Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13 marca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.365.2023.2.AW
Obowiązek nakładania legalizacyjnych znaków akcyzy na importowane wyroby akcyzowe.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku akcyzowym jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Państwa wniosek z 28 listopada 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia z obowiązku oznaczania legalizacyjnymi znakami akcyzy importowanych cygar i cygaretek, wpłynął 4 grudnia 2023 r. Przedmiotowy wniosek uzupełnili Państwo pismem z dnia 13 lutego 2024 r., (data wpływu: 16 lutego 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Uzyskali Państwo Decyzję w Sprawie Więżącej Informacji Taryfowej nr (…) dla wyrobów pod nazwą (...). Opis towaru: Papierosy niezawierające tytoniu, wypełnione rozdrobnionymi fragmentami konopi Cannabis. Wkład wałka papierosowego stanowi rozdrobniony materiał roślinny w postaci drobnych fragmentów żeńskich pędów kwiatostanowych konopi Cannabis (rodzina Cannabacea), całość osłonięta koszulką papierosową koloru zielonego. Wyrób posiada filtr w postaci zwiniętej w harmonijkę jasnobrązowej bibułki. Wymiary papierosa: długość z filtrem (…) mm, długość papierosa bez filtra (…) mm, waga (…) g. Produkt prezentowany w opakowaniach kartonowych, ofoliowanych: 20 sztuk papierosów i 10 sztuk papierosów oraz pojedynczo 1 sztuka w opakowaniu z tworzywa sztucznego. Kod towaru CN 2402 90 00. Wyniki badań laboratoryjnych wykazały m.in.:
- wyrób nie zawiera nikotyny,
- sumaryczna zawartość delta-9-tetrahydrokanabinolu i kwasu tetrahydrokannabinolowanego nie przekracza 0,20% wag. w suchej masie,
- produkt nadaje się do palenia.
Chcą Państwo zaimportować wyżej wskazane towary do Polski.
Na podstawie Ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008r., art. 98 punkt 7, traktują Państwo wyżej wskazane wyroby pod nazwą (...) jako cygara i cygaretki.
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie zwolnień wyrobów akcyzowych z obowiązku oznaczania znakami akcyzy wskazuje w § 2b dodanym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 12 grudnia 2022 r. (Dz.U.2022.2661) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2023 r. [wskazuje], że zwalnia się do dnia 20 maja 2026 r. z obowiązku oznaczania legalizacyjnymi znakami akcyzy cygara i cygaretki wprowadzone do sprzedaży przed dniem 20 maja 2024 r.
W uzupełnieniu wniosku, na pytanie Organu:
Czy wyroby, o których mowa we wniosku, o nazwie (...) stanowią papierosy (tj. wyroby, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 98 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym) czy cygara i cygaretki (tj. wyroby, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 98 ust. 4)?
Wskazali Państwo:
Wyroby, o których mowa we wniosku, o nazwie (...) stanowią cygara i cygaretki (tj. wyroby, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 98 ust. 4).
Pytanie
Czy potwierdzają Państwo, że na wyżej wskazane towary pod nazwą (...), które nie zostały jeszcze wprowadzone do sprzedaży nie należy nakładać znaków akcyzy zgodnie ze wskazanymi powyżej aktami prawnymi?
Państwa stanowisko w sprawie
Uważają Państwo, że na powyżej opisane towary pod nazwą (...) nie wprowadzone jeszcze do sprzedaży nie należy nakładać znaków akcyzy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie zwolnień wyrobów akcyzowych z obowiązku oznaczania znakami akcyzy, § 2b dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 12 grudnia 2022 r. (Dz.U.2022.2661) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2023 r, są one zwolnione do dnia 20 maja 2026 r. z obowiązku oznaczania legalizacyjnymi znakami akcyzy jako cygara i cygaretki wprowadzone do sprzedaży przed dniem 20 maja 2024 r.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, dotyczące możliwości zwolnienia z obowiązku oznaczania legalizacyjnymi znakami akcyzy importowanych cygar i cygaretek, jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1542, ze zm.; dalej jako: „ustawa” lub „ustawa o podatku akcyzowym”):
Ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.
