Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 29 maja 2024 r., sygn. I SA/Gd 231/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Elżbieta Rischka, Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Przasnyski (spr.), Sędzia WSA Irena Wesołowska, Protokolant Specjalista Beata Jarecka, , po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 29 maja 2024 r. sprawy ze skargi ,,A" Spółki z o.o. z siedzibą w Gdańsku na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 8 stycznia 2024 r. nr 0111-KDWB.4010.135.2023.1.BB w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W dniu 8 listopada 2023 r. wpłynął wniosek P. Sp. z o.o. z siedzibą w G. (dalej: "Spółka", "Wnioskodawca", "Skarżący") o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

Przedstawiając opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego Wnioskodawca podał, że świadczy usługi związane z utrzymaniem i remontami dróg kolejowych. Celem Spółki jest świadczenie kompleksowych usług w branży kolejowej przy użyciu nowoczesnych i sprawdzonych rozwiązań technologicznych oraz przyczynianie się do zwiększenia nowoczesności i bezpieczeństwa na liniach kolejowych w Polsce. Usługi Wnioskodawcy wykonywane są przez wykwalifikowany personel. Spółka dysponuje wyspecjalizowaną kadrą pracowniczą: inżynierami, geodetami, operatorami maszyn z długoletnim doświadczeniem w branży kolejowej, ale także młodymi pracownikami posiadającymi potrzebne uprawnienia i przygotowanymi do realizacji zleconych zadań. Pracownicy Wnioskodawcy przechodzą regularne szkolenia mające na celu zapewnienie efektywnej i bezawaryjnej obsługi maszyn i urządzeń.

W dniu 9 stycznia 2023 r. na linii kolejowej nr 4 G1. - Z. na p.o. P1. w torze nr 2 doszło do wypadku kolejowego polegającego na wykolejeniu 24 i 25 wagonu za lokomotywą pociągu Spółki nr [...], co skutkowało uszkodzeniem elementów infrastruktury: rozjazdów nr 1, 2, 3 oraz toru nr 1, 2 odcinek O. - O1. na długości 220 mb (dalej: "wypadek"). W związku z Wypadkiem doszło do uszkodzenia infrastruktury kolejowej zarządcy tj.: P2. S.A. (dalej: "P2.") oraz uszkodzenia hydraulicznych systemów nastawczych i kontrolnych na rozjazdach 1, 2, 3 oraz urządzeń SHP i DSAT w km 114,885. Wypadek skutkował również czasowym wyłączeniem toru nr 2 na szlaku p.o. P1. – O1. z eksploatacji (dalej: "szkoda").

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00