Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 25 kwietnia 2024 r., sygn. III SA/Kr 1805/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jakub Makuch (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Tadeusz Kiełkowski Asesor WSA Ewelina Dziuban Protokolant Specjalista Agata Zaręba-Piotrowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi T. G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 4 października 2023 r. nr BP-501.878.2022.0993.ML6466002 w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi T. G. (dalej "skarżący") jest decyzja Głównego Inspektora Transportu Drogowego z 4 października 2023 r. (znak: BP.501.878.2022.0993.ML6466002) utrzymująca w mocy decyzję Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z 24 marca 2022 r. (znak: WITD.DI.0152.VI0225/10/22) w przedmiocie kary pieniężnej.

Powyższa decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym i prawnym:

1. W dniu 8 lutego 2022 r. funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego, na Dworcu Autobusowym w Krakowie zatrzymali do kontroli autobus Mercedes-Benz (nr rej. [...]) kierowany przez S. S., który realizował kurs (przewóz osób) z O. do K. Kierowca pojazdu zatrudniony był w przedsiębiorstwie T. G., który prowadził działalność gospodarczą pod nazwą G.

1.1. W wyniku przeprowadzanej kontroli stwierdzono podłączenie do łańcucha kinematycznego tachografu urządzeń, których celem było zakłócanie prawidłowego działania tachografu. Kontrolujący ustalili bowiem, że do impulsatora zamontowanego na skrzyni biegów dołączone zostało cięgno obsługiwane przez kierowcę, powodujące po przesunięciu dźwigni zamontowanej pod fotelem kierowcy, mechaniczne odsunięcie impulsatora od skrzyni biegów, co uniemożliwiało przekazanie impulsów ze skrzyni biegów do tachografu. Stwierdzono także zamontowanie wyłącznika pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów, który powodował odłączenie zasilania od tachografu, a to z kolei powodowało, że nie był podświetlany panel tachografu, przez co urządzenie to nie rejestrowało pracy kierowcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00