Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 15 maja 2024 r., sygn. I OZ 209/24

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Elżbieta Kremer po rozpoznaniu w dniu 15 maja 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej zażalenia T. W. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 6 marca 2024 r., sygn. akt II SAB/Lu 28/24 o odrzuceniu skargi T. W. na bezczynność Wójta Gminy N. w przedmiocie wykonania usług opiekuńczych postanawia: oddalić zażalenie.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia 6 marca 2024 r., sygn. akt II SAB/Lu 28/24 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie odrzucił skargę T. W. na bezczynność Wójta Gminy N. w przedmiocie wykonania usług opiekuńczych.

W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że skarżąca wniosła skargę na bezczynność Wójta Gminy N. w przedmiocie wykonania usług opiekuńczych przyznanych jej na mocy decyzji Ośrodka Pomocy Społecznej w N. z dnia 11 stycznia 2021 r. oraz decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie z dnia 16 kwietnia 2021 r. Skarżąca podniosła, że usługi opiekuńcze w okresie od 1 do 31 stycznia 2021 r. oraz od 1 lutego do 30 czerwca 2021 r. nie zostały wykonane, gdyż decyzje OPS i SKO naruszały prawo i nie mogły stanowić podstawy do zawierania umowy i świadczenia opieki w ramach usług obligatoryjnych. Jednocześnie skarżąca zaznaczyła, że przedmiot zaskarżenia w niniejszej sprawie, tj. niewykonanie decyzji z powodu ich uchylenia przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie, nie jest tożsamy z zakresem zaskarżenia w sprawie II SAB/Lu 55/22.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00