Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 25 lipca 2024 r., sygn. I SA/Po 254/23

Dnia 25 lipca 2024 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Kucznerowicz Sędziowie Sędzia WSA Waldemar Inerowicz Asesor sądowy WSA Michał Ilski (spr.) Protokolant: starszy specjalista Barbara Dropek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 lipca 2024 roku sprawy ze skargi K. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 24 stycznia 2023 r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2022 rok I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Wójta Gminy [...] z dnia 19 października 2022 r., nr [...]; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącej kwotę [...] tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wójt Gminy [...] decyzją z 19 października 2022 r., nr [...] określił K. P. o. (dalej zwanej również skarżącą) wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za 2022 r. na kwotę [...]zł.

Skarżąca składając deklarację na podatek od nieruchomości za 2022 r. wykazała w załączniku ZDN-2 jako przedmioty zwolnione od opodatkowania budynki o pow. 9.784,80 m2. Jako podstawę zwolnienia wskazano postanowienia Uchwały nr XXII/144/2020 Rady Gminy [...] z dnia 22 czerwca 2020 r. (Dz. U. Woj. W. poz. 5337 – dalej w skrócie: "uchwała"). Skarżąca wyjaśniła, że na skutek połączenia poprzez przejęcie K. sp. z o.o. będącej dotychczasowym właścicielem budynków o wskazanej wcześniej powierzchni stała się ich właścicielem z dniem dokonania do KRS wpisu o przejęciu, tj. z dniem 13 grudnia 2021 r. Skarżąca stoi na stanowisku, że na podstawie § 6 ust. 3 w zw. z § 3 ust. 1 uchwały jej poprzednik prawny, a tym samym również i ona winna zostać częściowo zwolniona od podatku od nieruchomości. Zwolnienie to winno obowiązywać co najmniej od 01 maja 2021 r. do końca 2021 r. i być kontynuowane do końca 2025 r. Na wezwanie organu skarżąca wyjaśniła dodatkowo, że budynki wykazane jako zwolnione w 2022 r. nie różnią się względem tych wykazanych w deklaracji za 2021 r. Skarżąca wskazała również, że podtrzymuje w całości dotychczasową argumentację podnoszoną w postępowaniu administracyjnym dotyczącym zwolnienia za 2021 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00