Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.116.2024.4.IN

Ciążące na Spółce obowiązki płatnika w związku z organizowaną akcją promocyjną.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 marca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 8 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika w związku z organizowaną akcją promocyjną.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 8 kwietnia 2024 r. (wpływ 15 kwietnia 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

„A” S.A. z siedzibą w (...) („Wnioskodawca”/ „Spółka”) jest (i) spółką prawa handlowego, (ii) mającą siedzibę i miejsce zarządu na terytorium Polski oraz (iii) posiadającą w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy w podatku CIT. Wnioskodawca jest również czynnym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca prowadzi działalność opodatkowaną podatkiem VAT.

Podstawowym przedmiotem działalności Spółki według Polskiej Klasyfikacji Działalności jest (…).

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca organizuje różne akcje marketingowe.

Obecnie rozważane jest przeprowadzanie akcji promocyjnej skierowanej do kontrahentów Spółki z segmentu „B” nabywających od Spółka towary tj. (…).

Uczestnikami akcji promocyjnej będą przedsiębiorcy tj. (i) osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz (ii) osoby prawne prowadzące działalność gospodarczą. Uczestnictwo w akcji promocyjnej jest dobrowolne. Uczestnikiem akcji jest podmiot, który zgłosi swój udział w akcji promocyjnej, podpisując kartę uczestnictwa.

Uczestnik akcji promocyjnej za zakup co najmniej (…) kg produktów oferowanych przez Spółkę otrzyma nagrodę pieniężną w kwocie (…) zł za każdy kilogram zakupionych towarów. Nagrody są gwarantowane i przyznawane Uczestnikowi na podstawie ilości zakupionych przez niego towarów, bez losowania. Warunkiem uczestnictwa w akcji promocyjnej jest terminowe regulowanie wszelkich zobowiązań finansowych wobec Spółki.

Wypłata nagrody nastąpi po miesięcznym okresie rozliczeniowym w ten sposób, że Spółka zasili wydaną Uczestnikowi akcji promocyjnej kartę przedpłaconą. Środki zgormadzone na karcie uczestnik może wykorzystać w dowolnym punkcie, w którym akceptowane są płatności kartą przedpłaconą.

Przewidywane kwoty doładować z tytułu udziału w akcji promocyjnej dla jednego Uczestnika mogą wynosić za okresy miesięczne od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Pytanie

Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we Wniosku, Wnioskodawca nie jest płatnikiem podatku CIT/PIT z tytułu Nagród, niezależnie od ich wartości, wydawanych Uczestnikom w ramach Programu ?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych. W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Państwa stanowisko w sprawie

W ocenie Wnioskodawcy, Uczestnik akcji promocyjnej tj. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą oraz osoba prawna, który uzyska nagrodę dzięki dokonaniu określonej ilości zakupów zobowiązany jest do zaliczenia do przychodów w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą kwoty odpowiadającej wartości otrzymanej nagrody. Po stronie Wnioskodawcy nie wystąpią żadne obowiązki płatnika w związku z przekazaniem nagród pieniężnych Uczestnikom organizowanej akcji promocyjnej.

W pierwszej kolejności wskazać należy, że organizowana przez Spółkę akcja promocyjna, w której Uczestnikom będą przekazywane nagrody pieniężne uzależnione od wielkości zakupów dokonywanych przez Uczestników spełnia cechy sprzedaży premiowej tj. (i) istnieje powiązanie przekazania nagrody z faktem zakupu przez osobę otrzymującą nagrodę towaru objętego akcją, lub też zakupu określonej ilości, (ii) istnieje gwarancja otrzymania nagrody po spełnieniu ustalonych warunków (po dokonaniu zakupu w określonej wysokości, osoba otrzymują nagrodę w określonej kwocie).

Zgodnie z art. 20 ust. 1 Ustawy o PIT za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Z powyższego wynika, że do przychodów z innych źródeł należy zaliczyć m.in. nagrody i inne nieodpłatne świadczenia niezaliczane do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17, a zatem te których nie możemy zaliczyć do przychodów np. ze stosunku pracy czy przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Dopiero brak możliwości rozpoznania nagrody w źródłach przychodów ze stosunku pracy czy przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej pozwala na zaliczenie go do przychodów z innych źródeł.

Ponadto, na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych nagrody związane ze sprzedażą premiową podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 10% wygranej lub nagrody zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy o PIT tj. od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiowa, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 Ustawy o PIT, płatnicy są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-17 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11 b-13, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Ponadto, zgodnie z art. 42 ust. 1 Ustawy o PIT płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Zgodnie z art. 42 ust. 1a Ustawy o PIT w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru. Jednakże roczne deklaracje dotyczące podatku pobranego zgodnie z art. 30a ust. 2a płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przesyłają do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio.

