Interpretacja indywidualna z dnia 2 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.133.2024.2.ŁS
Skutki podatkowe przyznania nagród i wyróżnień za wybitne osiągnięcia sportowe.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
27 lutego 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych przyznania nagród i wyróżnień za osiągnięte wyniki sportowe. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 18 kwietnia 2024 r. (data wpływu). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Przyznają Państwo nagrody i wyróżnienia za osiągnięte wyniki sportowe określone na podstawie uchwały nr (...) Rady Gminy A z dnia (...) 2021 r.
Zgodnie z regulaminem mogą je otrzymać osoby fizyczne zamieszkałe na Państwa terenie. Są one przyznane wyłącznie za osiągnięcie wysokiego wyniku sportowego (...) w dyscyplinach lub dziedzinach sportu, w których na dzień osiągnięcia wysokiego wyniku sportowego, działają polskie związki sportowe – zgodnie z wykazem prowadzonym przez Ministra właściwego do spraw kultury fizycznej, o którym mowa w art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie.
Nagrody i wyróżnienia są przyznane za wysokie osiągnięcia (...) w ramach współzawodnictwa sportowego (...).
Wniosek o przyznanie nagród lub wyróżnień sportowych mogą składać kluby lub związki sportowe, uczniowskie kluby sportowe, pełnoletni sportowcy, rodzice lub opiekunowie prawni małoletnich sportowców, trenerzy.
Nagrodą jest świadczenie pieniężne wraz z listem gratulacyjnym, natomiast wyróżnieniem jest statuetka wraz z listem gratulacyjnym.
Maksymalna kwota nagrody wynosi: (...) zł dla jednej osoby na rok.
Liczba przyznanych w danym roku kalendarzowym nagród i wyróżnień jest uzależniona od wysokości środków zabezpieczonych w Państwa budżecie.
Uzupełnienie opisu zdarzenia przyszłego
Nagrody i wyróżnienia otrzymują osoby fizyczne, w tym zawodnicy, trenerzy czy też inne osoby wyróżniające się szczególną aktywnością i uzyskujący wybitne osiągnięcia w dziedzinie sportu (np. działacze sportowi).
Regulamin nie wyklucza takiej możliwości, aby osoby fizyczne, które otrzymają ww. nagrody i wyróżnienia nie mogły mieć zawartych z Państwem jakichkolwiek umów cywilnoprawnych. W związku z tym, w przyszłości mogą się zdarzyć takie sytuacje, w których nagrody i wyróżnienia otrzymają osoby fizyczne, które będą mieć zawarte z Państwem umowy cywilnoprawne.
Nagrody i wyróżnienia mogą otrzymywać osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, natomiast nie zostaną one przyznane w związku z prowadzoną przez otrzymujące je osoby fizyczne działalnością gospodarczą.
Nagrody i wyróżnienia są przyznawane wyłącznie w oparciu o wyniki innych zawodów (konkursów, konkurencji, turniejów), w których nagrodzeni/wyróżnieni brali wcześniej udział.
Statuetka, o której mowa we wniosku, nie posiada wartościowych elementów, takich jak np. kamienie szlachetne bądź elementy ze szlachetnego kruszcu.
Przyznawane wyróżnienia, tj. list gratulacyjny oraz statuetka, mają charakter symboliczny i sentymentalny (pamiątkowy), nie mają konkretnego wymiaru materialnego - użytkowego lub finansowego, zwiększającego majątek osób wyróżnionych.
Pytanie
Czy ww. nagrody i wyróżnienia korzystają ze zwolnienia podatkowego w myśl art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Państwa stanowisko w sprawie
Państwa zdaniem, ww. nagrody i wyróżnienia nie korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego w myśl art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Niniejsze regulacje wprost stanowią, że zwolnienie z podatku dochodowego można zastosować dla:
a)stypendiów dla uczniów i studentów, których wysokość i zasady udzielania zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, oraz stypendiów dla uczniów i studentów przyznanych przez organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego, na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości za pomocą Internetu, środków masowego przekazu lub wykładanych (wywieszanych) dla zainteresowanych w pomieszczeniach ogólnie dostępnych - do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 3800 zł (pkt 40b),
b)wartości wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 2000 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności (pkt 68),
c)wygranych i nagród otrzymanych przez uczniów za udział w konkursach, turniejach i olimpiadach organizowanych na podstawie przepisów o systemie oświaty (pkt 115).
Żadne z ww. zwolnień nie obejmuje nagród i wyróżnień z tytułu osiągnięć sportowych przyznanych osobom uprawnionym, co prowadzi do wniosku, że tego rodzaju przychody nie korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych.
