Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.221.2024.1.JG
Koszty uzyskania przychodów z tytułu sprzedaży nieruchomości po przekształceniu ze spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego:
–jest nieprawidłowe w zakresie uznania za koszt uzyskania przychodu ze sprzedaży lokalu mieszkalnego wydatków z tytułu: kosztów pośrednictwa przy sprzedaży nieruchomości oraz podziału majątku z byłym mężem,
–jest nieprawidłowe w zakresie uznania za koszt uzyskania przychodu ze sprzedaży lokalu mieszkalnego wydatków, których nie potrafi Pani udokumentować,
–jest prawidłowe w pozostałym zakresie.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
13 marca 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 8 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy kosztów uzyskania przychodów z tytułu sprzedaży nieruchomości po przekształceniu ze spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
W 1999 r. Wnioskodawczyni otrzymała przydział na mieszkanie ze spółdzielni mieszkaniowej i ustanowiono na jej rzecz spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu. Ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu wiązało się dla Wnioskodawczyni z obowiązkiem wpłaty wkładu budowlanego do spółdzielni oraz comiesięczną spłatą normatywu według ustawy (w ramach kredytu mieszkaniowego udzielonego spółdzielni spłacanego przez członka spółdzielni w miesięcznych ratach jako normatyw), prawo do lokalu zostało przydzielone Wnioskodawczyni w ramach wspólności majątkowej małżeńskiej.
Wnioskodawczyni rozwiodła się w 2010 r. Podział majątku z mężem tego prawa nastąpił w (...) 2022 r. Następnie w dniu (...) 2022 r. Wnioskodawczyni u notariusza dokonała już jako wyłączny właściciel lokatorskiego prawa do lokalu przekształcenia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu w prawo własności.
W (...) 2023 r. Wnioskodawczyni dokonała sprzedaży nieruchomości, a notariusz poinformował ją, że będzie musiała zapłacić podatek dochodowy od osób fizycznych, gdyż sprzedaż nastąpiła przed upływem 5 lat od przekształcenia prawa własności.
Pytanie
Czy Wnioskodawczyni musi zapłacić podatek dochodowy od osób fizycznych, a jeżeli tak to co może uznać za koszt uzyskania przychodu, w szczególności czy może uznać za koszt uzyskania przychodu:
1)kwotę wkładu budowlanego jaką wpłaciła do spółdzielni w 1999 r.?
2)kwotę płaconego miesięcznie przez Wnioskodawczynię od 1999 r. normatywu? A jeżeli tak, to czy: może odliczyć tylko te kwoty, na które posiada potwierdzenia zapłaty czy jednak może odliczyć wszystkie raty miesięczne, gdyż kwoty te i ich wysokości wynikają z rozporządzenia ministra infrastruktury (Wnioskodawczyni nie posiada dowodów wpłat z kilku lat)?
3)kwotę zapłaconą przez Wnioskodawczynię do spółdzielni z tytułu zwrotu umorzonej części wkładu budowlanego (50% wkładu budowlanego było umorzone, ale po przekształceniu lokatorskiego prawa w prawo własności umorzenie to przestało obowiązywać więc Wnioskodawczyni musiała zwrócić do spółdzielni tą umorzoną część)?
4)kwoty jakie Wnioskodawczyni poniosła z tytułu podziału majątku z byłym mężem – musiała spłacić męża, a nastąpiło to przed przekształceniem prawa lokatorskiego w prawo własności?
5)kwoty z tytułu zakupu mebli do zabudowy, jakie Wnioskodawczyni poniosła jeszcze przed dniem przekształcenia prawa lokatorskiego w prawo własności?
6)fakturę od pośrednika sprzedaży nieruchomości, który pomógł sprzedać Wnioskodawczyni mieszkanie?
Bardzo dużo pieniędzy Wnioskodawczyni zapłaciła na rzecz tego mieszkania, ale przed dniem dokonania przekształcenia. Wnioskodawczyni nie wie czy te wydatki można rozliczyć jako koszt uzyskania przychodu. Kwota podatku jest dla Wnioskodawczyni bardzo wysoka. W sytuacji gdy przez ponad 30 lat Wnioskodawczyni spłacała miesięcznie bardzo duże kwoty na rzecz uzyskania tego spółdzielczego prawa lokatorskiego wydaje się, że można wszystkie te wydatki uznać za koszt uzyskania przychodu, jednak Wnioskodawczyni prosi o udzielenie w tym przedmiocie informacji szczegółowej.
