Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 9 listopada 2023 r., sygn. I FSK 1350/19

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Bartosz Wojciechowski, Sędzia NSA Marek Kołaczek, Sędzia WSA del. Dominik Mączyński (sprawozdawca), Protokolant Katarzyna Wojnarska, po rozpoznaniu w dniu 9 listopada 2023 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej I. S.A. (obecnie C. S.A.) w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 25 stycznia 2019 r., sygn. akt III SA/Wa 1051/18 w sprawie ze skargi I. S.A. w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 31 stycznia 2018 r., nr 0114-KDIP1-1.4012.666.2017.2.AO w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od C. S.A. w W. na rzecz Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej kwotę 480 (słownie: czterysta osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

1. Skarga kasacyjna.

1.1. l. S.A., reprezentowana przez profesjonalnego pełnomocnika, pismem z dnia 30 maja 2019 r., wniosła skargę kasacyjną od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 25 stycznia 2019 r., III SA/Wa 1051/18. Wyrokiem tym Sąd oddalił skargę na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 31 stycznia 2018 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.

1.2. Wyrok Sądu pierwszej instancji zaskarżono w całości, zarzucając mu:

I. naruszenie przepisów prawa materialnego, tj.:

- art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów usług (dalej: ustawa o PTU), w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2013 r., w związku z art. 1 ust. 2, art.73 oraz art. 90 ust. 1 Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (dalej: Dyrektywa 112) poprzez błędną wykładnię i niewłaściwe zastosowanie ww. przepisów polegające na uznaniu, że kwota faktycznie otrzymana jako zaplata w wyniku cesji wierzytelności (z tytułu świadczenia usług na rzecz klientów) nie stanowi podstawy opodatkowania z tytułu świadczenia usługi w zakresie dostarczania telewizji i Internetu, co doprowadziło do niewłaściwej oceny co do zastosowania ww. przepisów do stanu faktycznego przedstawionego przez Spółkę oraz naruszenia zasad neutralności oraz proporcjonalności VAT, podczas gdy w przypadku odpłatnej cesji wierzytelności handlowej (z tytułu świadczenia usług dostarczania telewizji i Internetu) poniżej jej wartości nominalnej, podstawę opodatkowania z tytułu świadczenia usług dostarczania telewizji i Internetu powinna być kwota efektywnie uzyskana w wyniku cesji wierzytelności (po pomniejszeniu o należny VAT);

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00