W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy:
Wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 7 lit. b ustawy, przez import należy rozumieć:
przywóz wyrobów akcyzowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju:
- jeżeli wyroby te z chwilą ich wprowadzenia na terytorium kraju nie zostaną objęte procedurą specjalną: tranzytu zewnętrznego, składowania celnego, wolnego obszaru celnego, odprawy czasowej lub uszlachetniania czynnego, a także nie zostaną objęte czasowym składowaniem,
- jeżeli zostało zakończone czasowe składowanie tych wyrobów lub została zamknięta procedura specjalna: tranzytu zewnętrznego, składowania celnego, wolnego obszaru celnego, odprawy czasowej lub uszlachetniania czynnego, którą wyroby te były objęte, i powstał dług celny.
Jak stanowi art. 98 ust. 1 ustawy:
Do wyrobów tytoniowych w rozumieniu ustawy zalicza się bez względu na kod CN:
1) papierosy;
2) tytoń do palenia;
3) cygara i cygaretki.
Zgodnie z art. 98 ust. 4 ustawy:
Za cygara lub cygaretki, biorąc pod uwagę ich właściwości i zwykłe oczekiwania konsumentów, uznaje się:
1) tytoń zrolowany o zewnętrznym owinięciu z naturalnego tytoniu,
2) tytoń zrolowany z poszarpanym, wymieszanym wkładem, owinięty liściem tytoniu w naturalnym kolorze cygara z odtworzonego tytoniu pokrywającym produkt w całości, łącznie z filtrem, tam gdzie zachodzi taka konieczność, ale nie ustnik, w przypadku cygar z ustnikiem, gdzie waga sztuki, wyłączając filtr lub ustnik, wynosi nie mniej niż 2,3 grama i nie więcej niż 10 gramów, a obwód równy przynajmniej jednej trzeciej długości wynosi nie mniej niż 34 milimetry
- jeżeli są oraz mogą być przeznaczone wyłącznie do palenia w stanie niezmienionym.
Jak stanowi art. 98 ust. 7 ustawy o podatku akcyzowym:
Produkty składające się w części z substancji innych niż tytoń, lecz poza tym spełniające kryteria ustalone w ust. 4, są traktowane jako cygara i cygaretki.
W myśl art. 27 ust. 1 ustawy:
W przypadku importu podatnik jest obowiązany, z zastrzeżeniem ust. 3, do obliczenia i wykazania kwoty akcyzy, z uwzględnieniem obowiązujących stawek akcyzy:
1) w zgłoszeniu celnym;
2) w przypadku stosowania uproszczeń, o których mowa w art. 166 i art. 182 unijnego kodeksu celnego, w zgłoszeniu uzupełniającym w rozumieniu przepisów prawa celnego;
3) w rozliczeniu zamknięcia, o którym mowa w art. 175 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2015/2446 z dnia 28 lipca 2015 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 w odniesieniu do szczegółowych zasad dotyczących niektórych przepisów unijnego kodeksu celnego (Dz. Urz. UE L 343 z 29.12.2015, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 2015/2446”.
Zgodnie z art. 27 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym:
Kwotę akcyzy przypadającą do zapłaty z tytułu importu wyrobów akcyzowych obniża się o wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, objęte zgłoszeniem celnym.
Stosownie do art. 114 ustawy o podatku akcyzowym:
Obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy podlegają wyroby akcyzowe określone w załączniku nr 3 do ustawy.
Zgodnie z brzmieniem poz. 10 załącznika nr 3 do ww. ustawy obowiązkiem oznaczania znakami akcyzy objęto, bez względu na kod CN: papierosy, tytoń do palenia, cygara i cygaretki.
Stosowanie do art. 2 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku akcyzowym, znaki akcyzy to:
znaki, określone przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych, służące do oznaczania wyrobów akcyzowych podlegających obowiązkowi oznaczania, obejmujące:
a) podatkowe znaki akcyzy, które są potwierdzeniem wpłaty kwoty stanowiącej wartość podatkowych znaków akcyzy,
b) legalizacyjne znaki akcyzy, które są potwierdzeniem prawa podmiotu obowiązanego do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, do przeznaczenia tych wyrobów do sprzedaży.
Na mocy art. 116 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym:
Obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych podatkowymi znakami akcyzy, z zastrzeżeniem ust. 1a, ciąży na zarejestrowanym, zgodnie z art. 16, podmiocie będącym importerem.
Jak stanowi art. 116 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym:
Obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych legalizacyjnymi znakami akcyzy powstaje w przypadku wystąpienia poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów akcyzowych nieoznaczonych, oznaczonych nieprawidłowo lub nieodpowiednimi znakami akcyzy, w szczególności znakami uszkodzonymi, w przypadku gdy wyroby te przeznaczone są do dalszej sprzedaży.
