Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 13 lutego 2024 r., sygn. II SA/Bd 1316/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jerzego Bortkiewicza Sędziowie Sędzia WSA Joanna Janiszewska-Ziołek Asesor WSA Mariusz Pawełczak (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 13 lutego 2024 r. sprawy ze skargi [...] [...] sp. z o.o. w siedzibą w G. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] września 2023 r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu od zgłoszenia zamiaru budowy oddala skargę.

Uzasadnienie

1. Decyzją z dnia 15 maja 2023 r. Starosta Bydgoski wniósł sprzeciw w sprawie zgłoszenia stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie działek nr [...] w miejscowości P., gmina S. objętego wnioskiem G. Sp. z o.o. (dalej: skarżąca, strona, spółka) z dnia 13 marca 2023 r.

Uzasadniając swoje rozstrzygnięcie organ wskazał, że wniosek strony obejmuje zgłoszenie wolnostojącego budynku stacji transformatorowej, przyłączy elektroenergetycznych oraz stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Z uwagi na to, że załączone do wniosku dokumenty nie pozwoliły ocenić zgodności zamierzonej inwestycji z przepisami prawa zgodnie z art. 30 ust. 5c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm. – dalej "p.b.") organ nałożył na stronę obowiązek uzupełnienia brakujących dokumentów. W odpowiedzi na zobowiązanie strona złożyła nowe druki zgłoszenia oraz oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. W zgłoszeniu wskazano, że wniosek dotyczy robót budowlanych polegających na wykonaniu stacji ładowania w rozumieniu art. 2 pkt 27 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 875 ze zm. – dalej "ustawa o elektromobilności"), z wyłączeniem infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego w rozumieniu art. 2 pkt 3 tej ustawy, natomiast z przedłożonego do zgłoszenia projektu wykonawczego wynika, że inwestycja dotyczy nie tylko budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych wraz z instalacją zasilającą, ale również budowy stacji transformatorowej wraz z instalacją WLZ, zatem nie przedłożono właściwie wypełnionego wniosku. Dalej organ wskazał, że w umowie pomiędzy stroną a właścicielem działki wskazana jest inna lokalizacja 8 miejsc postojowych pod ładowanie samochodów elektrycznych niż w przedłożonej dokumentacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00