Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 8 maja 2024 r., sygn. III SA/Wr 249/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sędziowie Sędzia WSA Anetta Chołuj (sprawozdawca), Asesor WSA Andrzej Nikiforów, Aneta Brzezińska, , Protokolant Starszy specjalista Katarzyna Dziok, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 24 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi K. A. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 maja 2023 r. nr BP.501.697.2023.2334.DL1.403506 w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z 8 maja 2023 r. nr BP.501.697.2023.2334.DL1.403506 Główny Inspektor Transportu Drogowego (dalej: organ odwoławczy, GITD) — po rozpatrzeniu odwołania K. A. (dalej: skarżący, strona skarżąca) od decyzji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: organ I instancji, WITD) z 3 lutego 2023 r. nr WITD.DI.0152.I0567/14/23 o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 200 zł — utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję. Podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiło naruszenie polegające na wykonywaniu przewozu drogowego pojazdem nieposiadającym ważnego aktualnego badania technicznego potwierdzającego jego zdatność do ruchu drogowego. Kara pieniężna została nałożona na skarżącego jako na osobę zarządzającą transportem w rozumieniu art. 7a ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2022 r., poz. 2201 ze zm.) — dalej: u.t.d.

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji oraz z akt sprawy administracyjnej wynika, że w dniu 19 września 2022 r. o godz. 7:25 w J. przy "ul. [...]" inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego, w celu przeprowadzenia kontroli, zatrzymali zespół pojazdów składający się z samochodu ciężarowego marki S. nr rej. [...] wraz z naczepą marki M. nr rej. [...]. Opisywanym pojazdem P. S. wykonywał przejazd po ładunek do miejscowości P. w ramach krajowego przewozu drogowego rzeczy, na podstawie licencji [...]-[...] wystawionej na spółkę "[...]" Sp. z o.o. w J., "ul. [...]". Przebieg i wyniki kontroli drogowej potwierdzono protokołem z 19 września 2022 r. nr WITD.DI.P.I0567/377/22. Z protokołu wynika, że na podstawie okazanych dokumentów (w tym dowodu rejestracyjnego) inspektorzy stwierdzili, że wyznaczony termin badania technicznego pojazdu M. nr rej. [...] upłynął wraz z dniem 1 września 2022 r. Informację tą potwierdzili danymi uzyskanymi z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców oraz w z systemu historiapojazdu.gov.pl. Wobec powyższego stwierdzono naruszenie art. 81 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2022 r., poz. 988 ze zm.) — dalej: p.r.d., polegające na wykonywaniu przewozu drogowego pojazdem nieposiadającym aktualnego badania technicznego potwierdzającego zdatność do ruchu drogowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00