Zgodnie art. 117 ust. 1 ustawy:
Wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy powinny być prawidłowo oznaczone odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, a w przypadkach, o których mowa w art. 9b ust. 1 pkt 2 oraz w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5, odpowiednio przed dokonaniem ich sprzedaży lub przekazaniem do magazynu wyrobów gotowych.
Ponadto jak stanowi art. 117 ust. 2 ustawy:
Wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być, bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy:
1) importowane, chyba że zostaną objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy albo wprowadzone do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego albo do składu podatkowego, w którym jest miejsce importu, i prawidłowo oznaczone przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy albo przed objęciem procedurą dopuszczenia do obrotu celem sprzedaży na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy;
2) przemieszczane na terytorium kraju w wyniku nabycia wewnątrzwspólnotowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, chyba że przemieszczanie dotyczy wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 40 ust. 6, lub wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, które są przemieszczane w celu wprowadzenia ich do składu podatkowego i objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy;
3) przemieszczone na terytorium kraju z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy w wyniku nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę.
Zgodnie art. 117 ust. 3 ustawy:
Wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być przedmiotem sprzedaży na terytorium kraju bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi znakami akcyzy. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy:
Z obowiązku oznaczania znakami akcyzy zwalnia się wyroby akcyzowe, które są:
1) całkowicie niezdatne do użytku;
2) wyprowadzane ze składu podatkowego i przeznaczone do dokonania dostawy wewnątrzwspólnotowej lub na eksport;
3) wprowadzone do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego i przeznaczone do sprzedaży w jednostkach handlowych tam usytuowanych podróżnym udającym się poza terytorium kraju;
4) przewożone przez terytorium kraju w ramach procedury tranzytu w rozumieniu przepisów prawa celnego;
5) przewożone z terytorium jednego państwa członkowskiego na terytorium innego państwa członkowskiego przez terytorium kraju;
6) wyprodukowane na warunkach określonych w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5 i przeznaczone do dokonania dostawy wewnątrzwspólnotowej lub na eksport.
Zgodnie z § 2b Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie zwolnień wyrobów akcyzowych z obowiązku oznaczania znakami akcyzy (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1631 ze zm.), w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2023 r., dalej jako „rozporządzenie”:
Zwalnia się do dnia 20 maja 2026 r. z obowiązku oznaczania legalizacyjnymi znakami akcyzy cygara i cygaretki wprowadzone do sprzedaży przed dniem 20 maja 2024 r.
Jak stanowi § 2 rozporządzenia:
Zwalnia się do dnia 31 grudnia 2024 r. z obowiązku oznaczania znakami akcyzy importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju, inne niż określone w art. 118 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, wyroby akcyzowe wymienione w załączniku do rozporządzenia, z wyjątkiem cygar i cygaretek, które zwalania się z obowiązku oznaczania znakami akcyzy do dnia 19 maja 2024 r.
Na wstępie zaznaczyć należy, że w ramach postępowania o wydanie interpretacji indywidualnej, Organ jest związany z przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego, w tym określonym przez Zainteresowanego rodzajem wyrobu akcyzowego. Tym samym, przedmiotem wniosku, zgodnie z tym co zostało przez Państwa wskazane w uzupełnieniu stanu faktycznego są cygara i cygaretki.
Państwa wątpliwości dotyczą możliwości skorzystania ze zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy importowanych cygar i cygaretek na podstawie wskazanego przez Państwa przepisu § 2b rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień wyrobów akcyzowych z obowiązku oznaczania znakami akcyzy.
Odnosząc się do tych wątpliwości w pierwszej kolejności należy zauważyć, że przepis § 2b rozporządzenia zwalnia do dnia 20 maja 2026 r., z obowiązku oznaczania legalizacyjnymi znakami akcyzy cygara i cygaretki, które są wprowadzone do sprzedaży przed dniem 20 maja 2024 r. Prawodawca w przepisie tym w sposób jednoznaczny wskazał, że zwolnienie to odnosi się jedynie do legalizacyjnych znaków akcyzy.
W odniesieniu do powyższego zauważyć należy, że co do zasady wyroby podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy (wymienione w załączniku nr 3 do ustawy w tym cygara i cygaretki) – powinny być prawidłowo oznaczone odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy, przed m.in. dokonaniem ich importu, o czym stanowi art. 117 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym.
