Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 6 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-2.4017.1.2023.2.MM
Ustalenie czy Wnioskodawca może dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych dotychczas zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązań podatkowych, z aktualnie (i w przyszłości) obliczanych i pobieranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zakresie ustawy Ordynacja podatkowa:
– w części dotyczącej możliwości potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej – jest prawidłowe;
– w części dotyczącej ustalenia terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego – jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 lutego 2023 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy Ordynacji podatkowej w zakresie możliwości potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych dotychczas zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązań podatkowych, z aktualnie (i w przyszłości) obliczanych i pobieranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 4 kwietnia 2023 r. (wpływ 7 kwietnia 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca (dalej zwany: Podatnik) jest podatnikiem mającym siedzibę na terytorium Polski. Wnioskodawca jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów ustawy o działalności leczniczej, zaś jego działalność w przeważającej mierze polega na … . Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym - podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Wnioskodawca zatrudnia pracowników w przeważającej mierze na podstawie umowy o pracę, ponadto w sporadycznych przypadkach na podstawie umów cywilnoprawnych (umów zlecenia oraz o dzieło). W tym zakresie, wypłacając wynagrodzenie należne pracownikom ze stosunku pracy bądź innym osobom fizycznym, działając jako płatnik w rozumieniu właściwych przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, Wnioskodawca oblicza, potrąca i wpłaca na rachunek urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. Wnioskodawca nie korzystał z uprawnienia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, tj. nie potrącał zryczałtowanego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacania podatków z kwot przekazywanych do urzędu skarbowego. Wnioskodawca zamierza dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacania podatków, obliczonego za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązania podatkowego w rozumieniu właściwych przepisów Ordynacji podatkowej z zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych pobieranych aktualnie i w przyszłości. Potrącone wynagrodzenie w sposób wskazany powyżej zostanie potraktowane przez Wnioskodawcę jako przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. w dacie przekazania pomniejszonej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych na rachunek urzędu skarbowego.
Pytanie
Czy Wnioskodawca może dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych dotychczas zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązań podatkowych, z aktualnie (i w przyszłości) obliczanych i pobieranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, może on dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych dotychczas zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązań podatkowych, z aktualnie (i w przyszłości) obliczanych i pobieranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Ordynacja podatkowa, jak również Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 czerwca 2022 r. w sprawie wynagrodzenia płatnika i inkasenta z tytułu terminowego wpłacania podatków na rzecz budżetu państwa (Dz.U. z 2022 r. poz. 1377), regulujące uprawnienie do potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia płatnika z tytułu terminowego wpłacania podatków, nie wskazuje terminu, w jakim płatnik może skorzystać z tego uprawnienia. Z tego też względu należy uznać, że płatnik może wykonać swoje uprawnienie - tj. potrącić należne mu wynagrodzenie - nie tylko w okresie, za który przysługuje wynagrodzenie, lecz także w okresach późniejszych.
Takie stanowisko zajęło także Ministerstwo Finansów w piśmie z dnia 26 marca 1998 r. Znak: RS-7250-487/OP/O/98/ZB, w którym potwierdzono, że Ordynacja podatkowa nie zawiera regulacji nakazującej płatnikom dokonywania potrąceń należnego im wynagrodzenia w tym samym miesiącu, w którym wpłacili uprzednio pobrany podatek. Oznacza to, że nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań prawnych do potrącenia wynagrodzeń przysługujących płatnikowi raz na kwartał, czy też raz do roku.
Zdaniem Wnioskodawcy, termin skorzystania z uprawnienia do potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, jest determinowany wyłącznie przepisami dotyczącymi terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych. Tym samym płatnik ma prawo potrącić należne mu wynagrodzenie z tytułu terminowego poboru podatków do czasu przedawnienia zobowiązania podatkowego, z którym jest ono związane.
Zgodnie z art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej zobowiązania podatkowe przedawniają się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Z końcem 2023 r. przedawniają się zatem zobowiązania podatkowe, których termin płatności minął w 2018 r. W 2023 r. przedawni się zatem zobowiązanie podatkowe w podatku dochodowym za 2018 r. Konsekwentnie, do końca 2023 r. Wnioskodawca będzie posiadał prawo do potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od dochodów uzyskanych przez podatników w 2018 r. i w następnych latach podatkowych. Wnioskodawca jest zatem uprawniony do potrącenia do końca 2023 r., kwot należnego mu wynagrodzenia płatnika z kwotą zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych podlegających wpłacie od stycznia do grudnia 2023 r.
