Interpretacja indywidualna z dnia 16 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.450.2024.2.JM
Opodatkowanie renty wdowiej z Irlandii.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
13 maja 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 22 lutego 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania renty wdowiej z Irlandii. Uzupełniła go Pani – na wezwanie – pismem z 1 lipca 2024 r. (data wpływu 1 lipca 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jest Pani wdową po zmarłym w 2015 r. mężu K.Ż., obywatelką Polski i polską rezydentką podatkową. Pani małżonek do dnia śmierci otrzymywał rentę dożywotnią w Irlandii. Po śmierci męża złożyła Pani dokumenty, na podstawie których przyznano Pani – przez właściwy urząd pomocy społecznej w Irlandii – wdowią rentę rodzinną. Zgodnie z prawem Irlandii renta ta zwolniona jest z podatku dochodowego. Świadczenie wypłacane jest na Pani rachunek bankowy. Bank – jako płatnik – potrąca z tegoż świadczenia podatek dochodowy od osób fizycznych od 8 lat – bez przerwy aż do dnia dzisiejszego. Posiada Pani dokument – streszczenie decyzji o przyznaniu praw do emerytury/renty, które potwierdzają, że otrzymywana pomoc finansowa stanowi dożywotnią rentę rodzinną po zmarłym mężu. W złożonych zeznaniach o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) od 2018 r. wykazywała Pani świadczenie z Irlandii jako przychód z innych źródeł w tym emerytury – renty z zagranicy. Od 2018 r. do dzisiaj, tj. 2024 r. bank nieustannie pobiera ze świadczenia otrzymywanego przez Panią zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych. Zgodnie ze złożonymi przez Panią zeznaniami podatkowymi, bank pobrał, w poszczególnych latach, następujące kwoty podatku: - za rok 2018 – 4.609 zł; - za rok 2019 – 4.730 zł; - za rok 2020 – 4.536 zł; - za rok 2021 – 4.670 zł; - za rok 2022 – 7.840 zł.
Uzupełnienie opisu stanu faktycznego
Rentę wdowią otrzymuje Pani z Republiki Irlandii (...).
Renta jest wypłacana na podstawie irlandzkich przepisów o świadczeniach rodzinnych i w dokumencie P1 jest oznaczona jako renta rodzinna, rentę tą pobiera wyłącznie Pani jako wdowa po zmarłym mężu.
Pytanie
Czy renta wdowia wypłacana polskiemu rezydentowi podatkowemu przez właściwy urząd pomocy społecznej w Irlandii jest zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce?
Pani stanowisko w sprawie
Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 z późn. zm.):
„Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy)”.
Biorąc pod uwagę art. 4a ww. ustawy, przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Otrzymuje Pani rentę wdowią z Irlandii, co uzasadnia zastosowanie postanowienia Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, sporządzonej w Madrycie dnia 13 listopada 1995 r. (Dz. U. z 1996 r. Nr 29 poz. 129).
Art. 18 ust. 1 stanowi, że „z uwzględnieniem postanowień artykułu 19 ust. 2, emerytury i inne podobne świadczenia wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu wcześniejszego zatrudnienia oraz każda renta wypłacana takiej osobie podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie”. Z ust. 2 tegoż artykułu wynika, w jaki sposób należy rozumieć pojęcie „renta”. Zgodnie z tym przepisem „określenie „renta” oznacza określoną kwotę wypłacaną okresowo w ustalonych terminach dożywotnio lub przez konkretny lub dający się wymierzyć okres, jako spełnienie zobowiązania dokonywania płatności w zamian za uprzednio w pełni wykonane świadczenie pieniężne lub w równoważniku pieniężnym”.
Należy również zwrócić uwagę na art. 22 ww. Umowy, który stanowi, że „części dochodu osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie, bez względu na to, skąd są one osiągane, a które nie zostały objęte postanowieniami poprzednich artykułów niniejszej umowy, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie”.
Z przedstawionych przepisów wynika, że otrzymywana przez Panią renta z Irlandii podlega opodatkowaniu w Polsce, gdyż jest to jej miejsce zamieszkania, na zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Art. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wyraża generalną zasadę, zgodnie z którą „opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku”. W tym miejscu niezbędne jest poddanie analizie art. 21 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy, bowiem znajduje on zastosowanie w niniejszej sprawie. Przepis ten stanowi, że „wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów, zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów oraz świadczenie wychowawcze otrzymane na podstawie przepisów o pomocy państwa w wychowaniu dzieci”.
