Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 11 października 2022 r., sygn. III SA/Kr 694/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący S WSA Hanna Knysiak - Sudyka Sędziowie S WSA Jakub Makuch S WSA Ewa Michna (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 11 października 2022 r. sprawy ze skargi F. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia 25 lutego 2022 r., nr SKO.PS/4110/37/2022 w przedmiocie odmowy przyznania świadczenia w formie zasiłku stałego skargę oddala.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 20 grudnia 2021 r., Prezydent Miasta Krakowa odmówił przyznania F. G. (dalej jako "skarżący") świadczenia w formie zasiłku stałego.

W uzasadnieniu decyzji Prezydent Miasta Krakowa podał, że na podstawie wywiadu środowiskowego oraz dokumentacji dotyczącej sytuacji materialnej i rodzinnej ustalono, że skarżący prowadzi jednoosobowe gospodarstwo domowe, pracuje na podstawie umowy o pracę, z której tytułu w październiku 2021 r. otrzymał dochód w wysokości 1 954,48 zł netto oraz podejmował dodatkową pracę na podstawie umowy zlecenia, z której uzyskał dochód w wysokości 267,27 zł netto, co za październik 2021 r. daje łączy dochód w wysokości 2 221,75 zł netto.

Analizując podnoszoną przez skarżącego kwestię dokonywanych z jego wynagrodzenia potrąceń egzekucyjnych na zaspokojenie zobowiązań alimentacyjnych organ I instancji odwołał się do uchwały Naczelnego Sądu Administracyjnego z 8 listopada 2021 r., I OPS 2/21, zgodnie z którą alimenty, o których mowa w art. 8 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1876 z późn. zm.) - dalej jako "u.p.s." - nie stanowią należności uiszczanych przez dłużnika alimentacyjnego, czy to dobrowolnie czy też podlegających ściągnięciu w drodze egzekucji sądowej, na rzecz funduszu alimentacyjnego. W konsekwencji przy obliczaniu dochodu osoby wnioskującej o świadczenie z pomocy społecznej nie dokonuje się pomniejszenia tegoż dochodu o kwoty regulowane czy też potrącane na rzecz funduszu alimentacyjnego. W oparciu o powyższe Prezydent Miasta Krakowa ustalił, że dochód osiągany przez skarżącego przekroczył określony na 2021 rok próg dochodowy uzasadniający skorzystanie ze świadczeń w ramach pomocy społecznej (tj. 701,00 zł dla osoby samotnie gospodarującej).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00