Podsumowując, przepisy Ordynacji podatkowej oraz Rozporządzenia Ministra Finansów nie regulują momentu, w którym płatnik może pobrać należne mu wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania podatków na rzecz budżetu państwa.
W związku z tym - w ocenie Wnioskodawcy - przysługuje mu prawo potrącenia należnego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, które jeszcze nie uległy przedawnieniu w myśl regulacji Ordynacji podatkowej.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku:
- w części dotyczącej możliwości potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej – jest prawidłowe;
- w części dotyczącej ustalenia terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego – jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651, ze zm.):
Płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.
Przepis art. 28 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stanowi, iż:
Płatnikom i inkasentom przysługuje zryczałtowane wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania podatków pobranych na rzecz budżetu państwa.
Z treści tego przepisu wynika, iż uprawnienie płatnika do potrącenia przysługującego mu wynagrodzenia jest uzależnione od dokonania wpłaty pobranego podatku w terminie. Wynagrodzenie przewidziane w art. 28 ww. ustawy ma charakter fakultatywny. Płatnicy oraz inkasenci podatków stanowiących dochód budżetu państwa mogą, ale nie muszą, korzystać z tego uprawnienia.
Zgodnie z art. 3 pkt 3 lit. a) ustawy Ordynacji podatkowej:
Ilekroć w ustawie jest mowa o podatkach – rozumie się przez to również zaliczki na podatki.
W myśl art. 28 § 3 pkt 1 Ordynacji podatkowej:
Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia sposób ustalania wynagrodzenia płatników i inkasentów pobierających podatki na rzecz budżetu państwa, w relacji do kwoty pobranych podatków, oraz tryb pobrania wynagrodzenia, uwzględniając przy ustalaniu wynagrodzenia rodzaj pobranego podatku, a także sprawność pobrania wynagrodzenia.
Rozporządzeniem, o którym mowa w ww. przepisie jest Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 czerwca 2022 r. w sprawie wynagrodzenia płatnika i inkasenta z tytułu terminowego wpłacania podatków na rzecz budżetu państwa (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1377).
Zgodnie z § 1 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia:
Wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania podatków na rzecz budżetu państwa w przypadku płatnika wynosi 0,3% kwoty tych podatków pobranych przez płatnika.
Stosownie do § 2 ww. rozporządzenia:
Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1, jest potrącane z kwoty podatków pobranych przez płatnika i inkasenta.
Zgodnie natomiast z § 3 ww. rozporządzenia:
Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1 pkt 1, z tytułu terminowego wpłacania podatku dochodowego od osób fizycznych pobranego przez płatnika w okresie od dnia 1 lipca 2022 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. od dochodu podlegającego opodatkowaniu przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1128, z późn. zm.3)), wynosi 0,6% kwoty tego podatku pobranego przez płatnika.
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca pełni funkcję płatnika z tytułu wypłat świadczeń dokonywanych na rzecz podatników podatku dochodowego od osób fizycznych, w szczególności z tytułu wypłat wynagrodzeń na podstawie stosunku pracy oraz w sporadycznych przypadkach umów cywilnoprawnych. Wnioskodawca oblicza, potrąca i wpłaca na rachunek urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Dotychczas Wnioskodawca nie korzystał z uprawnień wynikających z treści art. 28 Ordynacji podatkowej, tj. nie potrącał zryczałtowanego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych. Obecnie Wnioskodawca zamierza dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacania podatków, obliczonego za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązania podatkowego w rozumieniu właściwych przepisów Ordynacji podatkowej z zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych pobieranych aktualnie i w przyszłości.
W myśl art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):
Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.
Stosownie do treści art. 38 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Płatnicy, o których mowa w art. 32-35, przekazują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, kwoty pobranych zaliczek na podatek w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jeżeli między kwotą potrąconego podatku a kwotą wpłaconego podatku występuje różnica, należy ją wyjaśnić w deklaracji, o której mowa w ust. 1a.
Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy:
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.
W myśl art. 42 ust. 1 ww. ustawy:
Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.
Z powyższych przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że Wnioskodawca jako płatnik, oblicza i pobiera zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od przychodów wypłaconych osobom zatrudnionym na podstawie umowy o pracę oraz na podstawie umowy cywilnoprawnej. Pobrane zaliczki Wnioskodawca jest zobowiązany wpłacić na konto urzędu skarbowego w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrał zaliczki.