Z kolei, zgodnie z art. 42a ust. 1 Ustawy o PIT osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Z powyższego wynika, że nagrody pieniężne w ramach sprzedaży premiowej (karta przedpłacona zasilona kwotą pieniężną) stanowi dla podatnika przychód z innych źródeł od którego Spółka jako płatnik zobowiązana jest do pobrania zryczałtowanego podatku zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy o PIT (stawka 10%) oraz na Spółce ciążyłby obowiązek złożenia do urzędu skarbowego właściwego dla Spółki deklaracji PIT-8AR do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym oraz obowiązek przesłania podatnikowi i urzędowi skarbowemu informacji PIT-11.

Ponadto, nagrody związane ze sprzedażą premiową zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT są wolne od podatku dochodowego tj. wolne od podatku dochodowego są wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 2000 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiowa towarów lub usług nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzona przez niego pozarolnicza działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Z powyższego wynika, że nagrody pieniężne w ramach sprzedaży premiowej (karta przedpłaconą zasilona kwotą pieniężną) przyznawane osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej jeżeli wartość otrzymanej jednorazowo nagrody nie przekracza 2000 zł podlega zwolnieniu z PIT. Jeżeli wartość wypłaconej jednorazowo nagrody przekracza 2000 zł Spółka zobowiązana byłaby do pobrania zryczałtowanego podatku zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy o PIT (stawka 10%) od całej kwoty wypłaconej nagrody oraz dopełnienia obowiązków sprawozdawczych tj złożenia deklaracji PIT-8AR do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym oraz informacji PIT-11.

Jednakże, w ocenie Spółki z uwagi, że Uczestnikami organizowanej przez Spółkę akcji promocyjnej są osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarcza oraz osoby prawne. Uczestnik akcji promocyjnej uzyskuje nagrodę pieniężną w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, a uzyskanie nagrody jest bezpośrednim następstwem prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, powyższe regulacje nakładające na Spółkę obowiązki płatnika oraz obowiązki sprawozdawcze nie będą mieć zastosowania. W ocenie Wnioskodawcy nagroda pieniężna przekazana Uczestnikowi akcji promocyjnej stanowi przychód podatkowy, który powinien być opodatkowana przez te osoby w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej zgodnie z wybraną formą opodatkowania.

Dodatkowo, wskazać należy, że regulacje art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy o PIT nie mają zastosowanie do nagród przyznanych podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą tj. art. 9a ust. 1 i 2 Ustawy o PIT, określający zasady opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej, nie zawiera odesłania do art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 44 ust. 1 pkt 1 Ustawy o PIT podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej o której mowa w art. 14 są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy według zasad określonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 3f-3h.

Jeśli zaś idzie o nagrody pieniężne przekazywane Uczestnikom akcji promocyjnej będących osobami prawnymi, na gruncie Ustawy o CIT, jedynie art. 26 Ustawy o CIT przewiduje obowiązki płatnika związane z dokonywanie wypłat należności z tytułów ściśle określonych w tym przepisie tj. z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1 m.in. odsetki, dywidendy. Wydanie nagród w akcji promocyjnej nie jest objęte zakresem tego przepisu.

Zatem, mając powyższe na uwadze na Spółce nie będą ciążyły obowiązki płatnika oraz obowiązki sprawozdawcze w związku z wypłatą Uczestnikom akcji promocyjnej nagród pieniężnych. Nagroda pieniężna przekazana Uczestnikowi akcji promocyjnej stanowi przychód podatkowy, który powinien być opodatkowana przez te osoby w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej zgodnie z wybraną formą opodatkowania.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z definicją zawartą w art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 zm.):

Płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Z uwagi na powyższe na płatniku ciążą trzy podstawowe obowiązki, tj.:

  • obliczenie,
  • pobranie,
  • wpłacenie - podatku, zaliczki.

W myśl art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „updop”), ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji.

Stosownie do art. 26 ust. 1 updop:

osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym obowiązującym u wypłacającego te należności łącznie kwoty 2 000 000 zł na rzecz tego samego podatnika, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, 2b i 2d, w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat, z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e. (…).

Zgodnie z art. 26 ust. 3 updop:

Płatnicy, o których mowa w ust. 1, przekazują kwoty podatku w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zgodnie z ust. 1, 2-2b, 2d i 2e pobrano podatek, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby podatnika wykonuje swoje zadania, albo - w przypadku dochodu, o którym mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1 lit. f - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby płatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników wymienionych w art. 3 ust. 2 oraz podatników będących osobami uprawnionymi z papierów wartościowych zapisanych na rachunkach zbiorczych, których tożsamość nie została płatnikowi ujawniona w trybie przewidzianym w ustawie, o której mowa w art. 4a pkt 15, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania. Płatnicy są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w:

1)art. 3 ust. 1 - informację o wysokości pobranego podatku,

2)art. 3 ust. 2, oraz urzędowi skarbowemu - informację o dokonanych wypłatach i pobranym podatku - sporządzone według ustalonego wzoru.