W sytuacji gdy nagrody przyznane są dla osób fizycznych, które zostały wymienione w treści art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, to wówczas wskazany przychód należy przypisać do działalności wykonywanej osobiście.
Wówczas na Państwu jako płatniku ciąży obowiązek pobrania od przychodów zaliczki na podatek dochodowy zgodnie z art. 41 ust. 1 tej ustawy. Przychód ten oraz pobrana zaliczka na podatek dochodowy winny być wykazane w informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11) sporządzonej za dany rok podatkowy.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 2647 ze zm.) jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy.
Zgodnie z jego treścią:
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 9 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 23o, art. 23u, art. 24-24b, art. 24c, art. 24e, art. 30ca, art. 30da oraz art. 30f nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.
Z ww. przepisów wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w ww. ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Za przychody należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika. Wskazać również należy, że dla celów podatkowych przyjmuje się – co znajduje potwierdzenie w orzecznictwie – że pojęcie nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ma szerszy zakres niż w prawie cywilnym. Obejmuje ono bowiem wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu, lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze, których skutkiem jest nieodpłatne, to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu, przysporzenie majątku tej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.
Zgodnie natomiast z definicją dochodu jest nim nadwyżka przychodów ze źródła nad kosztami jego uzyskania.
Katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zawiera art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym odrębnymi źródłami przychodów jest:
–działalność wykonywana osobiście (pkt 2),
–inne źródła (pkt 9).
Na podstawie art. 13 pkt 2 i pkt 8 ww. ustawy:
Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się:
2) przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej, w tym z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, przychody z tytułu udziału w badaniach i eksperymentach prowadzonych przez podmioty tworzące system szkolnictwa wyższego i nauki, jak również przychody z uprawiania sportu, stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych,
8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
a)osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,
b)właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością,
c)przedsiębiorstwa w spadku
- z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9.
Natomiast w myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Użyte w ww. przepisie sformułowanie „w szczególności”, świadczy o tym, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter przykładowy i otwarty, zatem do tej kategorii należy zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ww. ustawy. W związku z tym, każde świadczenie mające realną korzyść finansową, o ile nie stanowi konkretnej kategorii przychodu zaliczanego do jednego ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1-8b ww. ustawy, jest dla świadczeniobiorcy przychodem z innych źródeł.
Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że przyznają Państwo nagrody i wyróżnienia za osiągnięte wyniki sportowe określone na podstawie uchwały nr (...) Rady Gminy A z dnia (...) 2021 r. Zgodnie z regulaminem mogą je otrzymać osoby fizyczne zamieszkałe na Państwa terenie. Są one przyznane wyłącznie za osiągnięcie wysokiego wyniku sportowego (...) w dyscyplinach lub dziedzinach sportu, w których na dzień osiągnięcia wysokiego wyniku sportowego, działają polskie związki sportowe – zgodnie z wykazem prowadzonym przez Ministra właściwego do spraw kultury fizycznej, o którym mowa w art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie. Nagrody i wyróżnienia otrzymują osoby fizyczne, w tym zawodnicy, trenerzy czy też inne osoby wyróżniające się szczególną aktywnością i uzyskujący wybitne osiągnięcia w dziedzinie sportu (np. działacze sportowi). Nagrody i wyróżnienia są przyznane za wysokie osiągnięcia (...) w ramach współzawodnictwa sportowego organizowanego przez (...). Nagrody i wyróżnienia są przyznawane wyłącznie w oparciu o wyniki innych zawodów (konkursów, konkurencji, turniejów), w których nagrodzeni/wyróżnieni brali wcześniej udział. Wniosek o przyznanie nagród lub wyróżnień sportowych mogą składać kluby lub związki sportowe, uczniowskie kluby sportowe, pełnoletni sportowcy, rodzice lub opiekunowie prawni małoletnich sportowców, trenerzy. Nagrodą jest świadczenie pieniężne wraz z listem gratulacyjnym, natomiast wyróżnieniem jest statuetka wraz z listem gratulacyjnym. Maksymalna kwota nagrody wynosi: (...) zł dla jednej osoby na rok. Liczba przyznanych w danym roku kalendarzowym nagród i wyróżnień jest uzależniona od wysokości środków zabezpieczonych w Państwa budżecie. Regulamin nie wyklucza takiej możliwości, aby osoby fizyczne, które otrzymają ww. nagrody i wyróżnienia nie mogły mieć zawartych z Państwem jakichkolwiek umów cywilnoprawnych. W związku z tym, w przyszłości mogą się zdarzyć takie sytuacje, w których nagrody i wyróżnienia otrzymają osoby fizyczne, które będą mieć zawarte z Państwem umowy cywilnoprawne. Nagrody i wyróżnienia mogą otrzymywać osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, natomiast nie zostaną one przyznane w związku z prowadzoną przez otrzymujące je osoby fizyczne działalnością gospodarczą. Przyznawane wyróżnienia, tj. list gratulacyjny oraz statuetka, mają charakter symboliczny i sentymentalny (pamiątkowy), nie mają konkretnego wymiaru materialnego - użytkowego lub finansowego, zwiększającego majątek osób wyróżnionych. Statuetka, o której mowa we wniosku, nie posiada wartościowych elementów, takich jak np. kamienie szlachetne bądź elementy ze szlachetnego kruszcu.
