Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Gdańsku z dnia 7 września 2023 r., sygn. II SA/Gd 566/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie: Przewodniczący: Sędzia WSA Magdalena Dobek-Rak po rozpoznaniu w dniu 7 sierpnia 2023 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi K. Ś. na zarządzenie Dyrektora Parku Narodowego "Bory Tucholskie" z dnia 14 sierpnia 2017 r., nr 28/17, w sprawie wprowadzenia zakazu wstępu do Parku Narodowego "Bory Tucholskie" w związku z nawałnicą z dnia 11.08.2017 r. postanawia 1. odrzucić skargę, 2. zwrócić skarżącemu K. Ś. ze Skarbu Państwa – Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku kwotę 300 (trzysta) złotych uiszczonego wpisu sądowego od skargi.

Uzasadnienie

K. Ś. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

w Gdańsku skargę na zarządzenie Dyrektora Parku Narodowego "Bory Tucholskie"

z dnia 14 sierpnia 2017 r., nr 28/17, w sprawie wprowadzenia zakazu wstępu do Parku Narodowego "Bory Tucholskie" w związku z nawałnicą z 11 sierpnia 2017 r., zmienione zarządzeniami: z 13 września 2017 r., nr 30/17; z 10 października 2017 r., nr 33/17; z 26 marca 2018 r., nr 7/18; z 30 kwietnia 2020 r., nr 12/20.

Wskazując podstawy prawne dopuszczalności skargi skarżący powołał się na art. 3 § 2 pkt 5 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1634), zwanej dalej p.p.s.a., zgodnie z którym kontrola działalności administracji publicznej przez sądy administracyjne obejmuje orzekanie w sprawach skarg na akty prawa miejscowego organów jednostek samorządu terytorialnego i terenowych organów administracji rządowej. Skarżący wskazał, że dyrektor parku narodowego jest terenowym organem administracji rządowej, a zaskarżone zarządzenie posiada normy o charakterze generalnym i abstrakcyjnym, zatem stanowi akt prawa miejscowego. Ewentualnie, w przypadku uznania, że zarządzenie nie ma charakteru aktu prawa miejscowego, skarżący wskazał, że należy uznać je za inny akt lub czynność z zakresu administracji publicznej dotyczący uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa, podlegający kontroli na podstawie art. 3 § 2 pkt 4 p.p.s.a.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00