Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 marca 2024 r., sygn. II SA/Wa 1129/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Szmydt, Sędzia WSA Łukasz Krzycki, Asesor WSA Dorota Kozub-Marciniak (spr.), Protokolant specjalista Joanna Głowala po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 marca 2024 r. sprawy ze skargi A. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] marca 2023 r. nr [...] w przedmiocie przetwarzania danych osobowych 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na rzecz A. S.A. z siedzibą w W. kwotę 697 (słownie: sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

A. S.A. z siedzibą w W. (dalej także, jako: Bank) wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skargę na pkt 1 decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (dalej także, jako: Prezes lub Prezes UODO) z dnia [...] marca 2023 r. w przedmiocie przetwarzania danych osobowych.

Stan sprawy przedstawia się następująco.

W dniu [...] września 2021 r. do Urzędu Ochrony Danych Osobowych wpłynęła skarga M. K. (dalej, jako: skarżący) na nieprawidłowości w procesie przetwarzania jego danych osobowych przez A. S.A., z siedzibą w W., polegające na wykorzystaniu danych klienta banku, w zakresie zawartej umowy kredytowej i obsługi reklamacji, w procesie przetwarzania danych dotyczącym celów związanych z zatrudnieniem i stosunkiem służbowym oraz braku udzielenia informacji na wniosek z [...] lipca 2021 r. o sposobie, zakresie i podstawie prawnej przetwarzania danych.

W toku przeprowadzonego w niniejszej sprawie postępowania Prezes UODO ustalił, że skarżący w chwili wniesienia skargi był pracownikiem Banku i jednocześnie znajdował się w sporze konsumenckim z Bankiem, który dotyczył udzielonego kredytu gotówkowego. Skarżący opisał w Internecie działania Banku związane z jego sporem konsumenckim. Skarżący wskazał, że pracodawca w nieznany mu sposób powziął wiedzę na temat jego wpisów na portalu internetowym. Skarżący wskazał również, że w konsekwencji pracodawca zorganizował z nim spotkanie, na którym oświadczył mu, że jego działanie naruszało obowiązki pracownicze. Skarżący podniósł również, że w dniu [...] lipca 2021 r. złożył reklamację na wykorzystanie jego danych jako konsumenta w relacji służbowej i zwrócił się o udzielenie szczegółowych wyjaśnień dotyczących sposobu, zakresu i podstawy prawnej przetwarzania jego danych w zakresie ww. wpisów internetowych. Z treści zamieszczonych w Internecie wpisów wynika, że w związku z obsługą pożyczki Bank wysłał do skarżącego wiadomość SMS z przypomnieniem o terminie płatności raty oraz osobną wiadomość zawierającą jego numer PESEL. Skarżący ponadto opisał postępowanie Banku związane z obsługą jego reklamacji na zamieszczenie numeru PESEL w wiadomości SMS.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00