Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 03-07-2024
Porada aktualna na dzień 03-07-2024
Data publikacji: 2024-06-05

Czy w umowie o świadczenie usług księgowych da się zawrzeć ochronę przed „nieodpowiedzialnym" klientem

PROBLEM

Prowadzę negocjacje z potencjalnym klientem na odtworzenie ksiąg rachunkowych od 2020 r. Pan wydał się bardzo rzeczowy, skrupulatny, sprawnie odpisuje na wiadomości e-mail, kontakt telefoniczny również jest bardzo dobry. Pan twierdził, że stan ksiąg za ten okres wynika z winy biura rachunkowego, które przyjęło za dużo klientów i nie potrafiło ich obsłużyć należycie. Zażądał od poprzedniego biura uzupełnienia braków. Właścicielka biura rachunkowego odmówiła mu, więc zdecydował się poszukać księgowej przez grupę na Facebooku i tam nawiązaliśmy kontakt. Zamierza pozwać poprzednie biuro o zwrot kosztów ponownego księgowania. Potencjalny klient wydawał się bardzo wiarygodny w zakresie przytoczonej przez niego historii. Skontaktowałam się z jego poprzednim biurem i po rozmowie mam obawę, czy wina jednak nie była po stronie klienta, na to wskazują liczne wiadomości e-mail biura o przesłanie dokumentów, uzupełnienie braków i liczne prośby o odpisanie na poprzednie wiadomości. Moje biuro rachunkowe zostało niedawno założone. Nie mam za dużo klientów, a ponieważ sytuacja finansowa jest dosyć trudna, muszę podjąć się tego zlecenia, bo inaczej będę miała długi. Co powinnam zawrzeć w treści umowy z klientem, by zabezpieczyć się przed jakimiś negatywnymi konsekwencjami?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00