Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 7 marca 2024 r., sygn. I SA/Wr 542/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Marta Semiczek (sprawozdawca), Sędziowie: sędzia WSA Tadeusz Haberka, asesor WSA Tomasz Trybuszewski, Protokolant: starszy specjalista Edyta Luniak, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 07 marca 2024 r. sprawy ze skargi Gminy Miejskiej C. na interpretację indywidualną Wójta Gminy Chojnów z dnia 05 maja 2023 r. nr FP.310.2023.2 w przedmiocie podatku od nieruchomości oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia Gmina Miejska C. w C. (dalej Strona, Wnioskodawca, Skarżąca) zwróciła się do Wójta Gminy Chojnów (Organ interpretacyjny, Wójt) o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie: podatku od nieruchomości

We wniosku przedstawiła następujący stan faktyczny:

C. jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej C., wykonującą zadania własne Gminy o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy. Zakład działa na podstawie ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o gospodarce komunalnej oraz ustawy o finansach publicznych. Jest wyodrębnionym pod względem organizacyjnym i finansowym zakładem budżetowym Gminy. Podstawową cechą działania Zakładu jest realizacja zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego w zakresie komunalnych usług o charakterze użyteczności publicznej. Zakład jest administratorem należącej do Gminy infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej, w tym: sieci wod-kan, przepompowanie, podłączenia do sieci, kolektory, rurociągi tłoczone, sieci deszczowe i sanitarne.

Wskazana infrastruktura była dotychczas wykazywana przez Zakład do opodatkowania podatkiem od nieruchomości jako budowle; Zakład składał stosowne deklaracje.

Uzupełniając opis stanu faktycznego Wnioskodawca wskazał, że ustalając taryfę dla zbiorowego zapatrywania w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miejskiej C. w 2018 i 2020 roku nie zakładał marży zysku mając na uwadze: Uchwałę nr [...] Rady Miejskiej w C. z dnia [...] grudnia 2000 r. w sprawie nadania Statutu C. § 2 ust. 1; § 4 ust. 2A i 2B.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00