Pani stanowisko w sprawie
Czy muszę zapłacić podatek dochodowy od osób fizycznych (stanowisko: tak), a jeżeli tak to co mogę uznać za koszt nabycia prawa własności, w szczególności czy mogę uznać za koszt uzyskania przychodu:
1)kwotę wkładu budowlanego jaką wpłaciłam do spółdzielni w 1999 r. (stanowisko: tak);
2)kwotę płaconego miesięcznie przeze mnie od 1999 r. normatywu? (stanowisko: tak) A jeżeli tak, to czy mogę odliczyć tylko te kwoty, na które posiadam potwierdzenia zapłaty (stanowisko: tak mogę, ale nie tylko te na które mam potwierdzenia zapłaty, kwoty wynikają z rozporządzenia ministra, więc skoro spłaciłam kredyt do spółdzielni, to musiałam zapłacić wszystkie należności) czy jednak mogę odliczyć wszystkie raty miesięczne, gdyż kwoty te i ich wysokości wynikają z rozporządzenia ministra infrastruktury (nie posiadam dowodów wpłat z kilku lat) (stanowisko: tak mogę, kwoty i wysokości wynikają z rozporządzenia ministra infrastruktury);
3)kwotę zapłaconą przeze mnie do spółdzielni z tytułu zwrotu umorzonej części wkładu budowlanego (50% wkładu budowlanego było umorzone, ale po przekształceniu lokatorskiego prawa w prawo własności umorzenie to przestało obowiązywać więc musiałam zwrócić do spółdzielni tą umorzoną część) (stanowisko: tak mogę);
4)kwoty jakie poniosłam z tytułu podziału majątku z byłym mężem - musiałam spłacić męża, a nastąpiło to przed przekształceniem prawa lokatorskiego w prawo własności, (stanowisko: tak mogę);
5)kwoty z tytułu zakupu mebli do zabudowy, jakie poniosłam jeszcze przed dniem przekształcenia prawa lokatorskiego w prawo własności (stanowisko: tak mogę);
6)fakturę od pośrednika sprzedaży nieruchomości, który pomógł mi sprzedać mieszkanie, (stanowisko: tak mogę).
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy:
Źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
a) nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
b) spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
c) prawa wieczystego użytkowania gruntów,
–jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) przed upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1208 ze zm.):
Przez umowę o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego spółdzielnia zobowiązuje się oddać osobie, na rzecz której ustanowione jest prawo, lokal mieszkalny do używania, a osoba ta zobowiązuje się wnieść wkład mieszkaniowy oraz uiszczać opłaty określone w ustawie i w statucie spółdzielni. Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego może być ustanowione na rzecz członka spółdzielni albo członka spółdzielni i jego małżonka.
W myśl art. 9 ust. 3 tej ustawy:
Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego jest niezbywalne, nie przechodzi na spadkobierców i nie podlega egzekucji.
W myśl art. 9 ust. 5 tej ustawy:
Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego może należeć do jednej osoby albo do małżonków.
Z treści powyższych przepisów ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych wynika, że spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego w żadnym wypadku nie ma charakteru własnościowego. Prawa tego nie można nabyć, można je jedynie ustanowić. Osoba posiadająca takie prawo jest jedynie osobą uprawnioną do używania lokalu jako najemca, nie jest natomiast jego właścicielem. W konsekwencji ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego nie jest nabyciem w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Jednakże stosownie do art. 12 ust. 1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych:
Na pisemne żądanie członka, któremu przysługuje spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego, spółdzielnia jest obowiązana zawrzeć z tym członkiem umowę przeniesienia własności lokalu po dokonaniu przez niego:
1)spłaty przypadającej na ten lokal części zobowiązań spółdzielni związanych z budową, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1, w tym w szczególności odpowiedniej części zadłużenia kredytowego spółdzielni wraz z odsetkami, a jeżeli spółdzielnia skorzystała z pomocy uzyskanej ze środków publicznych lub z innych środków – spłaty przypadającej na ten lokal części umorzenia kredytu w kwocie podlegającej odprowadzeniu przez spółdzielnię do budżetu państwa,
2)spłaty zadłużenia z tytułu opłat, o których mowa w art. 4 ust. 1.
