Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 18 stycznia 2024 r., sygn. III SA/Lu 521/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Robert Hałabis Sędziowie: Sędzia WSA Jerzy Drwal (sprawozdawca) Asesor WSA Agnieszka Kosowska po rozpoznaniu w dniu 18 stycznia 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi L. ." z siedzibą w K. (U.) na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Lublinie z dnia 14 lipca 2023 r. nr 0601-IGC.4802.106.2023 w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 14 lipca 2023 r. Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie (dalej jako "organ odwoławczy", "organ II instancji"), po rozpatrzeniu odwołania L. z siedzibą w K. (dalej jako "skarżący"), utrzymał w mocy decyzję Naczelnika L. Urzędu Celno-Skarbowego w B. P. (dalej jako "organ I instancji") z dnia 12 kwietnia 2023 r. w przedmiocie nałożenia na skarżącą kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowy.

Zaskarżona decyzja wydana została w następującym stanie sprawy.

W dniu 25 sierpnia 2022 r. na terenie drogowego przejścia granicznego w D. funkcjonariusze przeprowadzili kontrolę wyjeżdżającego z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej pojazdu członowego – dwuosiowego ciągnika siodłowego marki S. z trzyosiową naczepą marki S. o numerach rejestracyjnych [...], którym wykonywany był przejazd w ramach międzynarodowego przewozu drogowego na rzecz skarżącej. Pojazdem przewożony był ładunek podzielny w postaci ryżu w 20 opakowaniach typu big-bag o łącznej masie brutto 22022 kg. Wyniki dwukrotnie przeprowadzonych dynamicznych ważeń pojazdu wskazały na przekroczenie nacisku pojedynczej osi napędowej. Ponadto w wyniku przeprowadzonej kontroli parametrów zewnętrznych pojazdu ustalono, że długość pojazdu wynosi 1660 cm, co stanowiło przekroczenie dopuszczalnej wartości wynoszącej 1650 cm o 10 cm, czyli o 0,61%. Pozostałe zmierzone parametry zewnętrzne pojazdu nie przekraczały dopuszczalnych wartości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00