Interpretacja
Wiążąca Informacja Akcyzowa z dnia 22 marca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0111-KDSB3-2.450.176.2023.3.LW
Nowy pojazd marki (…), typ (…), wariant (…), wersja (…), dwuosiowy (rozstaw osi (…) mm)), o maksymalnej masie całkowitej (…) kg, wyposażony w napęd typu „mild hybrid” (mild hybrid electric vehicle – mHEV – miękka hybryda), obejmujący silnik benzynowy o pojemności (…) cm3 i mocy (…) kW oraz jednostkę elektryczną w postaci zintegrowanego startera-generatora o nazwie BISG (Belt Integrated Starter Generator) o maksymalnej mocy netto (…) kW. Nadwozie pojazdu stanowi jednobryłowa, całkowicie przeszklona przestrzeń przystosowana do przewozu pięciu osób. Wszystkie miejsca siedzące wyposażone są w pasy bezpieczeństwa oraz zagłówki. Całe wnętrze pojazdu wyposażone jest w elementy komfortowe tj. wykończenie wnętrza przystosowane do przewozu pasażerów. Pojazd nie jest zdolny do ładowania przez podłączenie do zewnętrznego źródła energii elektrycznej.
PODSTAWA PRAWNA
Art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.) art. 3, art.7d ust.1 pkt.1, art. 7g ust. 2 oraz art. 100 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2023 r., poz. 1542 ze. zm.).
UZASADNIENIE
W myśl art. 100 ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia2008 r. o podatku akcyzowym samochody osobowe to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem pojazdów samochodowych i pozostałych pojazdów, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right