Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 23 kwietnia 2024 r., sygn. I SA/Kr 143/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Paweł Dąbek (spr.) Sędziowie: WSA Piotr Głowacki WSA Jarosław Wiśniewski po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym (w trybie uproszczonym) w dniu 23 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi Gminy B. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 11 grudnia 2023 r. nr 0112-KDIL1-3.4012.378.2023.4.NK w przedmiocie odmowy wydania interpretacji indywidualnej 1. oddala skargę w całości, 2. zarządza zwrot z kasy Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie na rzecz Gminy B. kwoty 100 (słownie: sto) złotych tytułem zwrotu nadpłaconego wpisu.

Uzasadnienie

Postanowieniem z 11 grudnia 2023 r. znak 0112-KDIL1-3.4012.378.2023.4.NK Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: Dyrektor KIS) utrzymał w mocy własne postanowienie z 9 listopada 2023 r. znak 0112-KDIL1-3.4012.378.2023.3.MR o odmowie wydania na rzecz Gminy B. (dalej: Gmina) interpretacji indywidualnej w przedmiocie podatku od towarów i usług.

Z akt sprawy wynika, że Gmina w ramach przedstawionego przez siebie stanu faktycznego wskazała, że będąc zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT przystąpiła do realizacji inwestycji polegającej na budowie urządzeń i instalacji służących zbiorowemu odprowadzaniu ścieków na terenie Gminy.

Powyższa inwestycja będzie finansowana:

1) ze środków własnych,

2) środków pozyskanych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020,

3) środków pozyskanych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

Po zakończeniu inwestycji Gmina zamierza wydzierżawić powstałą infrastrukturę Związkowi Gmin [...], a dzierżawca zobowiązany będzie do utrzymania i bieżącej Konserwacji infrastruktury oraz będzie uprawniony do pobierania należności za świadczone w ramach prowadzonej działalności usługi.

W ramach uzupełnienia stanu faktycznego Gmina m.in. podała, że na tą chwilę nie jest znana wysokość czynszu dzierżawnego i zostanie ustalona w wyniku negocjacji, lecz nie będzie znacząca dla dochodów Gminy. Wysokość wydatków poniesionych na realizację przedmiotowej inwestycji nie będzie podstawą do kalkulowania wysokości czynszu dzierżawnego. W odpowiedzi na pytanie, czy wysokość czynszu dzierżawnego umożliwi zwrot poniesionych nakładów inwestycyjnych na budowę infrastruktury będącej przedmiotem wniosku, Gmina stwierdziła, że z uwagi na nieokreśloną wartość czynszu dzierżawnego trudno wskazać w jakim horyzoncie czasowym nastąpi zwrot poniesionych nakładów inwestycyjnych na budowę infrastruktury. Czynnik dochodowy nie jest dla Gminy decydującym wyznacznikiem determinującym ustalenie m.in. wysokości czynszu dzierżawnego, lecz realizacja jej zadań własnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00