Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 21 maja 2024 r., sygn. III FSK 516/22

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Sławomir Presnarowicz, Sędzia NSA Bogusław Dauter (sprawozdawca), Sędzia WSA (del.) Mirella Łent, Protokolant Natalia Zawadka, po rozpoznaniu w dniu 21 maja 2024 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej M. sp.j. z siedzibą w P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 1 lutego 2022 r. sygn. akt I SA/Gd 1224/21 w sprawie ze skargi M. sp.j. z siedzibą w P. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 6 lipca 2021 r. nr 0111-KDIB2-3.4014.177.2021.2.ASZ w przedmiocie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od M. sp.j. z siedzibą w P. na rzecz Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej kwotę 480 (słownie: czterysta osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 1 lutego 2022 r., I SA/Gd 1224/21, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę M. sp.j. z siedzibą w P. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 6 lipca 2021 r. w przedmiocie podatku od czynności cywilnoprawnych.

Skarżąca spółka w skardze kasacyjnej zarzuciła zaskarżonemu wyrokowi naruszenie art. 145 § 1 pkt 1 lit. a p.p.s.a. poprzez oddalenie skargi i nieuchylenie interpretacji z 6 lipca 2021 r., pomimo iż do wydania przedmiotowej interpretacji doszło z naruszeniem prawa materialnego, a w szczególności normy prawnej zawartej w treści art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. k, art. 1 ust. 1 pkt 2, art. 1 ust. 3 pkt 3 w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 8 lit. f i art. 9 ust. 11 lit. a ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz. U. z 2020 r., poz. 815 ze zm., dalej: "u.p.c.c."), polegające na błędnej ich wykładni poprzez uznanie, że w opisanym stanie faktycznym w związku z przekształceniem ze spółki komandytowej w spółkę jawną, doszło do zwiększenia majątku spółki jawnej, i w związku z tym czynność ta podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, podczas gdy z treści powszechnie obowiązujących przepisów prawa wypływa konkluzja, że czynność taka nie podlega opodatkowaniu PCC, albowiem w toku przekształcenia nie doszło do zwiększenia majątku spółki przekształconej, ani do zwiększenia wartości wkładów wspólników do spółki przekształconej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00