych działaniach obronnych?
Odpowiedź: NIE DOTYCZY
5.Czy miejscem świadczenia i opodatkowania dokonywanej przez Państwa dostawy jest Polska?
Odpowiedź: TAK
6.Czy przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy będziecie Państwo posiadali oprócz wypełnionego odpowiednio oraz potwierdzonego przez właściwe władze państwa świadectwa zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego, o którym mowa w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 77 z 23.03.2011, str. 1, z późn. zm.), zwane dalej „świadectwem”, zamówienie dotyczące towaru wraz z specyfikacją, do którego odnosi się świadectwo zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego?
Odpowiedź: Tak, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy zostanie wystawione zamówienie na samochód osobowy o określonej specyfikacji oraz klient oświadczył, że przed ww. terminem dostarczy świadectwo zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego, wystawione dla zamówionego samochodu osobowego.
7.Czy w posiadanych dokumentach, tj. w świadectwie zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego, zamówieniu, będą wymienione dane Państwa Spółki? Należy opisać i wyjaśnić, czy Państwa Spółka będzie wymieniona jako dostawca na rzecz sił zbrojnych, o których mowa w ww. rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 2023 r.
Odpowiedź: Na dokumencie zamówienia samochodu osobowego o określonej przez klienta specyfikacji będą widniały dane spółki A. Również na świadectwie zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego będą widniały dane spółki A jako dostawcy samochodu osobowego zgodnego ze złożonym zamówieniem do użytku prywatnego dla pracownika organizacji międzynarodowej (członka Dowództwa Sojuszniczego Sił Powietrznych NATO).
8.Czy dokumenty, które Spółka będzie posiadać przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej, tj. świadectwo zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego oraz zamówienie dotyczące towaru (samochodu osobowego) bezpośrednio wiążą się z transakcją realizowaną przez Państwa Spółkę?
Odpowiedź: Tak, świadectwo zwolnienia z podatku VAT oraz zamówienie dotyczące samochodu osobowego będzie bezpośrednio związane z transakcją sprzedaży przedmiotu zamówienia zrealizowaną przez Spółkę A.
Pytanie
Czy prawidłowe będzie zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% do sprzedaży nowego samochodu osobowego zgodnego ze złożonym zamówieniem do celów prywatnych na rzecz klienta będącego oficerem Wojska Polskiego w stopniu majora, będącego jednocześnie członkiem personelu Dowództwa Sojuszniczego NATO (…) w Y?
Państwa stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)
W ocenie Wnioskodawcy, zastosowanie stawki 0% jest prawidłowe, ponieważ klient oświadczył, że jest żołnierzem polskich Sił Powietrznych w stopniu majora oraz członkiem Dowództwa Sojuszniczego Sił Powietrznych NATO oraz że przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej dostarczy zaświadczenie wystawione przez (…) Y, stwierdzające ten fakt oraz wypełnione świadectwo zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego wystawione do użytku prywatnego pracownika organizacji międzynarodowej dla samochodu osobowego będącego przedmiotem złożonego zamówienia w spółce A.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają:
1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
2)eksport towarów;
3)import towarów na terytorium kraju;
4)wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
5)wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.
Z regulacji tej wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają wymienione czynności, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia jest terytorium kraju.
W myśl definicji zawartej w art. 2 pkt 1 ustawy:
Przez terytorium kraju rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.
Na podstawie art. 2 pkt 4 ustawy:
Przez terytorium państwa członkowskiego rozumie się terytorium państwa wchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.
Stosownie do art. 2 pkt 5 ustawy:
Przez terytorium państwa trzeciego rozumie się terytorium państwa niewchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a ust. 1 i 3.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).
Według art. 8 ust. 1 ustawy:
Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:
1)przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
2)zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
3)świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.
Przez świadczenie usług należy zatem rozumieć każde zachowanie niebędące dostawą towarów i świadczone na rzecz innego podmiotu. Powołane przepisy wskazują, że pojęcie świadczenia usług ma bardzo szeroki zakres, gdyż nie obejmuje wyłącznie działań podatnika, lecz również zobowiązanie do powstrzymania się od dokonywania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji. Pod pojęciem usługi (świadczenia) należy rozumieć każde zachowanie, na które składać się może zarówno działanie (uczynienie, wykonanie czegoś), jak i zaniechanie (nieczynienie bądź tolerowanie, znoszenie określonych stanów rzeczy).
Z powyższego przepisu wynika, że aby doszło do świadczenia usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
-świadczenie musi być odpłatne,
-miejscem świadczenia musi być terytorium kraju,
-świadczenie musi być wykonane na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,
-świadczenie nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy.
Ustawodawca zarówno w treści ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienia od podatku.
Na podstawie delegacji ustawowej określonej przepisem art. 146ee ust. 1 ustawy, wydane zostało rozporządzenie Ministra Finansów z 9 grudnia 2023 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług w roku 2024 (Dz. U. z 2023 r. poz. 2670, ze zm.), zwane dalej „rozporządzeniem z 9 grudnia 2023 r.” obowiązujące od 1 stycznia 2024 r.