Jednocześnie, art. 117 ust. 3 ustawy wprowadza zasadę, zgodnie z którą wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być przedmiotem sprzedaży na terytorium kraju bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi znakami akcyzy.
Wyjaśnić należy, że znaki akcyzy, dzielą się na podatkowe znaki akcyzy i legalizacyjne znaki akcyzy. Podatkowe znaki akcyzy mają postać banderol podatkowych, które są potwierdzeniem wpłaty kwoty stanowiącej wartość podatkowych znaków akcyzy. Obowiązek ich stosowania zgodnie z art. 116 ust. 1 pkt 2 ustawy spoczywa m.in. na podmiotach, które są importerami. Z kolei legalizacyjne znaki akcyzy stosowane są w przypadku wystąpienia poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, (tj. będących w sprzedaży) wyrobów akcyzowych nieoznaczonych, oznaczonych nieprawidłowo lub nieodpowiednimi znakami akcyzy, w szczególności znakami uszkodzonymi, w przypadku, gdy wyroby te przeznaczone są do dalszej sprzedaży.
Z opisu sprawy wynika, że zamierzają Państwo zaimportować do Polski wyroby akcyzowe, stanowiące cygara i cygaretki. W Państwa ocenie, na objęte wnioskiem wyroby nie należy nakładać znaków akcyzy zgodnie z § 2b rozporządzenia.
Jak już zostało wcześniej wskazane przywołany § 2b rozporządzenia odnosi się tylko do legalizacyjnych znaków akcyzy. Zatem nie będzie miał on zastosowania do Państwa sytuacji, ponieważ zgodnie z przepisami ustawy, w pierwszej kolejności, przed dokonaniem importu mają Państwo obowiązek oznaczenia wyrobów o których mowa we wniosku odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy. Zatem wyroby o nazwie (...), stanowiące cygara i cygaretki, przed zaimportowaniem do Polski powinny co do zasady zostać oznaczone podatkowymi znakami akcyzy.
Nie można zatem zgodzić z Państwa stanowiskiem, że podstawą do zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy przedmiotowych wyrobów akcyzowych będzie § 2b rozporządzenia. Przepis ten nie znajdzie bowiem w przedstawionych okolicznościach faktycznych zastosowania.
W Państwa sytuacji znaleźć może zastosowanie natomiast inny przepis.
Podstawowe zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy zostały uregulowane w ustawie o podatku akcyzowym (art. 118), niemniej żaden z przypadków określonych w tej normie nie znajdzie zastosowania w przedstawionych okolicznościach stanu faktycznego. Pozostałe zwolnienia reguluje przywołane rozporządzenie.
Zdaniem Organu przepisem, który uprawniałby Państwa do zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy objętych wnioskiem importowanych cygar i cygaretek, może być § 2 rozporządzenia, który zwalnia do dnia 31 grudnia 2024 r. z obowiązku oznaczania znakami akcyzy importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo i wyprodukowane na terytorium kraju, inne niż określone w art. 118 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, wyroby akcyzowe wymienione w załączniku do rozporządzenia, z wyjątkiem cygar i cygaretek, które zwalania się z obowiązku oznaczania znakami akcyzy do dnia 19 maja 2024 r.
Korzystając zatem z tej podstawy prawnej, importowane cygara i cygaretki do dnia 19 maja 2024 r. będą mogły korzystać ze zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy.
Podsumowując, objęte wnioskiem cygara i cygaretki będą mogły być objęte zwolnieniem z obowiązku oznaczania znakami akcyzy ale na podstawie innej podstawy prawnej aniżeli Państwo wskazali. Tym samym Państwa stanowisko w tym zakresie należy uznać całościowo za nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Jednocześnie Organ zastrzega, że wydając interpretację indywidualną opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego przedstawionego w treści wniosku oraz związany jest zakresem przedstawionego we wniosku pytania. Organ wydający interpretację nie jest natomiast właściwy do rozstrzygania o rodzaju wyrobu akcyzowego, a tym samym weryfikowaniu okoliczności wskazanych przez Wnioskodawcę, na podstawie których określił, że objęte wnioskiem wyroby akcyzowe należą do kategorii – cygar i cygaretek. Kwestia ta została przyjęta jako element opisu stanu faktycznego i nie była ona przedmiotem oceny. Tym samym niniejsza interpretacja odnosi się wyłącznie do sprawy będącej przedmiotem wniosku, tj. możliwości skorzystania ze zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy importowanych cygar i cygaretek.
Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383, ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…), ul. (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634, ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.