Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 21 lutego 2024 r., sygn. III SA/Łd 522/23

Dnia 21 lutego 2024 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział III w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Małgorzata Kowalska, Sędziowie Sędzia WSA Ewa Alberciak (spr.), Sędzia WSA Krzysztof Szczygielski, Protokolant st. sekretarz sądowy Aneta Krawczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 lutego 2024 roku sprawy ze skargi Gminy Mniszków na decyzję Zarządu Województwa Łódzkiego z dnia 16 czerwca 2023 roku nr 9/2023/PR w przedmiocie określenia kwoty przypadającej do zwrotu oddala skargę. eg

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 16 czerwca 2023 r. nr 9/2023/PR Zarząd Województwa Łódzkiego - po rozpoznaniu wniosku Gminy Mniszków o ponowne rozpatrzenie sprawy, w związku z decyzją Zarządu Województwa Łódzkiego z dnia 7 lutego 2023 r. nr 3/RPO/2023 w przedmiocie określenia kwoty przypadającej do zwrotu w wysokości 100 000,00 zł wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, jako środki przeznaczone na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich - utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

W sprawie ustalono następujący stan faktyczny i prawny.

Zarząd Województwa Łódzkiego, działający jako Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 na warunkach określonych w umowie o dofinansowanie projektu nr UDA-RPLD.04.01.02-10-0095/18-00 z dnia 27 lipca 2020 r., przyznał Gminie Mniszków dofinansowanie w kwocie nieprzekraczającej 825 657,61 zł na realizację projektu pn.

"Poprawa zaopatrzenia w energię na terenie Gminy Mniszków poprzez zwiększenie liczby odnawialnych źródeł energii".

Instytucja Zarządzająca RPO WŁ przeprowadziła w dniach od 22 do 23 lutego 2022 r. w swojej siedzibie kontrolę doraźną projektu, w trakcie której sprawdzono prawidłowość przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: "Montaż mikroinstalacji prosumenckich w Gminie Mniszków, w systemie zaprojektuj wybuduj". Ww. postępowanie zostało przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości nieprzekraczającej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 w zw. z art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm., dalej p.z.p.). Przedmiotem zamówienia było zaprojektowanie i wykonanie mikroinstalacji fotowoltaicznych poprzez sporządzenie dokumentacji (planów zabudowy, określających usytuowanie przyłączanej mikroinstalacji względem istniejących sieci elektroenergetycznych, schematów instalacji z wewnętrznym źródłem oraz układem pomiarowym) i montaż 69 mikroinstalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy zainstalowanej 175 kWp w Gminie Mniszków wraz ze skutecznym ich zgłoszeniem do P. S.A. Oddział Ł. i przygotowaniem ich do przyłączenia do sieci elektroenergetycznej. Wartość szacunkowa przedmiotowego zamówienia została ustalona na podstawie programu funkcjonalno - użytkowego na kwotę 787 500,00 zł netto, co stanowiło równowartość 184 456,47 euro. Zamawiający wymagał wniesienia wadium w kwocie 20 000,00 zł, tj. w wysokości nie większej niż 3% wartości zamówienia, zgodnie z art. 45 ust. 4 ustawy p.z.p. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w dniu 29 grudnia 2020 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 773284-N-2020. Tego samego dnia przedmiotowe ogłoszenie zamieszczono na stronie internetowej Gminy Mniszków oraz w miejscu publicznie dostępnym. W tym samym dniu opublikowano na stronie zamawiającego Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wraz załącznikami. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 30 grudnia 2020 r. pod nr 540561514-N02020 i dotyczyło zmiany informacji w zakresie oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Następnie w dniu 31 grudnia 2020 r. w Biuletynie Zamówień publicznych pod nr 540564685-N-2020 zamieszczono ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w zakresie m.in. terminu składania ofert. Kolejne ogłoszenie o zmianie ogłoszenia opublikowano w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 8 stycznia 2021 r. pod nr 540398518-N-2021 i dotyczyło m.in. zmiany terminu składania ofert. Termin składania ofert został ostatecznie wyznaczony na dzień 14 stycznia 2021 r. do godz. 12:00. Bezpośrednio przed otwarciem ofert, które nastąpiło w dniu 14 stycznia 2021 r. o godz. 12:15, zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia - 950 000,00 zł brutto. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty były: - cena oferty - 60%, - termin płatności - 40%. W odpowiedzi na ogłoszenie, do siedziby zamawiającego w wyznaczonym terminie wpłynęło 6 ofert. Zamawiający zastosował w postępowaniu tzw. Procedurę odwróconą zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy p.z.p. 19 lutego 2021 r. zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez wykonawcę E. Sp. z o.o. z siedzibą w C. za wynagrodzeniem określonym w ofercie. W tym samym dniu na stronie internetowej zamawiającego zostało opublikowane ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty. 12 kwietnia 2021 r. Zamawiający zawarł umowę z wyłonionym Wykonawcą za wynagrodzeniem wskazanym w ofercie, która to została aneksowana kolejno w dniach 27 sierpnia 2021 r. oraz 19 października 2021 r. zgodnie z dyspozycją art. 144 ustawy p.z.p. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 12 maja 2021 r. pod nr 510430926-N-2021.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00