Biorąc pod uwagę powyższy przepis, należy stwierdzić, że w niniejszej sprawie mamy do czynienia ze świadczeniem rodzinnym, wypłacanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Irlandii. W związku z czym, takie świadczenie podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Krajowa Informacja Skarbowa w wydanych interpretacjach indywidualnych również zajęła stanowisko w podobnej sprawie. W piśmie z 19 grudnia 2023 r., nr 0115-KDIT2.4011.503. 2023.2.ENB KIS odnosiła się do kwestii zwolnienia z PIT renty wdowiej z Irlandii, w którym przeczytać można, że „oznacza to, że w sytuacji gdy – jak wyjaśniono we wniosku – świadczenie to jest świadczeniem rodzinnym otrzymywanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Irlandii, to jest ono zwolnione od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, nie jest Pani zobowiązana do płacenia z tytułu otrzymywania ww. świadczenia podatku dochodowego od osób fizycznych, jak również nie jest Pani zobowiązana do wykazywania tego świadczenia w zeznaniach podatkowych. Powyższe oznacza również, że bank w Polsce nie powinien od tego świadczenia pobierać zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych. Odnosząc się do kwestii zwrotu pobranych zaliczek na podatek, wyjaśnić należy, że w zeznaniu podatkowym składanym za 2023 r. nie powinna Pani wykazywać uzyskanych w 2023 r. przychodów z tytułu świadczenia wdowiego, a jedynie pobrane przez płatnika z tego tytułu zaliczki na podatek dochodowy. Takie postępowanie umożliwi zwrot pobranych przez płatnika zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych”.
Należy również zauważyć, że KIS w wydanej interpretacji wspomniał o możliwości złożenia korekty zeznań podatkowych za lata, w których niezasadnie pobrano podatek oraz o wystąpieniu z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty. „W odniesieniu do lat 2021-2022, jeśli złożyła Pani za te lata zeznania podatkowe wykazując w nich przychody uzyskane tytułem świadczenia wdowiego z Irlandii i pobrane zaliczki, to celem zwrotu niezasadnie pobranego podatku ma Pani prawo do sporządzenia korekty zeznań podatkowych za te lata i wystąpienia z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty. W korektach złożonych zeznań za lata 2021–2022 nie powinna Pani wykazać kwoty przychodów z tytułu świadczenia wdowiego, a jedynie pobrane przez płatnika z tego tytułu zaliczki”. Innymi interpretacjami indywidualnym, na które należy zwrócić uwagę w kontekście niniejszej sprawy to:
- pismo z dnia 18 sierpnia 2023 r. nr 0114-KDIP3-2.4011.550.2023.2.JK3, czy
- pismo z dnia 3 marca 2023 r. nr 0115-KDIT2.4011.22.2023.2.ENB, w których KIS zajął podobne stanowisko.
Innym ważnym aspektem jest klauzula równego traktowania zawarta w art. 25 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu – o której mowa wyżej. Zgodnie z ust. 1 „obywatele Umawiającego się Państwa nie mogą być poddani w drugim Umawiającym się Państwie ani opodatkowaniu, ani związanym z nim obowiązkom, które są inne lub bardziej uciążliwe niż opodatkowanie i związane z nim obowiązki, którym są lub mogą być poddani w tych samych okolicznościach obywatele tego drugiego Państwa. Niniejsze postanowienie stosuje się również, bez względu na postanowienia artykułu 1, do osób, które nie mają miejsca zamieszkania lub siedziby w jednym lub obu Umawiających się Państwach”.
Skoro świadczenie, otrzymywane przez Panią nie podlega opodatkowaniu w Irlandii, to bank nie może pobierać podatku dochodowego od osób fizycznych.
Biorąc pod uwagę powyższe, stoi Pani na stanowisku, że zaliczka na podatek dochodowy od osób fizycznych od otrzymywanej z Irlandii renty wdowiej jest pobierana nienależnie, a bank powinien zaprzestać dokonywania tych działań. Ma Pani interes prawny w uzyskaniu indywidualnej interpretacji, gdyż chce wystąpić o zwrot nadpłaty nienależnie pobranego podatku dochodowego.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):
Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).
Na podstawie art. 3 ust. 1a ww. ustawy:
Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.
Natomiast art. 3 ust. 2a cytowanej ustawy stanowi, że:
Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).
