Porada
Czy regulamin wynagradzania pracowników instytucji kultury powinien zawierać tabele wynagrodzeń
PROBLEM
Proszę o poradę dotyczącą regulaminu wynagradzania pracowników instytucji kultury (gminnego ośrodka kultury i sportu, którego organem prowadzącym jest wójt gminy). Obecnie przebywam na kontroli gminnego ośrodka kultury i sportu. Przedstawiono mi regulamin wynagradzania z 2010 r., oparty na rozporządzeniu Ministra Kultury i Sztuki z 23 kwietnia 1999 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w instytucjach kultury, które zostało uchylone na podstawie art. 13 pkt 1 ustawy z 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw. Zostało ono zastąpione przez rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 3 października 2012 r. w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury, które również zostało uchylone. Obecnie obowiązuje rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 22 października 2015 r. w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury. W obowiązującym rozporządzeniu nie ma już tabel stawek wynagrodzenia zasadniczego oraz tabel zaszeregowania stanowisk pracy i dodatku funkcyjnego. Czy regulamin instytucji kultury powinien zawierać takie tabele? Czy może należy to do gestii dyrektora instytucji, który sam ustala stanowiska i stawki miesięczne wynagrodzenia zasadniczego, bez kategorii zaszeregowania? Obecnie w angażach z 2024 r. wskazana jest nieaktualna podstawa prawna - rozporządzenie Ministra Kultury i Sztuki z 23 kwietnia 1999 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w instytucjach kultury prowadzących w szczególności działalność w zakresie upowszechniania kultury.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right