Interpretacja indywidualna z dnia 16 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.448.2024.1.JG
Możliwość zastosowania procedury VAT-marża do zbycia pojazdów - używanych samochodów nabytych w Polsce i Niemczech.
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 24 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zastosowania procedury VAT-marża do zbycia pojazdów - używanych samochodów nabytych w Polsce i Niemczech.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca pozostaje przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą w formie spółki z o.o. W ramach działalności zajmuje się produkcją pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych. Wnioskodawca pozostaje czynnym podatnikiem podatku VAT.
Zdarzenie przyszłe 1
Wnioskodawca zamierza dokonać zakupu używanego samochodu od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą aut używanych (komis lub firma zajmująca się handlem pojazdami). Zbywcą będzie firma polska, a transakcja zostanie potwierdzona fakturą VAT-marża.
Wnioskodawca zamierza zakupić pojazd z zamiarem jego dalszej odsprzedaży po uprzedniej adaptacji pojazdu dla potrzeb przewozu osób niepełnosprawnych. Dokonanie adaptacji oraz związane z tym przeprowadzenie badań w Instytucie Techniki Motoryzacyjnej zostaną potwierdzone odpowiednim wpisem w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Na wykonaną usługę adaptacji pojazdu Wnioskodawca otrzyma fakturę VAT 23%.
Wnioskodawca nie planuje używać pojazdu w ramach prowadzonej działalności, zarówno bezpośrednio po jego nabyciu, jak i po dokonaniu wskazanych wyżej adaptacji.
Po dokonaniu adaptacji pojazdu Wnioskodawca zamierza sprzedać go osobie fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej z zastosowaniem procedury marży (wystawienie faktury VAT-marża). Nabywcą byłaby osoba fizyczna z Polski.
Zdarzenie przyszłe 2
Wnioskodawca zamierza dokonać zakupu używanego samochodu od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej (osoba prywatna). Zakup pojazdu miałby zostać dokonany od osoby fizycznej na terytorium Niemiec.
Wnioskodawca zamierza zakupić pojazd z zamiarem jego dalszej odsprzedaży po uprzedniej adaptacji pojazdu dla potrzeb przewozu osób niepełnosprawnych. Dokonanie adaptacji oraz związane z tym przeprowadzenie badań w Instytucie Techniki Motoryzacyjnej zostaną potwierdzone odpowiednim wpisem w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Na wykonaną usługę adaptacji pojazdu Wnioskodawca otrzyma fakturę VAT 23%.
Wnioskodawca nie planuje używać pojazdu w ramach prowadzonej działalności, zarówno bezpośrednio po jego nabyciu, jak i po dokonaniu wskazanych wyżej adaptacji.
Po dokonaniu adaptacji pojazdu Wnioskodawca zamierza sprzedać go osobie fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej z zastosowaniem procedury marży (wystawienie faktury VAT marża). Nabywcą byłaby osoba fizyczna z Polski.
Pytania
1.Czy na tle opisanego zdarzenia przyszłego nr 1, w przypadku zbycia pojazdu, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania procedury marży i wystawienia nabywcy zaadaptowanego pojazdu faktury VAT-marża?
2.Czy na tle opisanego zdarzenia przyszłego nr 2, w przypadku zbycia pojazdu, który został nabyty od osoby fizycznej na terytorium Niemiec Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania procedury marży i wystawienia nabywcy pojazdu faktury VAT-marża?
Państwa stanowisko w sprawie
Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zdarzenia przyszłego nr 1:
W ocenie Wnioskodawcy planowane zbycie pojazdu w ramach zdarzenia przyszłego opisanego pod nr 1 będzie mogło zostać dokonane w ramach procedury marży, a Wnioskodawca będzie uprawniony do wystawienia nabywcy faktury VAT-marża.
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:
1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
2)eksport towarów;
3)import towarów na terytorium kraju;
4)wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
5)wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.
W myśl art. 7 ust. 1 wskazanej wyżej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1), rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.
Szczególna procedura marży w art. 120 ust. 1 pkt 4) ustawy o podatku od towarów i usług zawiera definicję towaru używanego, którego dostawa może być objęta tą procedurą. Towarami używanymi w rozumieniu tego przepisu pozostają ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie, inne niż dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie i antyki oraz inne niż metale lub kamienie szlachetne.
Pojazd, który zamierza nabyć Wnioskodawca będzie spełniał definicję towaru używanego w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4) ustawy o podatku od towarów i usług, bowiem będzie nadawał się do dalszego użytku, zarówno w stanie w jakim zostanie zakupiony, jak i po jego planowanej adaptacji.
