Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 28 maja 2024 r., sygn. II SA/Ol 72/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Katarzyna Matczak Sędziowie sędzia WSA Ewa Osipuk (spr.) asesor WSA Grzegorz Klimek Protokolant specjalista Marta Przewłucka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 maja 2024 r. sprawy ze skargi L. R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie z dnia [...], nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji o warunkach zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z 25 maja 2022 r., Burmistrz Miasta P. (dalej jako: "Burmistrz", "organ pierwszej instancji"), na podstawie art. 1 ust. 2, art. 4 ust. 2 pkt 2, art. 53 ust. 4 pkt 5, 8 i 9, art. 59 ust. 1, art. 60 ust. 1, 4, art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.), dalej jako: "u.p.z.p." oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2022 r. poz. 775), dalej jako: "k.p.a.", ustalił na rzecz I. i N. Z. (dalej jako: "inwestorzy") warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego, na działce nr (...), położonej w miejscowości S., obręb S., gmina P., określonej w załączniku graficznym stanowiącym integralną część niniejszej decyzji. Decyzja ta stała się ostateczna 20 czerwca 2022 r.

Pismem z 12 listopada 2022 r., L. R. (dalej jako: "strona", "skarżąca"), będąca właścicielką działki przyległej o nr (...), na podstawie art. 156 § 1 k.p.a., wniosła o stwierdzenie nieważności opisanej wyżej decyzji.

Podniosła, że przedmiotowa decyzja w jej ocenie zawiera wadę prawną powodującą jej nieważność z mocy prawa. Zgodnie bowiem z uchwałą Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie wyznaczenia Obszaru Chronionego Krajobrazu (...), po dokonanej rozbiórce garażu, linia zabudowy od strony jeziora K. powinna przebiegać po budynkach usytuowanych na działkach nr (...) i (...). Ponadto, w momencie złożenia wniosku o ustalenie warunków zabudowy dla przedmiotowej inwestycji, działka nr (...) była niezabudowana i decyzja z taką lokalizacją nie powinna zostać wydana.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00