Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Dopuszczalne opóźnienie w dostępie do informacji publicznej - Wyrok NSA z dnia 19 stycznia 2024 r., sygn. III OSK 2847/22

Opóźnienie w udostępnieniu informacji publicznej na wniosek, z przyczyn obiektywnych związanych z natężeniem pracy organu i koniecznością organizacji działań o charakterze priorytetowym, nie stanowi bezczynności organu, jeżeli organ nie przekroczy wyznaczonego w art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej maksymalnego terminu dłuższego niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku i poinformuje wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia w tym terminie.

Teza od Redakcji

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk Sędziowie: Sędzia NSA Wojciech Jakimowicz (spr.) Sędzia del. WSA Hanna Knysiak-Sudyka po rozpoznaniu w dniu 19 stycznia 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M. B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 4 sierpnia 2022 r., sygn. akt III SAB/Gl 216/22 w sprawie ze skargi M. B. na bezczynność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w G. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach wyrokiem z dnia 4 sierpnia 2022 r., sygn. akt III SAB/Gl 216/22 oddalił skargę M. B. (dalej także jako: skarżący) na bezczynność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w G. (dalej także jako: organ) w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej.

Wyrok ten zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:

Wnioskiem z dnia 4 kwietnia 2022 r. skarżący, na podstawie art. 2 ust. 1 oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, zwrócił się do organu o przesłanie mu w formie elektronicznej na wskazany przez niego adres mailowy skanów umów o pracę wraz z wszelkimi aneksami oraz przydziałami czynności Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w G. M. K., Zastępczyni Dyrektora I. M. oraz Głównej Księgowej L. K.

W odpowiedzi na powyższy wniosek organ w piśmie z dnia 14 kwietnia 2022 r., działając na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej, poinformował skarżącego, że z uwagi na ilość dokumentów do przetworzenia w celu realizacji jego żądania, wyznacza nowy termin załatwienia wniosku na dzień 19 maja 2022 r., wyjaśniając jednocześnie, że powodem opóźnienia w załatwieniu wniosku skarżącego jest duże natężenie pracy związane z okresem sprawozdawczo-rozliczeniowym, organizacja działań na rzecz obywateli Ukrainy oraz urlopy pracowników z uwagi na okres świąteczny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00