Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 września 2022 r., sygn. II SA/Wa 3513/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Karolina Kisielewicz, Sędzia WSA Andrzej Wieczorek, Asesor WSA Arkadiusz Koziarski (spr.), , Protokolant specjalista Joanna Głowala, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 września 2022 r. sprawy ze skargi K. A. na decyzję Ministra Obrony Narodowej z dnia [...] lipca 2021 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby 1. uchyla zaskarżoną decyzję, 2. zasądza od Ministra Obrony Narodowej na rzecz K. A. kwotę 480 zł (słownie: czterysta osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] lipca 2021 r. nr [...]Minister Obrony Narodowej utrzymał w mocy rozkaz personalny Dyrektora Departamentu Kadr Ministerstwa Obrony Narodowej z dnia [...] marca 2021 r. nr [...] (pkt1) w przedmiocie zwolnienia K. A. z zawodowej służby wojskowej.

Decyzja ta została wydana w następujących okolicznościach faktycznych:

Zawiadomieniem z dnia [...] marca 2021 r. [...] K. A., pełniący zawodową służbę wojskową na stanowisku służbowym starszego specjalisty w Departamencie Spraw Socjalnych Ministerstwa Obrony Narodowej, został pisemnie poinformowany o wszczęciu wobec niego przez Dyrektora Departamentu Kadr Ministerstwa Obrony Narodowej postępowania w sprawie zwolnienia z zawodowej służby wojskowej wskutek niewyznaczenia na stanowisko służbowe na kolejną kadencję.

Dyrektor Departamentu Kadr Ministerstwa Obrony Narodowej rozkazem personalnym Nr [...] (punkt 1) z dnia [...] marca 2021 r. zwolnił oficera z zawodowej służby wojskowej z dniem [...] września 2021 r. wskutek niewyznaczenia na stanowisko służbowe na kolejną kadencję. Jako podstawę prawną rozstrzygnięcia organ wskazał art. 112 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 , art. 115 ust. 1 i ust. 4 oraz art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych 9dz. U. z 2020 r. poz. 860, z późn. zm.).

W uzasadnieniu organ podał, że oficer nie ukończył studiów podyplomowych, jak również nie posiada stopnia naukowego doktora, wymaganych do wyznaczenia na stanowiska służbowe oficerów starszych, zgodnie z zapisami w ustawie o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych. Organ wskazał również, że w stosunku do oficera zastosowano już zapis art. 5 ww. ustawy z dnia 11 października 2013 r. o zmianie ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 1355), w myśl którego oficera zawodowego, który w dniu wejścia w życie przywołanej ustawy spełniał według dotychczasowych przepisów wymagania do zajmowania określonych stanowisk służbowych, uważa się za spełniającego warunki do wyznaczenia na te stanowiska. Dodatkowo organ wskazał, że z oficerem była przeprowadzona rozmowa, w trakcie której poinformowano go o konieczności uzupełnia wykształcenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00