Z kolei w myśl art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:
Z osobą ubiegającą się o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego spółdzielnia zawiera umowę o budowę lokalu. Umowa ta, zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności, powinna zobowiązywać strony do zawarcia, po wybudowaniu lokalu, umowy o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do tego lokalu, a ponadto powinna zawierać:
1)zobowiązanie osoby ubiegającej się o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu do pokrywania kosztów zadania inwestycyjnego w części przypadającej na jej lokal przez wniesienie wkładu mieszkaniowego określonego w umowie;
2)określenie zakresu rzeczowego robót realizowanego zadania inwestycyjnego, które będzie stanowić podstawę ustalenia wysokości kosztów budowy lokalu;
3)określenie zasad ustalania wysokości kosztów budowy lokalu;
4)inne postanowienia określone w statucie.
Zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych:
Osoba, o której mowa w ust. 1, wnosi wkład mieszkaniowy według zasad określonych w statucie w wysokości odpowiadającej różnicy między kosztem budowy przypadającym na jej lokal a uzyskaną przez spółdzielnię pomocą ze środków publicznych lub z innych środków uzyskanych na sfinansowanie kosztów budowy lokalu. Jeżeli część wkładu mieszkaniowego została sfinansowana z zaciągniętego przez spółdzielnię kredytu na sfinansowanie kosztów budowy danego lokalu, osoba, o której mowa w ust. 1, jest obowiązana uczestniczyć w spłacie tego kredytu wraz z odsetkami w części przypadającej na jej lokal.
Powyższe oznacza, że osoba, która nabywa spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego, aby nabyć od spółdzielni własność tego lokalu musi najpierw spłacić przypadającą na jej lokal część kosztów budowy – w tym wkład mieszkaniowy, o ile go jeszcze nie wpłaciła. Wkład ten stanowi udział w kosztach budowy lokalu. W sytuacji kiedy przedmiotowe prawo wygaśnie, spółdzielnia zwraca zwaloryzowaną wartość wkładu. Na pisemne żądanie członka spółdzielni, któremu przysługuje spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu, spółdzielnia jest obowiązana zawrzeć z tym członkiem, stosownie do wniosku, umowę o przeniesienie własności lokalu. W konsekwencji dokonane (...) 2022 r. przekształcenie lokalu mieszkalnego w odrębną własność stanowi dla Pani nabycie prawa własności do tego lokalu.
Odpłatne zbycie prawa odrębnej własności lokalu mieszkalnego nastąpiło w 2023 r., tj. przed upływem pięcioletniego okresu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym.
W myśl art. 30e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.
Zgodnie z art. 30e ust. 2 ww. ustawy:
Podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.
W myśl art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy w wysokości wartości rynkowej. Przepis art. 14 ust. 1 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.
Przy czym pojęcie kosztów odpłatnego zbycia nie zostało przez ustawodawcę zdefiniowane w ustawie, należy zatem stosować językowe rozumienie tego wyrażenia, zgodnie z którym za koszty odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych uważa się wszystkie wydatki poniesione przez zbywającego, które są konieczne, aby transakcja mogła dojść do skutku (wszystkie niezbędne wydatki bezpośrednio związane z tą czynnością).
Do wydatków takich można zaliczyć przykładowo koszty wyceny nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego, prowizje pośredników w sprzedaży nieruchomości, koszty ogłoszeń w prasie związanych z zamiarem sprzedaży nieruchomości, wydatki związane ze sporządzeniem przez notariusza umowy cywilnoprawnej, koszty i opłaty sądowe itp. Pomiędzy tymi wydatkami a dokonanym odpłatnym zbyciem musi istnieć związek przyczynowo-skutkowy.
W Pani przypadku za koszt odpłatnego zbycia należy uznać wydatki na pośrednictwo przy sprzedaży nieruchomości, czyli fakturę od pośrednika, który pomógł Pani sprzedać mieszkanie. Wydatki te pomniejszają cenę określoną w umowie sprzedaży.
