Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Poznaniu z dnia 22 czerwca 2023 r., sygn. IV SA/Po 239/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Grossmann (spr.) Sędzia WSA Józef Maleszewski Asesor sądowy WSA Sebastian Michalski po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 22 czerwca 2023 r. sprawy ze skargi Prokuratora Regionalnego w Poznaniu na uchwałę Rady Miejskiej w Rychwale z dnia 14 marca 2022 r. nr XL/287/22 w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy i miasta Rychwał w 2022 roku postanawia umorzyć postępowanie sądowoadministracyjne.

Uzasadnienie

Pismem z 14 czerwca 2022 r. znak: 2007-4.Pa.21.2022 (wpływ do Sądu: 17 kwietnia 2023 r.) Prokurator Regionalny w Poznaniu (dalej jako "Prokurator" lub "Skarżący") wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu skargę na uchwałę nr XL/287/22 Rady Miejskiej w Rychwale z dnia 14 marca 2022 r. w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy i miasta Rychwał w 2022 roku (dalej jako "Uchwała") - który to program stanowił załącznik do Uchwały (zwany też dalej "Programem") - żądając stwierdzenia nieważności Uchwały w części obejmującej § 13 jej załącznika, a nadto wnosząc o rozpoznanie sprawy w trybie uproszczonym. Zaskarżonej uchwale zarzucił istotne naruszenie art. 11a ust. 5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2020 r. poz. 638; w skrócie "u.o.z."), polegające na braku określenia w treści § 13 Programu sposobu wydatkowania środków poprzez przeznaczenie łącznej kwoty 45 000,00 zł na realizację wszystkich celów Programu, bez ich konkretyzacji z rozbiciem na poszczególne cele, i tym samym pozostawienie organowi wykonawczemu gminy całkowitej swobody w zakresie sposobu wydatkowania środków zabezpieczonych na realizację zadań objętych Programem, co stanowi o przekroczeniu delegacji ustawowej i zawartej w niej granicy swobody regulacyjnej. W uzasadnieniu skargi jej autor rozwinął i umotywował podniesione zarzuty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00