Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2024 r., sygn. I SA/Bk 164/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Dariusz Marian Zalewski, Sędziowie sędzia WSA Paweł Janusz Lewkowicz, sędzia WSA Justyna Siemieniako (spr.), Protokolant starszy sekretarz sądowy Marta Marczuk, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 26 czerwca 2024 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. w Cz. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 27 lutego 2024 r., nr 0115-KDIT1.4011.637.2023.5.MN w przedmiocie odmowy wydania interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę.
Uzasadnienie
W dniu 8 września 2023 r. do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: "Dyrektor KIS") wpłynął wniosek P. Sp. z o.o. w C. (dalej: "Skarżąca", "Wnioskodawca" bądź "Spółka") o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący podatku dochodowego od osób fizycznych, w którym przedstawiono następujący opis stanu faktycznego/ zdarzenia przyszłego:
Wnioskodawca jest podmiotem wpisanym do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS: [...]. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 5.000 zł. Przeważającym przedmiotem działalności Spółki jest działalność mieszcząca się pod kodem PKD 41.20.Z - roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych. Spółka posiada siedzibę na terytorium Polski i podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.
Spółka posiada trzech Wspólników, posiadających następującą ilość udziałów:
1) L. P. – 70 udziałów o łącznej wartości 3.500 zł;
2) J. P. – 15 udziałów o łącznej wartości 750 zł;
3) J. P.1 – 15 udziałów o łącznej wartości 750 zł.
Spółka nie posiada innych wspólników. Zgodnie z umową Spółki, w oparciu o art. 176 Kodeksu spółek handlowych (dalej: "K.s.h."), każdy ze Wspólników został zobowiązany do wykonywania określonych świadczeń niepieniężnych, tj.:
a) Wspólnik Spółki L. P. zobowiązany został do wykonywania świadczeń polegających na nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktów biznesowych z klientami, w tym na prowadzeniu negocjacji, ustalaniu warunków współpracy oraz kontrolowaniu przebiegu świadczenia usług na rzecz klientów przez Spółkę oraz przygotowywania dokumentacji związanej z działalnością Spółki, innej niż dokumenty fiskalne i księgowe;