Według art. 4a ustawy:
Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
Z uwagi na fakt, że świadczenie wypłacane jest z Irlandii w niniejszej sprawie znajdą zastosowanie postanowienia Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, sporządzonej w Madrycie dnia 13 listopada 1995 r. (Dz. U. z 1996 r. Nr 29 poz. 129), zmodyfikowanej przez Konwencję wielostronną implementującą środki traktatowego prawa podatkowego mające na celu zapobieganie erozji podstawy opodatkowania i przenoszeniu zysku, podpisaną przez Polskę oraz przez Irlandię dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1006, dalej: „Konwencja MLI”, dalej: „umowa polsko-irlandzka”).
W myśl art. 18 ust. 1 ww. Umowy:
Z uwzględnieniem postanowień artykułu 19 ustęp 2, emerytury i inne podobne świadczenia wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu wcześniejszego zatrudnienia oraz każda renta wypłacana takiej osobie podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.
W świetle art. 18 ust. 2 ww. Umowy:
Określenie „renta” oznacza określoną kwotę wypłacaną okresowo w ustalonych terminach dożywotnio lub przez konkretny lub dający się wymierzyć okres, jako spełnienie zobowiązania dokonywania płatności w zamian za uprzednio w pełni wykonane świadczenie pieniężne lub w równoważniku pieniężnym.
Jak wynika z art. 22 ust. 1 ww. Umowy:
Części dochodu osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie, bez względu na to, skąd są one osiągane, a które nie zostały objęte postanowieniami poprzednich artykułów niniejszej umowy, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.
W związku z powyższym, otrzymywane przez Panią świadczenie wdowie z Irlandii, z uwagi na to, że miejscem Pani zamieszkania jest Polska, podlega opodatkowaniu w Polsce.
Zgodnie z generalną zasadą wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Z treści powyższego przepisu wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w tej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.
Z kolei stosownie do treści art. 11 ustawy:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14–15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Art. 12 ust. 7 cyt. ustawy stanowi, że:
Przez emeryturę lub rentę rozumie się łączną kwotę świadczeń emerytalnych i rentowych, w tym kwoty emerytur kapitałowych wypłacanych na podstawie ustawy o emeryturach kapitałowych, wraz ze wzrostami i dodatkami, z wyłączeniem dodatków rodzinnych i pielęgnacyjnych oraz dodatków dla sierot zupełnych do rent rodzinnych; rentą lub rentą rodzinną jest również świadczenie pieniężne, o którym mowa w ustawie z dnia 8 lutego 2023 r. o świadczeniu pieniężnym przysługującym członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą albo podjęciem poza służbą czynności ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia (Dz. U. poz. 658).
Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów, zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów oraz świadczenie wychowawcze otrzymane na podstawie przepisów o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
Jak Pani wskazała we wniosku oraz uzupełnieniu jest Pani wdową po zmarłym w 2015 r. mężu, obywatelką Polski i polską rezydentką podatkową. Po śmierci męża przyznano Pani – przez właściwy urząd pomocy społecznej w Republice Irlandii – wdowią rentę rodzinną. Renta jest wypłacana na podstawie irlandzkich przepisów o świadczeniach rodzinnych i w dokumencie P1 jest oznaczona jako renta rodzinna, rentę tą pobiera wyłącznie Pani jako wdowa po zmarłym mężu.
Skoro świadczenie wdowie jest Pani przyznane i wypłacane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Irlandii – to świadczenie jest w Polsce zwolnione od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Od świadczenia tego nie powinny być pobierane zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. Zatem nie jest Pani zobowiązana do zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych od tych świadczeń. Ponadto świadczenia zwolnionego z opodatkowania nie wykazuje się w zeznaniu rocznym.
Pani stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Postępowanie w sprawie wydania interpretacji indywidualnej ma na celu wyjaśnienie wątpliwości co do sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego materialnego do określonego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego.
Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.) jest sam przepis prawa. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), stanowi to bowiem domenę ewentualnego postępowania podatkowego.
To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Organ nie prowadzi postępowania dowodowego, ograniczając się do analizy okoliczności podanych we wniosku. W stosunku do tych okoliczności wyraża swoje stanowisko, które zawsze musi być jednak ustosunkowaniem się do poglądu (stanowiska) prezentowanego w danej sprawie przez wnioskodawcę.
Jeżeli zatem, przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie różnił się od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie Pani chroniła w zakresie rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…).
Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego.
Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).