Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 4 stycznia 2024 r., sygn. III SA/Łd 577/23

Dnia 4 stycznia 2024 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Paweł Dańczak (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Joanna Wyporska-Frankiewicz, Asesor WSA Anna Dębowska, Protokolant st. asystent sędziego Anna Łuczyńska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 stycznia 2024 roku sprawy ze skargi S. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim z dnia 30 czerwca 2023 r. nr KO.480.45.2023 w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji w sprawie zarejestrowania pojazdu oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z 30 czerwca 2023 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Piotrkowie Trybunalskim utrzymało w mocy własną decyzję z 17 kwietnia 2023 r. stwierdzającą z urzędu nieważność decyzji Starosty Powiatu Piotrkowskiego z 13 maja 2016 r. w sprawie zarejestrowania na rzecz S.G. pojazdu marki Mercedes-Benz Sprinter 513 CDI, nr rej. [...].

W sprawie ustalono następujący stan faktyczny i prawny.

Decyzją z 13 maja 2016 r. Starosta Powiatu Piotrkowskiego zarejestrował na rzecz S.G. pojazd marki Mercedes-Benz Sprinter 513CDI, nr nadwozia [...], wydając dowód rejestracyjny [...], tablice rejestracyjne nr [...] zalegalizowane znakiem legalizacyjnym nr [...] oraz nalepkę kontrolną i kartę pojazdu nr [...].

Pismem z 26 stycznia 2023 r. Starosta Powiatu Piotrkowskiego zwrócił się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim o rozważenie możliwości stwierdzenia nieważności ww. decyzji z 13 maja 2016 r. Zdaniem tego organu, wyżej wymieniony pojazd został zarejestrowany pomimo dokonania w nim zmian konstrukcyjnych, na które nie wyraził zgody producent pojazdu. Dopuszczalna masa całkowita nadana przez producenta pojazdu wynosiła 5000 kg. A. Sp. z o.o. pismem nr H/VAN/3463/MZ/22 z dnia 03.10.2022 r. poinformował, że przedmiotowy pojazd był wyprodukowany z dopuszczalną masą całkowitą 5000 kg, na zamówienie z rynku brytyjskiego - kierownica po prawej stronie, przystosowany do ruchu lewostronnego. Składając wniosek o rejestrację ww. pojazdu S.G. przedstawił zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu nr 416/2016 z dnia 08.04.2016 r. wraz z dokumentem identyfikacyjnym pojazdu potwierdzającym zmianę rodzaju pojazdu oraz zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu nr 421/2016 z dnia 08.04.2016 r. wraz z opisem zmian dokonanych w pojeździe wystawionym przez S.G., jako uprawnionego diagnostę oraz oświadczenie B. (opinia techniczna) nr 10/04/2016 z dnia 08.04.2016 r. Powyższe dokumenty stanowiły podstawę rejestracji przedmiotowego pojazdu oraz podstawę do uznania, iż pojazd spełnia odpowiednie warunki techniczne w związku z dokonanymi zmianami konstrukcyjnymi pojazdu, które polegały na zmianie rodzaju pojazdu z samochodu ciężarowego na autobus, zwiększeniu dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu z 5000 kg na 5900 kg bez zgody producenta, zmianie położenia kierownicy, zmianie liczby miejsc pasażerskich z 3 miejsc siedzących na 27 miejsc oraz zmianie miejsc stojących z 0 na 4 miejsca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00