Od powyższych kosztów odróżnić należy koszty uzyskania przychodu, których zasady ustalania określone zostały w art. 22 ust. 6c i 6d ustawy.
Stosownie do ww. art. 22 ust. 6c ustawy:
Koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c, z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania.
W myśl zaś art. 22 ust. 6e komentowanej ustawy:
Wysokość nakładów, o których mowa w ust. 6c i 6d, ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych.
Tak więc definicję kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości ustawodawca precyzuje przez bezpośrednie wskazanie, że koszty takie stanowią udokumentowane koszty nabycia nieruchomości powiększone o nakłady, które zwiększyły wartość nieruchomości, a poczynione zostały w czasie jej posiadania.
Z opisu sprawy wynika, że w związku z nabyciem spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego oraz w związku z jego przekształceniem w odrębną własność i jego sprzedażą poniosła Pani następujące koszty (poza kosztami pośrednictwa przy sprzedaży nieruchomości, które stanowią koszt odpłatnego zbycia lokalu):
-wkład mieszkaniowy,
-spłata normatywu,
-zwrot umorzonej części wkładu mieszkaniowego,
-meble do zabudowy jako nakłady na nieruchomość poczynione w czasie jej posiadania.
Jak wskazano na wstępie, warunkiem przekształcenia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu w prawo własności jest pokrycie w całości przez członka spółdzielni zobowiązań wynikających z treści art. 12 ust. 1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych. Opłaty te są tym samym bezpośrednio związane z nabyciem prawa własności do lokalu mieszkalnego. Biorąc to pod uwagę, za koszty nabycia lokalu mieszkalnego, o których mowa w art. 22 ust. 6c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, należy uznać koszty poniesione w związku z ustanowieniem własności lokalu mieszkalnego, jak również wkład mieszkaniowy wniesiony w celu uzyskania spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego. Wydatek poniesiony w związku z nabyciem tego lokalu stanowią także należności, które podatnik został zobowiązany przez spółdzielnię uiścić przed zawarciem umowy, przeznaczone na pokrycie kosztów budowy przypadających na lokal mieszkalny, w tym zwrot umorzonej części wkładu mieszkaniowego.
Zatem – biorąc pod uwagę treść art. 22 ust. 6c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – udokumentowane wydatki poniesione przez Panią na nabycie lokatorskiego prawa do lokalu oraz warunkujące jego przekształcenie w prawo własności w postaci wkładu mieszkaniowego, spłaty normatywu, kwoty zwrotu umorzenia może Pani zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów z tytułu sprzedaży odrębnej własności tego lokalu.
Kosztem uzyskania przychodu mogą być także wydatki na meble do zabudowy, jeśli ta zabudowa zwiększyła wartość zbywanego lokalu i przeszła na własność nabywcy tego lokalu. Oczywiście wydatki te muszą być udokumentowane fakturami VAT.
Natomiast spłata dokonana przez Panią na rzecz byłego małżonka jest wydatkiem dokonanym z tytułu podziału majątku wspólnego małżonków w wyniku ustania małżeńskiej wspólności majątkowej – nie stanowi wydatku na nabycie przedmiotowego lokalu. Do kosztów uzyskania przychodów z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego zaliczyć należy wkład mieszkaniowy wniesiony przez oboje małżonków w celu uzyskania spółdzielczego lokatorskiego prawa do tego lokalu, który po podziale majątku wspólnego małżonków przypadł w całości Pani. W tym zakresie Pani stanowisko jest więc nieprawidłowe.
Nieprawidłowe jest również Pani stanowisko w zakresie uznania za koszty uzyskania przychodów z tytułu sprzedaży nieruchomości wydatków, na które nie posiada Pani potwierdzeń zapłaty. Wynika to wprost z cytowanego wcześniej art. 22 ust. 6c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z jego treścią koszty uzyskania przychodu stanowią udokumentowane koszty nabycia. Brak posiadania przez Panią dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku uniemożliwia uznanie go za koszt uzyskania przychodu przy odpłatnym zbyciu nieruchomości.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA), albo
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right