Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 18 kwietnia 2024 r., sygn. I SA/Kr 199/24

|Sygn. akt I SA/Kr 199/24 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 18 kwietnia 2024 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Jarosław Wiśniewski (spr.), Sędziowie: WSA Inga Gołowska, WSA Michał Niedźwiedź, Protokolant: specjalista Bożena Piątek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 kwietnia 2024 r., sprawy ze skargi G. Sp. z o.o. w M. na interpretację indywidualną Burmistrza Miasta M. z dnia 29 grudnia 2023 r. nr BP.310.1.2023 w przedmiocie podatku od nieruchomości - skargę oddala -

Uzasadnienie

Burmistrz Miasta M. wydał w dniu 29 grudnia 2023r. interpretację indywidualną o nr BP.310.1.2023, w której uznał za nieprawidłowe stanowisko G. Sp. z. o. z siedzibą w M. (dalej: "wnioskodawca", "Spółka", "strona skarżąca") dotyczące podatku od nieruchomości w zakresie opodatkowania gruntów, budynków i budowli, służących do wykonywania zadań z zakresu zbiorowego odprowadzania ścieków, jako związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Powyższa interpretacja indywidualna została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym. W dniu 14 listopada 2023r. do organu wpłynął wniosek ww. wnioskodawcy o interpretację przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych w zakresie dotyczącym opodatkowania gruntów, budynków i budowli Spółki, jako związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

W zakresie stanu faktycznego wnioskodawca wskazał, że jest spółką utworzoną przez Z. jest uczestnikiem. Jednocześnie Miasto M. jest współwłaścicielem Spółki, poprzez objęcie w niej udziałów. Przedsiębiorstwo wykonuje zadania Miasta M. o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb mieszkańców gminy w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Spółka jest dzierżawcą nakładów oczyszczalni ścieków położonej w M., które należą do Z., właścicielem fragmentu sieci kanalizacyjnej, budynku administracyjnego oraz gruntów, na których znajduję się budynki i budowle wchodzące w skład oczyszczalni, jak również użytkownikiem należącej do Miasta M. infrastruktury kanalizacyjnej, w skład której wchodzą sieci kanalizacyjne wraz z przepompowniami ścieków. Na terenie Gmin - uczestników Z., w tym również na terenie Miasta M. obecnie obowiązuje taryfa za zbiorowe odprowadzanie ścieków zatwierdzona Decyzją Dyrektora RZGW PGW z dnia 28.12.2022r" znak [...] na lata 20232025, która obowiązuje od 7 stycznia 2023r. Zasady ustalania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków określa ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne określa taryfę na okres 3 lat. Ceny i stawki opłat za usługi wodociągowo-kanalizacyjne ustalane są według zasad podanych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 27 lutego 2018 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, wydanego zgodnie z upoważnieniami zawartym w ustawie. Taryfowe ceny i stawki opłat określane są na podstawie niezbędnych przychodów, które w szczególności pokrywają planowane w roku obowiązywania taryf uzasadnione koszty świadczenia przez Spółkę usług. W trakcie obowiązywania taryf w Spółce występuje nieznaczny zysk z działalności w zakresie gospodarki kanalizacyjnej, ale przeznaczony on jest wyłącznie na pokrycie kosztów związanych z tą działalnością.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00