Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 22 września 2022 r., sygn. II SA/Sz 533/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Arkadiusz Windak Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder Sędzia WSA Patrycja Joanna Suwaj (spr.) Protokolant starszy sekretarz sądowy Agnieszka Klimek po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 22 września 2022 r. sprawy ze skargi Spółka na decyzję Inspektor Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2022 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

1. Decyzją z dnia [...]09.2021r. nr [...] Z. Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego zdecydował o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 2 000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) na A. Sp. z o.o. (dalej przywoływana jako: "Skarżąca"), jako podmiot wykonujący przewóz drogowy.

Podstawę faktyczną powyższego rozstrzygnięcia stanowiło wykonywanie przewozu drogowego pojazdem nieposiadającym aktualnego okresowego badania technicznego potwierdzającego jego zdatność do ruchu drogowego - za każdy pojazd.

Powyższe stwierdzono w dniu 26.05.2021 r. podczas kontroli drogowej na drodze wojewódzkiej nr [...] w miejscowości M., samochodu ciężarowego marki [...] o nr rej. [...] oraz naczepy marki [...] o nr rej. [...] Pojazdem kierował Pan L. W.. Pojazdem wykonywany był krajowy przewóz drogowy rzeczy. Kontrolowany przewóz kierowca wykonywał na rzecz i w imieniu przedsiębiorcy A. SP. Z O.O. Przebieg kontroli został utrwalony w protokole kontroli nr [...] z dnia 26.05.2021r.

2. Pismem z dnia 12.10.2021r. Skarżąca wniosła odwołanie podnosząc, iż nie jest odpowiedzialna za powstanie naruszeń, gdyż odpowiedzialność za stwierdzone naruszenie zgodnie z zawartą umową o pracę ponosi zarządzający transportem.

3. Decyzją z dnia [...] kwietnia 2022 r. nr [...] [...]

Główny Inspektor Transportu Drogowego, działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm., dalej przywoływana jako: "K.p.a."), art. 4 pkt 22, art. 92a ust. 1, art. 92b ust. 1, art. 92c ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 180 ze zm., dalej przywoływana jako: "u.t.d."), lp. 9.1 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym, art. 71, art. 81, art. 82 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 110, dalej przywoływana jako: "P.r.d.") § 6a ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 listopada 2019r. w sprawie kontroli ruchu drogowego (t.j.Dz. U. z 2019r., poz. 2141), utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00