Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 6 października 2022 r., sygn. III SA/Łd 419/22

Dnia 6 października 2022 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Alberciak (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Janusz Nowacki, Sędzia WSA Paweł Dańczak, po rozpoznaniu w dniu 6 października 2022 roku na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi S. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim z dnia 22 kwietnia 2022 roku nr KO.480.22.2022 w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji o rejestracji pojazdu oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z 22 kwietnia 2022 r. nr KO.480.22.2022 Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Piotrkowie Trybunalskim po rozpatrzeniu wniosku S.G. o ponowne rozpatrzenie sprawy objętej decyzją Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim z 25 lutego 2022 r nr KO.480.166.2021, stwierdzającą z urzędu nieważność decyzji Starosty Powiatu Piotrkowskiego z 6 września 2016 r. nr WK.5410.3.10529.2016.AN w sprawie zarejestrowania pojazdu, utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję.

W sprawie ustalono następujący stan faktyczny i prawny.

Decyzją z 6 września 2016 r., wydaną na podstawie art. 73 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym Starosta Powiatu Piotrkowskiego, zarejestrował na rzecz S.G pojazd marki Mercedes-Benz Sprinter nr nadwozia [...], wydając dowód rejestracyjny [...], tablice rejestracyjne nr [...] zalegalizowane znakiem legalizacyjnym nr [...] oraz nalepkę kontrolną i kartę pojazdu nr [...].

Pismem z 24 listopada 2021 r. Starosta Powiatu Piotrkowskiego zwrócił się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego o rozważenie możliwości stwierdzenia nieważności ww. decyzji z 6 września 2016 r. Zdaniem tego organu wyżej wymieniony pojazd został zarejestrowany pomimo dokonania w nim zmian konstrukcyjnych, na które nie wyraził zgody producent pojazdu. Dopuszczalna masa całkowita nadana przez producenta pojazdu wynosiła 3500 kg, a samochód przystosowany był do ruchu lewostronnego, z kierownicą po prawej stronie. Tymczasem analiza akt administracyjnych przeprowadzona przez organ wykazała, że ubiegając się o rejestrację ww. pojazdu wnioskodawca przedstawił wystawione przez niego dokumenty, z których wynika, że dopuszczalna masa całkowita nadana przez producenta wynosi 5900 kg. Ponadto załączył zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym wraz z dokumentem identyfikacyjnym oraz opisem zmian dokonanych w pojeździe wystawionym przez wnioskodawcę jako uprawionego diagnostę oraz opinią techniczną nr [...] z 22 sierpnia 2016.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00