Należy zauważyć, iż żaden przepis Ordynacji podatkowej, nie narzuca na płatnika obowiązku dokonywania potrąceń należnego mu wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 Ordynacji podatkowej w tym samym miesiącu, w którym wpłacił uprzednio pobrany podatek, ani też nie określa terminu w jakim to uprawnienie płatnika może być zrealizowane.
Oznacza to, że nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań prawnych do potrącania wynagrodzeń raz na kwartał, czy też raz do roku bądź za kilka lat. Należy jednak przyjąć, iż uprawnienie to przysługuje przez cały okres istnienia zobowiązania, a więc do upływu terminu jego przedawnienia.
Zgodnie z art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej:
Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.
Stosownie do art. 32 § 1 Ordynacji podatkowej:
Płatnicy i inkasenci obowiązani są przechowywać dokumenty związane z poborem lub inkasem podatków do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania płatnika lub inkasenta.
Zgodnie z art. 71 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa:
Przepisy art. 70, art. 70a, art. 70c i art. 70e stosuje się odpowiednio do należności płatników lub inkasentów.
Kierując się brzmieniem art. 71 pkt 1 w zw. z art. 70 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, należy uznać, że należności przypadające od płatników przedawniają się z upływem pięciu lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin ich płatności.
W przypadku zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, do których odprowadzania zobowiązany był Wnioskodawca jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych, okres przedawnienia biegnie od końca roku, w którym powstał obowiązek wpłaty do urzędu skarbowego zaliczek na podatek. Stosownie do powołanych przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, Wnioskodawca był zobowiązany do odprowadzenia zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w terminie do 20 dnia następnego miesiąca po miesiącu, w którym powstał obowiązek poboru zaliczki. Zatem, zobowiązanie z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych uległo przedawnieniu, jeśli od końca roku, w którym Wnioskodawca był zobowiązany do odprowadzenia zaliczki upłynęło 5 lat.
W świetle przywołanych przepisów należy stwierdzić, że Wnioskodawca ma prawo potrącić należne wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres istnienia zobowiązania, a więc do upływu terminu jego przedawnienia i może ono zostać potrącone wyłącznie od kwoty wpłaty dokonanej w terminie. W tym zakresie stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.
Nie można jednak zgodzić się z Wnioskodawcą, że z końcem 2023 r. przedawni się zobowiązanie podatkowe za 2018 r. i tym samym do końca 2023 r. będzie uprawniony do potrącenia należnego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od dochodów uzyskiwanych przez podatników za okres od 2018 r. Wnioskodawca błędnie odnosi się bowiem do przedawnienia zobowiązania podatkowego podatnika za dany rok podatkowy. W omawianej sprawie, tj. dotyczącej określenia wynagrodzenia płatnika, o którym mowa w art. 28 ustawy Ordynacja podatkowa, należy odnosić się do przedawnienia zobowiązania płatnika z tytułu terminowych wpłat zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Prawo Wnioskodawcy do pobrania wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacania zaliczek na podatek dochodowy będzie zatem możliwe w zakresie tych zobowiązań płatnika, które się jeszcze nie przedawniły. W przedmiotowej sprawie z końcem 2023 r. ulegnie przedawnieniu zobowiązanie płatnika z tytułu zaliczek za miesiące od stycznia do listopada 2018 r., bowiem termin płatności zaliczek za ww. miesiące przypadał w 2018 r., zatem licząc 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności zaliczek, tj. od końca 2018 r., termin przedawnienia upłynie z końcem 2023 r. Natomiast w przypadku zaliczki za miesiąc grudzień 2018 r., termin płatności przypadał na styczeń 2019 r., zatem licząc 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności zaliczki, tj. od końca 2019 r., termin przedawnienia upływa z końcem 2024 r.
Analogicznie przedawnia się zobowiązanie płatnika za miesiąc grudzień 2017 r. Skoro termin płatności zaliczki za grudzień 2017 r. przypadał na styczeń 2018 r., to licząc 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności zaliczki, tj. od końca 2018 r., termin przedawnienia upływa z końcem 2023 r.
Jak wyjaśniono powyżej, z końcem 2023 r. przedawni się zobowiązanie płatnika z tytułu zaliczek pobranych za okres od grudnia 2017 r. do listopada 2018 r. W konsekwencji do końca 2023 r., Wnioskodawca jest uprawniony do potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych pobranych od grudnia 2017 r.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w … Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).