Czy można wezwać pracownika do sprostowania błędu w dacie zakończenia umowy o pracę
Przygotowaliśmy pracownikowi trzecią w kolejności umowę na czas określony. Planowaliśmy zmieścić się w limicie 33 miesięcy, ale niestety popełniliśmy błąd i zamiast wpisać „31 maja 2025 r.”, wpisaliśmy „31 czerwca 2025 r.”. Umowa w nagłówku została nazwana „umowa na czas określony”. Data zakończenia umowy to ewidentny błąd, bo przecież w kalendarzu nie ma nawet daty 31 czerwca. Niestety, pracownik i my podpisaliśmy umowę, nie zauważając błędu. Nasz dział kadr wychwycił pomyłkę dopiero po 3 tygodniach. Czy możemy wysłać pracownikowi pismo, że jest to błąd i umowa trwa do 31 maja 2025 r.?
Mogą Państwo poprawić błąd w terminie zakończenia umowy. W tym celu na każdym egzemplarzu umowy należy przekreślić omyłkową datę i wpisać ręcznie nową, poprawną, czyli 31 maja 2025 r. Dodatkowo zmienioną datę należy potwierdzić podpisami lub parafkami obu stron. W ten sposób pracodawca i pracownik zgodnie potwierdzają, że prostują oczywistą omyłkę pisarską.