Obowiązek przesłania tych informacji podatnikom oraz urzędowi skarbowemu nie powstaje w przypadku i w zakresie określonych w ust. 2a zdanie pierwsze.

Art. 26a updop stanowi natomiast o obowiązku nałożonym na ww. płatników do składania rocznych deklaracji z powyższych tytułów.

Jak wynika z przedstawionego opisu sprawy podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest (…). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka organizuje różne akcje marketingowe. Obecnie Spółka rozważa przeprowadzanie akcji promocyjnej skierowanej do kontrahentów Spółki z segmentu „B” nabywających od Spółki towary tj. (…). Uczestnikami akcji promocyjnej będą przedsiębiorcy tj. (i) osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz (ii) osoby prawne prowadzące działalność gospodarczą. Uczestnictwo w akcji promocyjnej jest dobrowolne. Uczestnikiem akcji jest podmiot, który zgłosi swój udział w akcji promocyjnej, podpisując kartę uczestnictwa.

Uczestnik akcji promocyjnej za zakup co najmniej (…) kg produktów oferowanych przez Spółkę otrzyma nagrodę pieniężną w kwocie (…) zł za każdy kilogram zakupionych towarów. Nagrody są gwarantowane i przyznawane Uczestnikowi na podstawie ilości zakupionych przez niego towarów, bez losowania. Warunkiem uczestnictwa w akcji promocyjnej jest terminowe regulowanie wszelkich zobowiązań finansowych wobec Spółki.

Wypłata nagrody nastąpi po miesięcznym okresie rozliczeniowym w ten sposób, że Spółka zasili wydaną Uczestnikowi akcji promocyjnej kartę przedpłaconą. Środki zgormadzone na karcie uczestnik może wykorzystać w dowolnym punkcie, w którym akceptowane są płatności kartą przedpłaconą.

Przewidywane kwoty doładowań z tytułu udziału w akcji promocyjnej dla jednego Uczestnika mogą wynosić za okresy miesięczne od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Uczestnikami Promocji mogą być podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej (…), które w okresie Promocji dokonały zakupu Produktu określonej ilości towaru.

Warunkiem uczestnictwa w Promocji jest zapoznanie się z Regulaminem, akceptacja i spełnienie jego warunków. Uczestnicy zostają zapoznani z zasadami promocji poprzez otrzymanie ulotki z przedstawionym opisem warunków uprawniających do udziału w promocji oraz otrzymania nagrody rzeczowej.

Zatem, na gruncie przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego nagrody uzyskane przez przedsiębiorców prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą, z tytułu organizowanej przez Państwa sprzedaży premiowej – jeżeli osoby te będą uczestniczyły w tejże sprzedaży premiowej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą – będą stanowiły dla tychże osób prawnych przychód z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

Oznacza to, że przychód z tytułu takiej nagrody będzie podlegał opodatkowaniu według tych samych zasad, jak przychód podatnika z prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.

Państwa wątpliwości dotyczą kwestii obowiązków płatnika z tytułu nagród w akcji promocyjnej, w przypadku gdy uczestnikami są przedsiębiorcy będący podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych.

Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych jedynie w art. 26 przewiduje obowiązki płatnika wobec urzędu skarbowego i podatnika związane z dokonywaniem wypłat należności z tytułów ściśle określonych w tym artykule.

Nie ulega wątpliwości, że wydanie nagród w akcjach promocyjnych, o których mowa we wniosku skierowanych do Przedsiębiorców (będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych) nie są objęte zakresem tego przepisu.

Oznacza to tym samym, że Spółka nie jest zobowiązana do pobrania i zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych w związku z organizowaną akcją promocyjną, o której mowa we wniosku skierowaną do Przedsiębiorców (będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych) oraz do sporządzania informacji podatkowych w tym zakresie.

Podatnicy uzyskujący dochody ze źródła przychodów, jakim jest działalność gospodarcza, sami dokonają opodatkowania przekazanych przez Państwa nagród zgodnie z wybraną formą opodatkowania.

Podsumowując, należy zgodzić się z Państwem, że z tytułu wydania nagród w akcji promocyjnej, o której mowa we wniosku na rzecz podmiotów będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych w związku z organizowaną akcją promocyjną, na Spółce nie ciążą obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób prawnych.

Spółka nie jest zobowiązana do poboru podatku z tytułu nagród wydanych ww. podmiotom.

Zatem, Państwa stanowisko w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”). 

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego.

Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00