Według § 6 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia z 9 grudnia 2023 r.
Obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się również do dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz posiadających przedstawicielstwo na terytorium innego państwa członkowskiego niż terytorium kraju misji dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz członków ich personelu, a także innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych.
W myśl § 6 ust. 2 pkt 1 i 3 rozporządzenia z 9 grudnia 2023 r.:
Przepis ust. 1 stosuje się, pod warunkiem że podmiot dokonujący dostawy towarów lub świadczący usługi przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy posiada:
1)w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-6 - wypełnione odpowiednio na potrzeby podatku świadectwo zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego, o którym mowa w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 77 z 23.03.2011, str. 1, z późn. zm.), dla tych towarów i usług, potwierdzone przez właściwe władze:
a)państwa, na którego terytorium podmioty wskazane w ust. 1 pkt 1-3 i 6 posiadają siedzibę lub przedstawicielstwo,
b)państwa członkowskiego przeznaczenia - w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 i 5;
3)zamówienie dotyczące towarów lub usług (wraz z ich specyfikacją), do których odnosi się świadectwo określone odpowiednio w pkt 1 i 2.
Z § 6 ust. 10 rozporządzenia z 9 grudnia 2023 r. wynika, że:
W przypadku gdy towary lub usługi nabywane przez podmioty, o których mowa w ust. 1 pkt 1, pkt 3 lit. a i pkt 4-6, są przeznaczone do celów służbowych, świadectwo, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, nie musi być potwierdzone przez właściwe władze państwa, na którego terytorium podmioty te posiadają siedzibę lub przedstawicielstwo, albo właściwe władze państwa członkowskiego przeznaczenia.
Według § 6 ust. 11 rozporządzenia z 9 grudnia 2023 r.:
W przypadku, o którym mowa w ust. 10, podmioty określone w ust. 1 pkt 1, pkt 3 lit. a i pkt 4-6 przekazują dostawcy towarów lub usługodawcy dokumenty wskazane w ust. 2 oraz kopię pisma, o którym mowa w rubryce 7 świadectwa, zezwalającego na odstąpienie od potwierdzenia tego świadectwa, wydanego przez właściwe władze państwa, na którego terytorium podmioty te posiadają siedzibę lub przedstawicielstwo, albo właściwe władze państwa członkowskiego przeznaczenia.
Z powołanych przepisów wynika, że podatnik ma prawo zastosować preferencyjną stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 0% względem dostaw dokonywanych na rzecz misji dyplomatycznych i urzędów konsularnych posiadających przedstawicielstwo na terytorium innego państwa członkowskiego niż Polska, członków ich personelu oraz innych osób zrównanych z nimi na podstawie odrębnych przepisów pod warunkiem, że przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy posiada wskazane w § 6 rozporządzenia z 9 grudnia 2023 r. dokumenty, tj. świadectwo zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego, o którym mowa w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 oraz zamówienie dotyczące towarów wraz z ich specyfikacją, do których odnosi się przedmiotowe świadectwo.
Odnosząc się do Państwa wątpliwości należy wskazać, że jak wynika z opisu sprawy sprzedaż nowego samochodu osobowego będzie dokonana na rzecz podmiotu, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia z 9 grudnia 2023 r. Jak Państwo podali – sprzedaż będzie realizowana na rzecz członka misji dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz członków ich personelu, a także innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, posiadających przedstawicielstwo w Y na terytorium Republiki Federalnej Niemiec. Klient oświadczył, że jest członkiem personelu Dowództwa (…) sił zbrojnych NATO w stopniu majora oraz że dostarczy zaświadczenie wystawione przez (…) Y stwierdzające fakt, że jest żołnierzem polskich Sił Powietrznych w stopniu majora oraz członkiem Dowództwa Sojuszniczego Sił Powietrznych NATO. Ponadto klient wskazał, że dostarczy przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej wypełnione świadectwo zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego wystawione dla samochodu osobowego, będącego przedmiotem złożonego zamówienia do użytku prywatnego pracownika organizacji międzynarodowej.
W związku z powyższym, skoro w okolicznościach niniejszej sprawy klient jest podmiotem, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia z 9 grudnia 2023 r. oraz Państwa Spółka przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, będzie posiadała dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 1 i 3 ww. rozporządzenia, to będą mieli Państwo prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 0% dla sprzedaży przedmiotu zamówienia – samochodu osobowego – na rzecz klienta.
Tym samym Państwa stanowisko uznałem za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym. Państwo ponoszą ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem sprawy podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Wydając interpretację Organ oparł się na opisie sprawy, w którym Państwo wskazali, iż „Sprzedaż będzie realizowana na rzecz członka misji dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz członków ich personelu, a także innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, posiadających przedstawicielstwo w Y na terytorium Republiki Federalnej Niemiec”. Powyższe zostało przyjęte jako element przedstawionego przez Państwa opisu zdarzenia przyszłego. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.
Jednocześnie podkreślam, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).