Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 15 lutego 2024 r., sygn. II SA/Kr 1595/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Agnieszka Nawara - Dubiel (spr.) SWSA Małgorzata Łoboz SWSA Monika Niedźwiedź po rozpoznaniu w dniu 15 lutego 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi M. K. na postanowienie Samorządowego Kolegium odwoławczego w Krakowie z dnia 30 października 2023 r., znak SKO.IP/4105/52/2023 w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności postanowienia skargę oddala.

Uzasadnienie

II SA/Kr 1595/23

UZASADNIENIE

Decyzją z dnia 14 marca 2023 r., znak: ZD-2/661/18/2023, wydaną na podstawie art. 16 ust. 1, art. 2 ust. 1, art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) i art. 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.) oraz uchwały nr 91/10/VI/2020 Zarządu Powiatu w Olkuszu z dnia 4 marca 2020 r. w sprawie udzielenia upoważnienia Dyrektorowi Zarządu Drogowego w Olkuszu do załatwiania spraw w imieniu Zarządu Powiatu w Olkuszu, Dyrektor Zarządu Drogowego w Olkuszu odmówił M. K. udostępnienia informacji publicznej – kopii projektu zatwierdzonej organizacji ruchu drogowego dla dróg 1068K, 1069K, 1065K i 1073K, która obowiązywała na dzień 1 grudnia 2022 r. i 1 stycznia 2023 r. – ze względu na brak wykazania, że udostępnienie informacji przetworzonej jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.

W uzasadnieniu tego rozstrzygnięcia organ pierwszej instancji wskazał, że z analiz baz komputerowych wynika, że czterech dróg wskazanych przez wnioskodawcę dróg dotyczy łącznie prawdopodobnie 50 projektów organizacji ruchu. Poza projektami na całe drogi są też projekty organizacji ruchu na wprowadzenie przystanków, montaż luster, progów, uzupełnienie cząstkowe oznakowania, wprowadzenie oznakowania szlaków turystycznych itp. Realizacja wniosku wymagałaby znalezienia projektów, sprawdzenia ich przedmiotu i ustalenia, czy są nadal obowiązujące, czy też zostały zastąpione nowszymi projektami (ok. 100 minut). Wiązałoby się to z przejrzeniem projektów powstałych w ostatnich 20 latach i obróbką pod kątem anonimizacji danych osobowych (ok. 500 minut). Do powyższego należałoby doliczyć czas na dostarczenie map wielkoformatowych do punktu z urządzeniami pozwalającymi na ich kopiowanie, a następnie ich odbiór (ok. 1 godzina). W ocenie organu pierwszej instancji oddelegowanie pracownika na 11 godzin pracy (1,5 dnia roboczego) dla przekazania ok. 500 stron dokumentów jawi się jako wyjątkowo pracochłonne i zakłóciłoby wykonywanie jego zadań. Na marginesie organ pierwszej instancji wskazał, że w ciągu półtora roku wnioskodawca lub jego córka złożyli już 14 wniosków i tylko w jednym przypadku został on zakwalifikowany jako dotyczący informacji przetworzonej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00