Zdaniem Wnioskodawcy spełniona zostanie również przesłanka nabycia pojazdu od jednego z podmiotów wymienionych w art. 120 ust. 10 ustawy o podatku od towarów i usług. Planowane nabycie pojazdu ma bowiem nastąpić od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą aut używanych (komis lub firma zajmującej się handlem pojazdami). Zakup pojazdu przez Wnioskodawcę zostanie potwierdzony wystawioną przez komis/firmę zajmującą się handlem pojazdami fakturą VAT-marża.
Z punktu widzenia regulacji podatkowych nabycie pojazdu przez Wnioskodawcę nastąpi więc od podatnika w ramach dostawy towarów opodatkowanej zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług.
W myśl art. 120 ust. 10 pkt 3) nabycie towarów używanych od takiego podatnika będzie uprawniało Wnioskodawcę do zastosowania procedury marży przy planowanej odsprzedaży pojazdu.
Podkreślenia wymaga również to, że pojazd zostanie nabyty jedynie w celu jego odsprzedaży. Nie będzie on wykorzystywany przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej działalności, a zatem również przesłanka, o której mowa w art. 120 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług zostanie spełniona.
Zdaniem Wnioskodawcy przy opisanym wyżej zdarzeniu przyszłym odsprzedaż pojazdu po jego uprzedniej adaptacji będzie mogła być przeprowadzona w ramach szczególnej procedury marży.
Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zdarzenia przyszłego nr 2:
W ocenie Wnioskodawcy planowane zbycie pojazdu w ramach zdarzenia przyszłego nr 2 będzie mogło zostać dokonane w ramach procedury marży, a Wnioskodawca będzie uprawniony do wystawienia nabywcy faktury VAT-marża.
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:
1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
2)eksport towarów;
3)import towarów na terytorium kraju;
4)wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
5)wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.
W myśl art. 7 ust. 1 wskazanej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1), rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.
Procedura marży w art. 120 ust. 1 pkt 4) ustawy o podatku od towarów i usług zawiera szczególną definicję towaru używanego, którego dostawa może być objęta tą procedurą. Towarami używanymi w rozumieniu tego przepisu pozostają ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie łub po naprawie, inne niż dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie i antyki oraz inne niż metale lub kamienie szlachetne.
W kategorii towarów używanych mieszczą się zatem także auta. Procedura marży dotyczyć może jednak wyłącznie pojazdu, który jest używany. Na mocy wyłączenia przewidzianego w art. 120 ust. 21 ustawy o podatku od towarów i usług, mechanizmu marży nie można bowiem stosować do nabycia nowych pojazdów.
Pojazd, który zamierza nabyć Wnioskodawca będzie pojazdem używanym, a zatem będzie on spełniał definicję towaru używanego w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4) ustawy o podatku od towarów i usług. Ponadto pojazd będzie nadawał się do dalszego użytku, zarówno w stanie w jakim zostanie zakupiony, jak i po jego planowanej adaptacji.
Zdaniem Wnioskodawcy spełniona zostanie również kolejna z przesłanek umożliwiających skorzystanie z mechanizmu marży przy sprzedaży pojazdu w Polsce w postaci nabycia pojazdu od jednego z podmiotów wymienionych w art. 120 ust. 10 ustawy o podatku od towarów i usług.
Nabycia pojazdu przez Wnioskodawcę nastąpiłoby bowiem od osoby fizycznej z Niemiec, a zatem od jednego z podmiotów wymienionych w art. 120 ust. 10 ustawy o podatku od towarów i usług.
Zdaniem Wnioskodawcy w opisanym zdarzeniu przyszłym zastosowanie miałby przepis art. 120 ust. 10 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym mechanizm marży może być stosowany w przypadku nabycia towaru używanego od osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, niebędącej podatnikiem, o którym mowa w art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej.
Osoba fizyczna będąca zbywcą pojazdu, od której miałoby nastąpić nabycie pojazdu pozostawałaby obywatelem Niemiec. Nie byłaby ona zatem podatnikiem podatku VAT na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym nabycie pojazdu od takiej osoby w przypadku jego odsprzedaży w Polsce umożliwiałoby Wnioskodawcy rozliczenie transakcji w ramach polskiej procedury VAT marża.
Podkreślenia wymaga również okoliczność, że pojazd zostałby nabyty w celu jego odsprzedaży. Nie byłby on wykorzystywany przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej działalności, a zatem również przesłanka, o której mowa w art. 120 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług zostałaby spełniona.
Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy odsprzedaż pojazdu, zarówno w przypadku nabycia go w sposób opisany w zdarzeniu przyszłym nr 1, jak i nr 2, będzie mogła być przeprowadzona w ramach szczególnej procedury marży, a Wnioskodawca będzie uprawniony do wystawienia z tego tytułu faktur VAT-marża.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej ustawą:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zwanym dalej „podatkiem” podlegają:
1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
2) eksport towarów;
3) import towarów na terytorium kraju;
4) wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
5) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.
Jak stanowi art. 2 pkt 6 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach - rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
Zgodnie z dyspozycją art. 2 pkt 1 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o terytorium kraju rozumie się przez to terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.
Na mocy art. 2 pkt 2 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o terytorium państwa członkowskiego rozumie się przez to państwo członkowskie Unii Europejskiej.
Zgodnie z dyspozycją art. 9 ust. 1 ustawy:
Przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4, rozumie się nabycie prawa do rozporządzania jak właściciel towarami, które w wyniku dokonanej dostawy są wysyłane lub transportowane na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia wysyłki lub transportu przez dokonującego dostawy, nabywcę towarów lub na ich rzecz.
W myśl art. 9 ust. 2 ustawy:
Przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że:
1) nabywcą towarów jest:
a)podatnik, o którym mowa w art. 15, lub podatnik podatku od wartości dodanej, a nabywane towary mają służyć działalności gospodarczej podatnika,
b)osoba prawna niebędąca podatnikiem, o którym mowa w lit. a
- z zastrzeżeniem art. 10;
2) dokonujący dostawy towarów jest podatnikiem, o którym mowa w pkt 1 lit. a.
Powyższe przepisy oznaczają, że wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów ma miejsce jedynie w sytuacji, kiedy towar przemieszczany jest z terytorium innego państwa członkowskiego na teren Polski (lub innego kraju UE). Ponadto musi być również spełniony warunek dotyczący podmiotów dokonujących nabycia i zbycia towaru, zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy.
Stosownie do art. 29a ust. 1 ustawy:
Podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.
Definicję towarów, w stosunku do których mają zastosowanie szczególne procedury VAT marża zawiera art. 120 ust. 1 ustawy.
Zgodnie z art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy:
Na potrzeby stosowania niniejszego rozdziału, przez towary używane rozumie się ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie, inne niż określone w pkt 1-3 oraz inne niż metale szlachetne lub kamienie szlachetne (CN 7102, 7103, 7106, 7108, 7110, 7112).
Zatem towarami używanymi są te dobra ruchome, które wcześniej zostały choć raz użyte, lecz nadają się do wielokrotnego wykorzystania (nie ulegają zużyciu po jednokrotnym użytku).
Zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy:
W przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.
Stosownie do art. 120 ust. 1 pkt 5 ustawy:
Na potrzeby stosowania niniejszego rozdziału przez kwotę sprzedaży rozumie się całkowitą kwotę, którą podatnik otrzymał lub ma otrzymać z tytułu dostawy towarów od nabywcy lub osoby trzeciej, wliczając w to otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty bezpośrednio związane z tą dostawą, podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze oraz koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, którymi podatnik obciąża nabywcę, z wyłączeniem kwot, o których mowa w art. 29a ust. 7
Na podstawie art. 120 ust. 1 pkt 6 ustawy:
Na potrzeby stosowania niniejszego rozdziału przez kwotę nabycia rozumie się wszystkie składniki wynagrodzenia, o których mowa w pkt 5, które dostawca towarów otrzymał lub ma otrzymać od podatnika.
Przepisy ustawy o VAT przewidują zatem stosowanie szczególnej procedury opodatkowania do dostawy m.in. towarów używanych, polegającej na opodatkowaniu marży. Jest to wyjątek od ogólnej reguły opodatkowania obrotu, czyli kwoty stanowiącej zapłatę z tytułu sprzedaży, pomniejszonej o kwotę należnego podatku. Ta szczególna procedura dotyczy jednak tylko dostawy towarów używanych, które podatnik nabył od określonej kategorii podmiotów. Należy podkreślić, że do stosowania szczególnej procedury opodatkowania marżą uprawnieni są podatnicy, którzy dokonują dostawy towarów nabytych w okolicznościach wymienionych w art. 120 ust. 10 ustawy. Wspólną cechą wszystkich przedstawionych w tym przepisie przypadków, warunkujących zastosowanie szczególnej procedury opodatkowania marży, jest to, że podmiot sprzedający używany towar pozbawiony był prawa do odliczenia podatku od towarów i usług naliczonego przy jego nabyciu. Ponadto, jak wynika z przepisu art. 120 ust. 4 ustawy, warunkiem niezbędnym do zastosowania tej procedury jest określenie, że towar został jednak nabyty w celu odsprzedaży.
