Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 20 marca 2024 r., sygn. I SA/Kr 4/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jarosław Wiśniewski Sędziowie WSA Michał Niedźwiedź WSA Grzegorz Klimek (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 20 marca 2024 r. sprawy ze skargi O. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka jawna w K. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 16 października 2023 r. nr 0115-KDIT1.4011.295.2023.3.MR w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wydania interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego skargę oddala.

Uzasadnienie

1.1. W dniu 13 kwietnia 2023 r. do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej również jako: Dyrektor, Organ) wpłynął wniosek O. Sp. z o.o. Sp. j. (dalej również jako: Wnioskodawca, Strona, Spółka, Skarżąca) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 2647 z późn. zm.; dalej jako u.p.d.o.f.).

We wniosku Strona wskazała, że prowadzi działalność w zakresie obrotu nieruchomościami. Nabywa stare kamienice, remontuje je i sprzedaje lokale. Spółka zamierza zawrzeć umowę zlecenia z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, będącą rezydentem podatkowym Malty. Spółka i Zleceniobiorca nie będą podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 23m ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.f. Przedmiotem umowy zlecenia będzie wykonywanie następujących czynności: I. Zakup nieruchomości: 1) wybór nieruchomości do zakupu; 2) analiza stanu prawnego nieruchomości; 3) przeprowadzenie negocjacji; 4) przeprowadzenie transakcji zakupu; II. Projektowanie: 1) analiza nieruchomości wraz z analizą dokumentacji planistycznej; 2) nawiązanie współpracy z architektami; 3) sporządzenie założeń projektowych; III. Remont nieruchomości: 1) nawiązanie współpracy z wykonawcami projektu remontu; 2) nawiązanie współpracy z nadzorem inwestorskim; 3) opracowywanie kosztorysów i harmonogramów; 4) nadzorowanie postępu prac i procesu rozliczeń; IV. Koordynacja 1) koordynacja prac pomiędzy wewnętrznymi działami firmy oraz współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie remontu nieruchomości; 2) nadzór nad finansami inwestycji i doradztwo w zakresie kosztów inwestycji; V. Strategia sprzedaży 1) analiza konkurencji; 2) analiza dotychczasowej sprzedaży mieszkań własnych – tempo wzrostu, poziom cen, rodzaj oferowanych mieszkań; 3) sporządzanie wytycznych polityki cenowej wraz z tworzeniem Excela zawierającego takie dane, umożliwiającego kontrolę sprzedaży; 4) opracowanie cenników oraz materiałów sprzedażowych i marketingowych; 5) sporządzenie wzorów dokumentów sprzedażowych – wzory umów rezerwacyjnych, warunkowych, przeniesienia własności, regulaminów, uchwał wspólnoty mieszkaniowej itp.; 6) opracowanie strategii sprzedaży; VI. Marketing: 1) nawiązanie współpracy z firmą marketingową; 2) opracowanie strategii marketingowej; 3) wykonanie projektu strony internetowej; 4) opracowanie materiałów marketingowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00