Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 2 czerwca 2023 r., sygn. II GSK 749/22

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Dorota Dąbek Sędzia NSA Andrzej Skoczylas Sędzia del. WSA Marek Sachajko (spr.) po rozpoznaniu w dniu 2 czerwca 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Rady Gminy Lubień od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 26 listopada 2021 r. sygn. akt III SA/Kr 852/21 w sprawie ze skargi Prokuratora Okręgowego w Krakowie na uchwałę Rady Gminy Lubień z dnia 11 września 2018 r. nr XLII/354/2018 w przedmiocie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie wyrokiem z dnia 26 listopada 2021 r. (III SA/Kr 852/21) w sprawie ze skargi Prokuratora Okręgowego w Krakowie (dalej: skarżący) na uchwałę Rady Gminy Lubień (dalej: organ, skarżący kasacyjnie) z dnia 11 września 2018 r. nr XLVIII/354/2018 w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Lubień stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały w całości.

Organ wniósł skargę kasacyjną od powyższego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, zaskarżając to orzeczenie w całości, domagając się uchylenia zaskarżonego wyroku w całości i oddalenia skargi oraz zasądzenia kosztów postępowania.

Zaskarżonemu wyrokowi skarżący kasacyjnie organ zarzucił:

- naruszenie prawa procesowego, które miało wpływ na wynik sprawy, a to art. 147§1 p.p.s.a., poprzez jego błędną wykładnię, iż przepis ten stosowany w związku z § 131 ust. 1 i § 143 załącznika do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej", stanowi podstawę prawną uchylenia uchwały rady gminy stanowiącej akt prawa miejscowego, której projektu nie dołączono uzasadnienia na piśmie;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00