Z powyższego wynika zatem, że nagrody i wyróżnienia są przyznawane za wybitne osiągnięcia sportowe. O przyznanie ww. nagrody i wyróżnienia wnioski mogą składać kluby lub związki sportowe, uczniowskie kluby sportowe, pełnoletni sportowcy, rodzice lub opiekunowie prawni małoletnich sportowców, trenerzy. Tym samym nagradzani i wyróżnieni w żaden sposób ze sobą nie współzawodniczą. Nie stają zatem do rywalizacji o tę nagrodę czy wyróżnienie, gdyż przyznawane są im one – jak sami Państwo również to wskazali w opisie zdarzenia – wyłącznie w oparciu o wyniki innych zawodów (konkursów, konkurencji, turniejów), w których nagrodzeni/wyróżnieni brali wcześniej udział. Otrzymania nagrody/wyróżnienia przez uprawnione osoby nie można zatem uznać za zwycięstwo w konkursie z zakresu sportu.
W konsekwencji stwierdzić należy, że nagrody za wybitne osiągnięcia sportowe, które będą wypłacone osobom fizycznym, w tym zawodnikom, trenerom czy też innym osobom wyróżniającym się szczególną aktywnością i uzyskującym wybitne osiągnięcia w dziedzinie sportu np. działaczom sportowym, których przyznanie nie ma związku z prowadzoną przez otrzymujące je osoby fizyczne działalnością gospodarczą lub zawartymi z Państwem umowami cywilnoprawnymi, stanowić będą przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ww. nagrody nie będą korzystać ze zwolnień podatkowych uregulowanych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w katalogu zwolnień w art. 21 ust. 1 przewiduje szereg zwolnień odnoszących się do świadczeń w postaci nagród (np. pkt 40a, 107, 115, 132, 147, 147a), przy czym żadne z ww. zwolnień przewidzianych w art. 21 ust. 1 komentowanej ustawy nie obejmuje swoim zakresem nagród przyznawanych za wybitne osiągnięcia sportowe. Ponadto ww. nagrody nie będą korzystać ze zwolnień uregulowanych m. in. w art. 21 ust. 1 pkt 40b i pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przepisy te nie mają również zastosowania do przyznawanych nagród w niniejszej sprawie.
Zakwalifikowanie przychodów do innych źródeł, w rozumieniu ww. przepisów powoduje, że nie są Państwo obowiązani do poboru zaliczki na podatek dochodowy od wypłaty ww. nagród. Spoczywa na Państwu wyłącznie obowiązek sporządzenia dla ww. osób informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy – PIT-11, stosownie do treści art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym:
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.
Przechodząc natomiast do skutków podatkowych przyznawanych wyróżnień, tj. listu gratulacyjnego oraz statuetki, wyjaśniam, że ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera katalogu świadczeń, które nie stanowią przychodu w rozumieniu przepisów tej ustawy, tym niemniej za takie należy uznać statuetki i inne symboliczne (pamiątkowe) wyróżnienia.
Tego rodzaju świadczenia rzeczowe nie mają bowiem charakteru materialnego a wyłącznie stanowią wyraz uznania za jakieś osiągnięcia bądź uczestnictwo w organizowanych wydarzeniach, mające znaczenie sentymentalne dla wyodrębnionej grupy osób (o ile oczywiście wskazane wyróżnienia nie zawierają wartościowych elementów, takich jak np. kamienie szlachetne bądź elementy ze szlachetnego kruszcu).
Skoro zatem w przedstawionym przez Państwa opisie zdarzenia przyznawane wyróżnienia, tj. list gratulacyjny oraz statuetka, mają charakter symboliczny i sentymentalny (pamiątkowy), nie mają konkretnego wymiaru materialnego - użytkowego lub finansowego, zwiększającego majątek osób wyróżnionych, oraz statuetka nie posiada wartościowych elementów, takich jak np. kamienie szlachetne bądź elementy ze szlachetnego kruszcu – to w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie będą stanowić one przychodu podatkowego.
Tym samym z tytułu przyznania ww. wyróżnień nie będą ciążyć na Państwu żadne obowiązki płatnika ani obowiązki informacyjne.
Z tychże względów Państwa stanowisko należało uznać za nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.