Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 maja 2022 r., sygn. IV SA/Wa 243/22
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Aneta Dąbrowska, Sędziowie sędzia WSA Joanna Borkowska (spr.), sędzia WSA Piotr Korzeniowski, Protokolant ref. Beata Karczewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2022 r. sprawy ze skargi [...] sp. z o.o. z siedzibą w [...] na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] grudnia 2021 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia z dnia [...] grudnia 2021 r. znak sprawy: [...] Główny Inspektor Ochrony Środowiska (dalej organ), po rozpatrzeniu odwołania [...] Sp. z o. o.
z siedzibą w [...] (dalej skarżąca), od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] maja 2021 r., znak: [...], wymierzającej administracyjną karę pieniężną w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) za gospodarowanie odpadami niezgodnie z posiadanym zezwoleniem, o którym mowa w art. 41 ustawy
o odpadach, tj. decyzją Starosty [...] z dnia [...] grudnia 2014 r. znak: [...] udzielającej Przedsiębiorstwu Wielobranżowemu "[...]" [...] Sp. j. pozwolenia na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem wymagań przewidzianych dla zezwoleń na zbieranie odpadów i zezwoleń na przetwarzanie odpadów, zmienionej na wniosek nowego prowadzącego instalację, tj. [...] Sp. z o.o. decyzją Starosty [...] z dnia [...] lipca 2016 r. znak: [...] w zakresie oznaczenia prowadzącego instalację, stwierdzone podczas kontroli interwencyjnej przeprowadzonej w dniu [...] sierpnia 2020 r. - uchylił decyzję organu I instancji w całości i wymierzył skarżącej administracyjną karę pieniężną
w wysokości 5 000 zł (pięć tysięcy złotych) za gospodarowanie odpadami niezgodnie
z posiadanym zezwoleniem.
Postępowanie administracyjne w niniejszej sprawie przedstawia się w sposób następujący.
[...] Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska w okresie od dnia [...] maja do dnia [...] sierpnia 2020 r. przeprowadził kontrolę interwencyjną na terenie prowadzonej przez skarżącą działalności zlokalizowanej w miejscowości [...]. Ustalono, iż skarżąca prowadzi działalność polegającą na sortowaniu odpadów komunalnych pochodzących