Zgodnie z art. 120 ust. 10 ustawy:
Przepisy ust. 4 i 5 dotyczą dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków, które podatnik nabył od:
1) osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, niebędącej podatnikiem, o którym mowa w art. 15, lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej;
2) podatników, o których mowa w art. 15, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;
3) podatników, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana zgodnie z ust. 4 i 5;
4) podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;
5) podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana podatkiem od wartości dodanej na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w ust. 4 i 5, a nabywca posiada dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie towarów na tych zasadach.
W myśl art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy:
Podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.
Stosownie do treści art. 106e ust. 3 ustawy:
W przypadku dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków, dla których podstawę opodatkowania stanowi zgodnie z art. 120 ust. 4 i 5 marża, faktura - w zakresie danych określonych w ust. 1 pkt 1-17 - powinna zawierać wyłącznie dane określone w ust. 1 pkt 1-8 i 15-17, a także odpowiednio wyrazy „procedura marży - towary używane”, „procedura marży - dzieła sztuki” lub „procedura marży - przedmioty kolekcjonerskie i antyki”.
Z opisu sprawy wynika, że są Państwo czynnym podatnikiem podatku VAT. Zamierzają Państwo dokonać zakupu używanego samochodu od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą aut używanych. Zbywcą będzie firma polska, a transakcja zostanie potwierdzona fakturą VAT-marża. Zamierzają Państwo również dokonać zakupu używanego samochodu od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej na terytorium Niemiec. Zamierzają Państwo zakupić obydwa pojazdy z zamiarem ich dalszej odsprzedaży po uprzedniej adaptacji tych pojazdów dla potrzeb przewozu osób niepełnosprawnych. Po dokonaniu adaptacji pojazdów zamierzają je sprzedać osobie fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej z zastosowaniem procedury VAT-marża. Nie planują Państwo używać pojazdów w ramach prowadzonej działalności, zarówno bezpośrednio po nabyciu, jak i po dokonaniu wskazanych wyżej adaptacji.
Państwa wątpliwości dotyczą możliwości zastosowania procedury VAT-marża do zbycia pojazdów - używanych samochodów - nabytych w Polsce i Niemczech.
Mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa oraz przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe należy stwierdzić, że przy sprzedaży samochodów będą Państwo mieli prawo zastosować szczególną procedurę opodatkowania tzw. procedurę VAT-marży, przewidzianą w art. 120 ust. 4 ustawy. Spełnione będą bowiem przesłanki pozwalające na jej zastosowanie, tj. samochody będące przedmiotem wniosku spełnią definicję towaru używanego wskazaną w art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy i dokonacie Państwo zakupu tych pojazdów od podmiotów wymienionych w art. 120 ust. 10 pkt 1 i pkt 3 ustawy w celu ich dalszej odsprzedaży. W chwili zakupu samochody będą przeznaczone do odsprzedaży. Spółka jest czynnym podatnikiem podatku VAT.
W tym miejscu należy wskazać, że w związku z zakupem w Niemczech samochodu używanego od osoby fizycznej nie będziecie Państwo zobowiązani do rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru, ponieważ, nie będzie spełniony warunek, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy, tj. dokonującym dostawy samochodu w tym przypadku nie będzie podatnik, o którym mowa w art. 15 ani podatnik podatku od wartości dodanej.
Tym samym w przedstawionym zdarzeniu przyszłym Spółka wypełni dyspozycje wynikającą z powołanych wyżej przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, pozwalającą na zastosowanie szczególnej procedury opodatkowania przy sprzedaży samochodów uprzednio nabytych zarówno w Polsce jak i w Niemczech.
W efekcie, Spółka przy sprzedaży samochodów może skorzystać z procedury VAT-marża, określonej w art. 120 ust. 4 ustawy i stosownie do treści art. 106e ust. 3 ustawy wystawić fakturę, w treści której powinien znajdować się wyraz „procedura marży - towary używane”.
W związku z powyższym Państwa stanowisko uznaję za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywiste zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywało się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez Państwo w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).